Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:33:35 GMT

رئیس شورای شهر شیراز:فرایند سخت صدور مجوز، فسادآور است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۸۸۲۲

رئیس شورای شهر شیراز:فرایند سخت صدور مجوز، فسادآور است

به گزارش ایرنا،عبدالرزاق موسوی در اولین جلسه صحن علنی این شورا در سال جدید با اعلام این مطلب با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها 

افزود: چرا برخی مجوزها در بازار با قیمت های میلیاردی خرید و فروش می شود؟

بازارچه محصولات کشاورزی شهرداری شیراز و تعهد به مصوبات

موسوی گفت: در اجرای وظایف شهرداری و سازمانهای خدمات رسان، شورا طی مصوبه ای شهرداری را موظف کرد، ۲۲ بازارچه تهیه و توزیع محصولات کشاورزی و مشخصاً میوه و تره بار از تولید به مصرف را با کمک سازمانهای ذیربط ایجاد کند که شهرداری، در تأمین زمین و ایجاد بازارچه خیلی خوب عمل کرد اما در راه اندازی به نظرمی رسد سازمان میادین موفق نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: بازدید از این بازارچه ها نشان می دهد که تعداد اندکی از این بازارها راه اندازی شده و باید بررسی شود که چرا سازمان میادین نتوانست به تعهدش به خوبی عمل کند هرچند که در روز افتتاح این بازارچه‌ها نیز اعلام شد که گزارش اقداماتی را باید ارایه داد که انجام شده است.

موسوی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سال گذشته شورای شهر شیراز اظهار داشت: در این مدت شهرداری در اکثر موارد در اجرای مصوبات شورا و بودجه خوب و بعضاً خیلی خوب عمل کرد که البته در مواردی هم از جمله کاهش زمان صدور پروانه ساختمان، در موضوع ممیزی و افزایش درآمدهای پایدار، ساماندهی نیروی انسانی و به صورت ویژه، شرایط احراز و عزل و نصب مدیران،استفاده از ظرفیت مدیران جوان در حوزه مدیریت، به صورت مشخص و استفاده بهینه از نیروهای شرکتی و حجمی نیز باید تلاشهای بیشتری صورت گیرد.

رییس شورای شهر شیراز اظهار داشت: یکی از شعارها و رویکردهای شورای پنجم، مسئولیت پذیری و پاسخگویی به شهروندان و تلاش برای افزایش نظارت مردمی بود؛ در این جهت شورا اقداماتی را انجام داد که از مهمترین این موارد می‌توان به پرهیز از برگزاری جلسات غیر علنی و رای گیری علنی با انعکاس آنلاین موافقین و مخالفین اشاره کرد.

رییس شورای شهر شیراز با تاکید بر نگاه شورا و حساسیت بیشتر برای بررسی مصوبات ساختاری گفت: در سال۱۴۰۰ همه ما تلاش کنیم که بیش از گذشته، حاکمیت قانون را بپذیریم، اجرای عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض را از نزدیکان و دوستان خودمان شروع کنیم و در موقعیت های تعارض منافع مصالح و منافع عمومی را ترجیح بدهیم. 

وی خطاب به مدیران شهرداری گفت: ما باید طوری عمل کنیم که بتوانیم در هر زمانی و شرایطی از عملکرد خودمان دفاع کنیم، مدیران شهرداری خیلی مواظب باشند که اگر من عضو شورا سفارش کسی را کردم، کارش انجام شود و کسی که توصیه کننده ای ندارد، سرگردان باشد، قانون برای همه یکسان اجرا شود.

وی خواستار کارشناسی بیشتر مصوبات گذشته شورا در چندماه باقی مانده از شورای پنجم شد.

در یکصدوهفتادوهفتمین جلسه علنی عادی شورای اسلامی شهر شیراز طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره تعیین میزان حق‌الزحمه کارشناسان و مشاوران کمیسیون‌های تخصصی این نهاد، با یک ماده‌واحده به تصویب رسید؛ بر این اساس، حق‌الزحمه کارشناسان و مشاوران کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر شیراز به‌ازای هر ساعت فعالیت در سال ۱۴۰۰ برای افراد دارای مدرک کارشناسی ۲۵۰هزار ریال، کارشناسی ارشد ۳۰۰هزار ریال و دکترای تخصصی ۳۵۰هزار ریال تعیین شد. 

دستور کار دوم این شورا به لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز درباره قیمت‌های ملاک عمل به‌منظور اخذ عوارض و بهای خدمات تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری اختصاص یافت؛ شوراییان ضمن تصویب دوفوریت لایحه یادشده، در ماده‌واحده‌ای به شهرداری شیراز اجازه دادند که عوارض و بهای خدمات را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰طبق مصوبه سال ۱۳۹۸ و از تاریخ ابتدای خردادماه ۱۴۰۰ بر مبنای مصوبه بهمن‌ماه ۱۳۹۹ این شورا دریافت کند.

بر اساس تبصره این ماده‌واحده مودیانی که بهای عوارض و خدمات را از اول فروردین‌ماه ۱۴۰۰ بر مبنای مصوبه بهمن ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر شیراز پرداخت کرده باشند، بستانکار خواهند شد. 

در ادامه این جلسه، شهرداری لایحه یک‌فوریتی آیین‌نامه اجرایی نحوه برگزاری هفته نکوداشت شیراز را ارائه کرد؛ اما با ‌توجه‌به اینکه نمایندگان به یک‌فوریت این لایحه رای ندادند، مقرر شد که موضوع به‌صورت عادی به‌منظور بررسی به کمیسیون تلفیق شورا ارسال شود. 

دستور کار چهارم این شورا به دیگر لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز درباره تعیین جوایز جشنواره "شهروند برگزیده" اختصاص یافت و شوراییان مقرر کردند که موضوع در کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با عنوان مرجع اصلی رسیدگی‌کننده و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک با عنوان مرجع فرعی رسیدگی‌کننده بررسی شود. 

اعضای شورا در دستور کار دیگر این جلسه به طرح کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات درباره بررسی آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداختند و در نهایت، موضوع را به‌منظور بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارسال کردند. 

برچسب‌ها فساد شورای اسلامی شهر شیراز مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فساد شورای اسلامی شهر شیراز مدیریت شهری فساد شورای اسلامی شهر شیراز مدیریت شهری اخبار کنکور شورای اسلامی شهر شیراز شورای شهر شیراز شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم

وی ادامه داد: تذکر شماره ۷۱ بنده به سه ماه پیش برمی گردد و بنده به شهردار تهران اعلام کردم که مشکل شما در معاونتی است که به شورا ارتباط دارد و مدیرکل این بخش مدتی است که در شورا حضور ندارد و نمی‌دانیم استعفا داده یا خیر؟

به گزارش شرق، اقراریان تصریح کرد: ما مجوز قرارداد بیش از دو میلیارد یورویی را برای واردات تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و ارائه گزارش آن به شهردار داده ایم. ممکن است قرارداد در اختیار شما و عضو دیگر باشد، اما در اختیار بنده نیست با اینکه سه ماه است تذکر داده ام.

وی ضمن تذکر به صدا و سیما برای دعوت از شهردار تهران به برنامه تلویزیونی، یادآور شد: باید منتقدین نیز به صدا و سیما دعوت شوند و بتوانند صحبت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم