Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:02:03 GMT

بازگرداندن اعتبار به چک با قانون جدید چک‌های بانکی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۸۶۳۱

بازگرداندن اعتبار به چک با قانون جدید چک‌های بانکی

ایسنا/زنجان دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: قانون جدید چک برای بازگرداندن اعتبار و شفافیت به چک‌های بانکی است.

حسن دادگر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قانون جدید چک برای بازگرداندن اعتبار و شفافیت به چک‌های بانکی موثر است، اظهار کرد: قانون جدید چک دو هدف دنبال می‌کند؛ از سویی قصد دارد اعتبار چک را اعاده کند و از سوی دیگر به دنبال ایجاد شفافیت در فرآیند صدور و وصول چک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل گستردگی استفاده از چک در مبادلات تجاری، اطلاع‌رسانی امر کلیدی در اجرای قانون چک است و اگر اطلاع‌رسانی به‌ خوبی انجام نگیرد، با تبعات و مشکلات عدیده مواجه خواهیم شد. قانون جدید تلاش کرده است با رویکردی جدید، از طریق سامانه‌ها و سازِ کارهای مناسب، همچون اعتبارسنجی، اعتبار چک را قبل از صدور آن بررسی کند. به ‌علاوه قانون جدید باعث می‌شود همه مبادلات چک در سامانه‌های مرتبط ثبت شود و به این ترتیب همه نقل ‌و انتقالات چک شفاف خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه فرآیند صدور چک و نیز شرایط دریافت دسته چک در قانون جدید شامل تغییراتی است، ادامه داد: نقل و انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد از پنجم فروردین‌ماه امسال اجباری شده و این چک‌ها، بدون ثبت در سامانه صیاد، قابلیت پردازش در شبکه بانکی را ندارد و بانک‌ها از پرداخت وجه چک جدید ثبت نشده در سامانه یاد شده، امتناع خواهند کرد.

دادگر تصریح کرد: برای تخصیص دسته چک‌های جدید به متقاضی آن، فرد نباید چک برگشتی، احکام قضایی مانند ورشکستگی، بدهی و غیره داشته باشد. همچنین  شرایط صدور چک نیز تغییر کرده است. به این معنی که مشتری دسته چکی را که از بانک دریافت می‌کند، برای صدور ضمن تکمیل فیزیکی چک، باید اطلاعات مربوط به «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذی‌نفع» را نیز در سامانه صیاد ثبت کند.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان یادآور شد: از طرفی گیرنده چک نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کرده و ضمن استعلام موارد، اطلاعاتی را که در سامانه صیاد ثبت شده را با اطلاعات مندرج در برگه چک مقایسه کند و در صورتی که مشکلی نداشت، مراتب تایید خود را اعلام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سامانه صیاد قانون جدید چک زنجان سامانه صیاد قانون جدید چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود