Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: توزیع مرغ در قم از امروز تا ۸۰ تن افزایش یافت. - اخبار استانها -

محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  قم ، با اشاره به فعالیت‌های کارگروه تنظیم بازار در روزهای پایانی سال اظهار داشت: صمت به‌عنوان دبیر کارگروه تنظیم بازار استان در ایام پایانی سال در تأمین اقلامی مانند روغن و برنج و شکر و گوشت قرمز و سفید و میوه شب فعالیت دارد تا ازنظر موجودی کالا اطمینان خاطر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از نیمه دوم سال در این بحث ورود داشته‌ایم و حتی بیش از نیاز استان کالاهایی همچون شکر و روغن ذخیره‌شده و هم سهمیه تأمین می‌شود، البته در تأمین برنج مشکلی دیده نمی‌شود و یکی دو مورد کالای ملتهب مانند مرغ و گوشت قرمز با مشکلاتی همراه است.

وی تصریح کرد: این دو کالا به دو صورت ذخیره‌سازی و منجمد از قبل توسط جهاد کشاورزی و پشتیبانی دام تأمین‌شده و به بازار تزریق و بخشی به‌صورت مرغ گرم در بازار عرضه تأمین می‌شود.

مشکل کمبود مرغ در زنجان در سال جاری تکرار شد/ تمدید وعده رفع مشکل به هفته آیندهسردرگمی مردم ارومیه در صف‌های مرغ همچنان ادامه دارد / این قصه سر ناتمام داردلیست فروشگاه‌های توزیع مرغ 20400 تومانی در شهرستان‌های استان تهران

سیجانی بیان کرد:روزانه 60 تن مرغ گرم تأمین می‌شود که از روز گذشته توزیع مرغ در قم از امروز تا 80 تن افزایش یافت.

وی عنوان کرد:در تنظیم بازار سه‌پایه اصلی تأمین و توزیع و نظارت وجود دارد، یک سری اقلام مشمول قیمت مصوب ملی و در سراسر کشور برابر است مانند شکر و روغن که دارای قیمت مشخص بوده و گوشت مرغ نیز باقیمت مصوب 24 هزار و 400 عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: قیمت میوه شب عید نیز تابع کارگروه استان‌هاست که با توجه به قیمت بازار باید 5 تا 10 درصد پایین‌تر قیمت‌گذاری شود، سایر کالاها نیز تابع نظام قیمت‌گذاری است که طبق مختصات و برند واحد تولیدکننده، قیمت‌گذاری می‌شود.

وی گفت:کالاهای اساسی دارای قیمت مصوب است و تأمین‌کننده و فروشنده ملزم به رعایت آن هستند، در تأمین کالا، به‌غیراز مرغ شرایط خوبی داریم.

سیجانی افزود:بعد از تأمین، گروهی که آن را به جامعه هدف می‌رسانند اصناف هستند که نقش مؤثری در تأمین کالای مردم از تولیدکننده به مصرف‌کننده دارند، کاسب‌های امینی داریم که شرایط را مراعات می‌کنند و سی و یکمین استان ازنظر تورم و ارزان‌ترین استان هستیم.

وی تصریح کرد: اصناف همراهی خوبی دارند و بسیاری از شهرهای هم‌جوار خرید خود را از قم انجام می‌دهند، اصناف علاوه بر توزیع نسبت به عملکرد نیز نقش نظارتی نیز دارند، همچنین حوزه معاونت بازرسی وزارت صمت بر بازار و انبارها و مراکز تولید و توزیع نظارت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در مورد صفوف مرغ در قم بیان کرد: از ابتدای سال چندین مرحله در بازار مرغ به دلایلی شامل تأمین نهاده و توزیع و تولید و تغیر فصول دچار نوسان و التهاب بوده‌ایم و با مرغ منجمد توانستیم بازار را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: در اسفندماه به دلایلی همچون نیازی که به وجود آمد ازجمله ایام رجب و شعبان و در آستانه عید و شرایط خوب قم در کرونا، تقاضای مرغ چند برابر بالا رفت، به‌طوری‌که در مقاطعی با 40 تن مرغ گرم به بازار، نیاز تأمین می‌شد و حتی مرغ برای فردای همان روز در مرغ فروشی‌ها باقی می‌ماند.

سیجانی اظهار داشت: در این مدت با 60 تن و حتی با 80 تن به توزیع مرغ پرداختیم و در کنارش 20 تا 30 تن مرغ منجمد نیز اضافه می‌کنیم، سرانه مصرف هر نفر 30 کیلو در سال و روزانه 110 تن است و داریم در این چند روز خود را به سرانه 110 تن می‌رسانیم.

  خرید بیش از نیاز و حضور خریداران از استان‌های هم‌جوار سبب شکل‌گیری صفوف مرغ شده است  

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد خرید بیش از نیاز شهروندان و حضور خریداران از استان‌های هم‌جوار موجب افزایش تقاضا و شکل‌گیری صفوف مرغ شده است، در قم تفاوت با استان‌های هم‌جوار داریم و در این استان‌ها حساسیتی نسبت به قیمت وجود ندارد و گاهی مرغ تا 27 هزار تومان عرضه می‌شود و صفی برای مرغ ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: سعی شد قیمت مصوب در قم موردتوجه قرار بگیرد و تک‌نرخی باشد یعنی قیمت دوم نداشته باشیم، بنابراین تقاضا موجود است و سعی می‌کنیم هرچقدر نیاز و مصرف مردم است، جوابگو باشیم و علاوه بر تولید استان از طریق استان‌های دیگر نیز مرغ گرم تزریق کنیم.

وی گفت: علاوه بر 200 تن مرغ منجمد در دو هفته اخیر که به بازار عرضه‌شده در حدود 500 تن سهمیه تقاضا کرده‌ایم که وارد قم شد و هر میزان موردتقاضا باشد به دست مردم می‌رسانیم، در این روزهای پایانی سال عطش بازار می‌خوابد و حتی در اوایل فروردین با مازاد مرغ مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/457/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن و تجارت استان قم رئیس سازمان صنعت هم جوار قیمت مصوب مرغ منجمد توزیع مرغ مرغ در قم مرغ گرم تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند. ترس از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، همچنان بر نگرانی بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه پایدار نفت افزوده است و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

قیمت جهانی نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، روند افزایشی در پیش گرفت. طبق اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، چشم انداز اقتصادی این کشور در شرایط باثبات تری در مقایسه با سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی قرار دارد.

 از طرف دیگر نگرانی فعالان بازار انرژی در مورد عرضه جهانی نفت به واسطه استمرار منازعات در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه کماکان پابرجاست. روز گذشته و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال با ۴۱‌سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۵۳‌سنت رسید. شاخص دیگر یعنی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۸۴ دلار و ۱۲‌سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین رابطه، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد منحنی رشد اقتصاد این کشور از آنچه که پیش‌بینی‌ها از انتظار رشد برای سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دادند، در شرایط بهتری قرار دارد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه‌ماهه اول سال‌۲۰۲۴ افزایش داشته، ضمن آنکه تورم این کشور تا سطح قابل قبولی پایین آمده‌است. این در حالی است که تا پیش از اظهارات جنت یلن، شواهد حاکی از افزایش تورم در این کشور بود که به نوبه خود بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، چرا که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران نفتی حاکی از آن است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را حداقل تا پیش از ماه سپتامبر کاهش نخواهد داد. واقعیت این است که ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه همچنان بر نگرانی فعالان بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه نفت، افزوده و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • نفت در مدار رشد؟
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید