Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که در صورت بروز عارضه لخته خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا، درمان ضدلخته آغاز می‌شود، گفت: واکسن‌های وارداتی تزریق شده به کادر درمان تاکنون عارضه جدی نداشته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ واکسن کرونای "آسترازنکا" اخیراً جنجال‌هایی در کشورها به پا کرده است؛ برخی کشورهای اروپایی نظیر دانمارک و اتریش به دلیل بروز عارضه لخته خون پس از تزریق این واکسن، واکسیناسیون خود با واکسن آکسفورد آسترازنکا را متوقف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلمان نیز با اعلام این‌که احتمال بروز عوارض جانبی نادر اما بسیار شدید "ترومبوآمبولیک" برای افراد جوان بیشتر است، تزریق این واکسنرا تنها به گروه سنی بالای 60 سال توصیه کرد.

آژانس دارویی اروپا در بیانیه‌ای ضمن تایید ارتباط بین تزریق واکسن آسترازنکا با عارضه لخته شدن خون در عروق، در عین حال استفاده از آن را توصیه کرد.

با این وجود نگرانی‌ها از بروز عوارض جانبی این واکسن کماکان وجود دارد چراکه واکسن به افراد سالم تزریق می‌شود و بروز عوارض جانبی جدی، تهدیدی برای سلامتی حساب می‌شود.

ایران به تازگی بیش از 700 هزار دوز واکسن آکسفورد آسترازنکا از مبدأ کره جنوبی وارد کشور کرده که قرار است به افراد در معرض خطر مانند کادر درمان و سایر گروه‌های فاز یک سند ملی واکسیناسیون کووید19 تزریق شود.

در همین راستا، علیرضا رئیسی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در واکنش به بروز عارضه لخته خون در پی تزریق واکسن آسترازنکا اظهار داشت: من معتقدم هر واکسنی که الان در دنیا وجود دارد را باید تزریق کرد؛ بعد از آن به دنبال عوارض بگردیم. از هر 250 هزار نفری که واکسن آسترازنکا تزریق می‌کنند یک نفر دچار عارضه لختگی خون می‌شود.

همه واکسن‌ها عارضه دارند و الان در شرایطی نیستیم که آن‌قدر تنوع واکسن در جهان وجود داشته باشد که بخواهیم بر سر نوع آن‌ها بحث کنیم. واکسن آسترازنکا جزو واکسن‌های مقبول خواهد بود و کشورهایی که تزریق آن را متوقف کرده‌اند نیز مجدداً تزریق را آغاز خواهند کرد.

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سؤال که در صورت بروز عارضه لخته خون در دریافت‌کنندگان واکسن آسترازنکا، چه اقدامی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در صورت برو لخته خون، درمان دارویی ضدلخته را برای این افراد آغاز می‌کنیم؛ باید توجه داشت که تمام افرادی که دچار عارضه لخته خون می‌شوند، فوت نمی‌کنند و با درمان ضدلخته، می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون واکسن‌های وارداتی تزریق شده به کادر درمان، عارضه‌ای دربرداشته یا خیر گفت: عوارض ناشی از تزریق واکسن‌های وارداتی، خفیف بوده و عارضه جدی به ثبت نرسیده است.

تلاش برای ساخت 6 نوع واکسن ایرانی کرونا/ تولید ماهانه 15 میلیون دوز واکسن برکت در تابستاننمکی: 45روزه می‌توانیم علیه جهش‌های جدید ویروس کرونا واکسن بسازیم

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا واکسن کرونا بروز عارضه لخته خون بروز عوارض جانبی واکسن آسترازنکا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟