Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه احمدی گفت: ۳۲ تیم منابع طبیعی در روز طبیعت برای حفظ عرصه های جنگلی و مرتعی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان فعالیت می کنند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حمزه احمدی» گفت: ۳۲ تیم منابع طبیعی در روز طبیعت برای حفظ عرصه های جنگلی و مرتعی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان فعالیت می کنند.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: این تیم ها را شامل ۲۲ اکیپ تخصصی پیشگیری و اطفاء حریق و ۱۰ اکیپ مردمی از همیاران طبیعت و محافظان افتخاری آموزش دیده دانست و بر حفظ منابع طبیعی در روز طبیعت(۱۳ فروردین) تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی ازآمادگی کامل نیروهای یگان حفاطت اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان در روز طبیعت خبر داد و افزود: این نیروها در راستای حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی منطقه جنوب کرمان گشت زنی مداوم دارند.


احمدی هدف از آمادگی یگان حفاظت و استقرار تیم های منابع طبیعی را پیشگیری از هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و همچنین کنترل و اطفاء حریق عرصه های جنگلی و مرتعی در مناطق حساس و بحرانی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اعلام کرد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان این که روز طبیعت، روز آشتی مردم با طبیعت است، منابع طبیعی را یک نعمت خدادادی برشمرد و گفت: هر فرد وظیفه دارد تا به منظور حفظ حیات همه موجودات به ویژه جامعه بشری نسبت به حفاظت و حراست از جنگل ها و مراتع تلاش کند.


وی ابراز کرد: مردم در روز طبیعت با حفظ بهداشت عرصه های جنگلی و مرتعی از رها کردن هرگونه زباله، کندن سرشاخه‌ درختان و قطع بوته ها و روشن کردن آتش در نزدیکی آن ها به شدت اجتناب کنند.


احمدی اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی در هفت شهرستان جنوبی کرمان با همکاری همیاران طبیعت و محافظان افتخاری ضمن گشت و مراقبت مستمر در عرصه های ملی با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به همشهریان برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی فعالیت می کنند.

 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خاطرنشان کرد: مردم طبیعت دوست با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان و بوته ها و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.

 وی در خاتمه عنوان کرد: مردم هرگونه تخریب، تصرف اراضی ملی و یا آتش سوزی در عرصه های جنگلی، مرتعی مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ به فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل اطلاع دهند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز طبیعت منابع طبیعی عرصه های جنگلی و مرتعی هفت شهرستان جنوبی فعالیت می کنند منابع طبیعی روز طبیعت جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: سرجنگلبان و مأمورین سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

متخلف که اقدام به قطع درختان ارزشمند جنگلی و حمل چوب آلات مقطوعه بوسیله دواب می‌نمود، شناسایی و پس از تنظیم پرونده تخلف، به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر