Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@00:49:52 GMT

کرونا را در ماه رمضان زمین‌گیر کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۲۸۱

کرونا را در ماه رمضان زمین‌گیر کنیم

گروه استان‌ها- این روزها که فضای کرونایی ایران به رنگ قرمز درآمده و آمار فوتی‌های ناشی از این ویروس نیز رو به فزونی یافته، چه بهتر که از فرصت ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا برای مقابله با این ویروس کشنده استفاده کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، کرونا این مهمان ناخوانده و مهلک بیش از 14 ماه است که در کشورمان جا خوش کرده و با روی خوشی که شماری از مردم به این ویروس نشان داده و می‌دهند بعید است به خودی خود از خانه و کاشانه، از شهر و دیار و کشورمان بیرون برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرستان قشم در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ماه رمضان ماه ویژه برای عبادت خداوند و دریافت اجر معنوی از پیشگاه مهربانش است و مشارکت در مقابله با ویروس کشنده کرونا با هدف حفظ جان خود و دیگران هم عبادتی است که همه باید در مسیر آن کوشا باشیم.

حجت‌الاسلام میثم تارم گفت: این روزها که فضای کرونایی ایران به رنگ قرمز درآمده و آمار فوتی‌های ناشی از این ویروس نیز رو به فزونی یافته است، چه بهتر که از فرصت ماه مبارک رمضان برای مقابله با این خطر کشنده بهره لازم را ببریم.

وی ادامه داد: رمضان فرصت ارزشمندی است تا همزمان با عبادات ویژه این ماه، با یکدیگر عهد و پیمان ببندیم که با رعایت قوانین ستاد کرونا و حفظ جان خود و همنوعانمان از شر ویروس مهلک نجات یابیم.

به گفته امام جمعه قشم استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از خروج غیرضروری از منزل و خودداری از شرکت در اجتماعات در این ماه مبارک، نقش مهمی در ایجاد شرایط مناسب زندگی برای مردم و گسترش فعالیت‌های عبادی و اقتصادی به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شایسته است همه ما با هدف شکست دادن کرونا و کمک به سلامت جامعه به عنوان یک عبادت بزرگ در این ماه قرآنی از یکدیگر پیشی بگیریم.

با نگاهی با آمار مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری کشنده در فروردین ماه متوجه خواهیم شد آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس به بیش از 3 برابر افزایش یافته است و در صورت کم توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا به طور حتم آمار این خطر بزرگ روز به روز افزایش خواهد یافت.

با افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا، احتمال اینکه خطر این ویروس در آینده نه‌چندان دور، زنگ خانه هر یک از ما را به صدا درآورد بیشتر خواهد شد و برای دور شدن از این مشکل جانکاه، راهی جز رعایت قوانین ستاد ملی کرونا پیش روی ما نیست.

انتظار می‌رود مسئولان ستاد کرونای شهرستان قشم با تشدید جدی قوانین مقابله با کرونا، عرصه را بر ناامن کنندگان فضای سلامت جامعه که به هیچ یک از شیوه‌نامه‌های بهداشتی پایبند نیستند، تنگ‌تر کرده تا در یک فرآیند بسیجی‌وار با همت مردم روزه‌دار شهرستان قشم بتوانیم رنگ کرونایی قشم را به سمت سپیدی سوق دهیم تا بار دیگر مردم با آرامش به کسب و کار برای امرار معاش خود بپردازند.

به طور حتم هر قدر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا کوتاهی کنیم به همان اندازه و شاید هم بیشتر با صدمات این ویروس شامل افزایش آمار مبتلایان، مرگ و میر ناشی از این ویروس، ادامه زندگی سخت کرونایی و کاهش درآمدها به‌واسطه تعطیلی پی‌درپی مشاغل روبه‌رو شویم.

قانون‌گریزان کرونایی شریک جرم وضعیت قرمز قشم هستندسهم ما در قرمز شدن قشم چقدر است؟فروردین مرگبار کرونایی در قشم رقم خورد؛ مشاغل غیرضروری جزیره 2 هفته تعطیل شد

شهرستان قشم متشکل از سه جزیره قشم، لارک و هنگام با 150 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان‌های مهم استان هرمزگان، در جنوب ایران واقع شده است.

انتهای پیام/7558/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناشی از این ویروس شهرستان قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد