Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه تا زمانی که نیرو‌های خارجی از افغانستان خارج نشوند در هیچ گفت‌وگویی مشارکت نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سخنگوی گروه طالبان بامداد چهارشنبه گفت تا زمانی که نیرو‌های خارجی کشور را ترک نکنند، این گروه در هیچ مذاکرات دیپلمات بیشتری شرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه خبر داد که تمامی نیرو‌های این کشور تا روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰ شهریور ۱۴۰۰) افغانستان را ترک خواهند کرد.

این مقام ارشد آمریکایی اضافه کرد: «ما مدت‌ها می‌دانیم که نیرو‌های نظامی چالش‌های سیاسی داخلی افغانستان را حل نخواهد کرد».

وی گفت: «برآورد واضح درباره بهترین مسیر پیش رو آن است که بر روند صلح در حال انجام با طالبان تمرکز انجام شود و نیرو‌های آمریکایی به عنوان برگه چانه‌زنی در این گفتگو‌ها نباشد».

وی درباره تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ گفت که این ضرب الاجل به هیچ شرطی وابسته نیست و تا تاریخ مذکور خروج از افغانستان انجام خواهد شد.

این مقام ارشد اضافه کرد: «خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان از ۱ مه شروع می‌شود و تنها تعداد از نیرو‌های آمریکایی برای حفاظت از حضور دیپلمات‌های آمریکای در این کشور باقی خواهند ماند».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنگوی طالبان نیروهای خارجی در افغانستان دیپلمات های آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟