Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد؛ واکسن اسپوتنیک لایت در ماه می (ماه میلادی آینده) برای واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه بکار گرفته می‌شود.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه گفت: روسیه برای بکارگیری واکسن اسپوتنیک لایت که واکسن چهارم کرونا در روسیه است آماده می شود.

رسانه روسی خاطرنشان کرد که همینک این واکسن در مرحله سوم آزمایش قرار دارد و در ماه می در واکسیناسیون عمومی کرونا بکار گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گزارش نوشت: واکسن اسپوتنیک لایت مانند واکسن اسپوتنیک وی در مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه ساخته شده است. 

این واکسن با داشتن ۸۵ درصد کارایی مصونیت پنج ماهه در برابر ویروس کرونا ایجاد می کند.

وزارت بهداشت روسیه روز ۹ فروردین ماه واکسن اسپوتنیک لایت را ثبت و مدرک ویژه ثبت رسمی برای این واکسن صادر کرد.

شبکه دوم در ادامه گزارش خاطرنشان کرد: واکسن اسپوتنیک لایت یک بار تزریق می شود و در مرحله اول برای ازبین بردن سریع کانون های جدی بیماری کرونا بکار گرفته می شود. 

رسانه روسی افزود: به این ترتیب روسیه تاکنون چهار واکسن برای کرونا ساخته که شامل اسپوتنیک وی، اسپوتنیک لایت، اپی واک کرونا و کووی واک می شود. 

«الکساندر گینتسبورگ» رئیس  مرکز ویروس شناسی گمالیا روسیه اعلام کرد: واکسن اسپوتنیک لایت امکان کاهش بار بر روی سیستم بهداشت کشور را فراهم می کند و شمار بیماران کرونایی با حال وخیم در کشورهایی که این واکسن را بکار می گیرند را کاهش می دهد.

آزمایش بالینی واکسن ضدکرونای «اسپوتنیک لایت» در اوایل ماه ژانویه جاری با مجوز رسمی وزارت بهداشت روسیه آغاز شد و مرکز ویروس شناسی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این آزمایش ها را برعهده دارد.

این واکسن جدید ضدکرونا در سه مرکز درمانی در مسکو و سن پترزبورگ (شامل بیمارستان سچنووا در مسکو و انستیتو درمانی اکو بزآپاسنست و انستیتو اسمورودینتسوا) آزمایش می شود./ ایرنا 

تلاش امریکا برای منصرف کردن برزیل از خرید واکسن «اسپوتنیک وی» پنجمین محموله واکسن روسی کرونا در راه ایران/ فیلم موضع کمیسیون اروپا نسبت به واکسن روسی کرونا روسیه؛ نخستین کشور ثبت کننده واکسن کرونا پوتین واکسن کرونا زد

 

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید



 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن اسپوتنیک لایت وزارت بهداشت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا

روسیه گزینه خروج از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را همچنان حفظ کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الکساندر دیوکوف رئیس فدراسیون فوتبال روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد احتمال خروج این کشور از یوفا همچنان وجود دارد.

فوتبال باشگاهی و ملی روسیه پس از شروع جنگ در اوکراین با تصمیم مشترک یوفا و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تا اطلاع ثانوی تحریم شد.

پخش یورو 2024 در بلاروس بدون مجوز یوفا!

الکساندر دیوکوف گفت: ما در حال گفت‌وگو هستیم، اما در حال حاضر مذاکرات متوقف شده است. ما و یوفا مواضع خود را به یکدیگر اعلام کرده‌ایم. همه استدلال‌ها هم ارائه شده است. یوفا سال گذشته تصمیم گرفت که به تیم‌های جوانان روسیه اجازه دهد در مسابقات مقدماتی اروپا بازی کنند که در نهایت اجرایی نشد. 

رئیس فدراسیون فوتبال روسیه خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که توپ در زمین یوفاست. اگر راه‌حل فنی برای مسابقات زیر 17 سال پیدا شود، ما گامی رو به جلو در جهت بازگشت به مسابقات تحت نظارت یوفا خواهیم داشت. البته باید بگویم همچنان امکان تغییر کنفدراسیون را حفظ کرده‌ایم و احتمال خروج روسیه از یوفا وجود دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی