Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاخیر در صدور مجوز کسب و کار از سوی مسئولان مربوطه قابل پیگیری قانونی است. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.  سلام در صورت امتناع مرجع صدور مجوز کسب و کار از صدور مجوز مورد درخواست در بازه زمانی تعریف شده در پایگاه مجوزها، پس از رسیدگی به شکوائیه توسط شورای رقابت و اعلام رای قطعی مبنی بر صدور مجوز، آیا می توان بابت مدتی که آن مرجع دولتی از صدور مجوز امتناع کرده است، ادعای خسارت کرد؟ در صورت مثبت بودن پاسخ از چه طریق باید اقدام کرد و دادگاه صلاحیتدار در این حوزه می باشد؟ با توجه به وجود رأی قطعی شورای رقابت، آیا نیازی هست که از کمک وکیل بهره برد؟   پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین: بطورکلی ترک فعل نیز می تواند حسب مورد موجب ضمان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به منظور مطالبه خسارت ناشی از ترک فعل می بایست به نکات ذیل توجه داشت: -گذشتن موعد انجام تعهد و عدم اجرای تعهد یا تکلیف توسط مکلف - ورود ضرر - وجود رابطه سببیت بین تاخیر در انجام تکلیف یا عدم انجام تعهد و ورود ضرر - لزوم جبران خسارت به حکم عرف یا قانون   انتهای پیام/ برچسب ها: تاخیر در صدور مجوز میزان وکیل آنلاین قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تاخیر در صدور مجوز میزان وکیل آنلاین قوه قضاییه صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در جلسه کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی استان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان و با هدف ارزیابی فعالیت، صدور مجوز، تعلیق، لغو فعالیت و رسیدگی به شکایات، تعداد ٩ پرونده مربوط به بخش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

آرمان وطن‌دوست افزود: با نظر اعضای حاضر در این کمیته برای تأسیس سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان موافقت شد.

وی با بیان اینکه با صدور این سه مجوز تعداد دفاتر خدمات‌مسافرتی و گردشگری دارای مجوز استان به ٦٤ مورد افزایش یافت، عنوان کرد: همچنین برای سه مورد شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان رای صادر، دو دفتر لغو مجوز و یک مورد تجدیدنظر شد. 

وطن‌دوست یادآور شد: عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان به‌صورت مستمر ارزیابی و مواردی مانند نحوه برگزاری تور‌های مسافرتی و ارائه خدمات به مشتریان، اعتبار پروانه بهره‌برداری، نحوه فعالیت، وضعیت عمومی دفاتر خدمات مسافرتی، حضور مستمر و فعال مدیر عامل و مدیران فنی در دفاتر خدمات مسافرتی و... بررسی و با متخلفان و برگزارکنندگان تور‌های بدون مجوز برخورد جدی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • گل محمدی: تعهد کتبی برای کار در تراکتور دروغ است
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • قانون جدید صدور حکم تخلیه مستاجر سال ۱۴۰۳
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان