Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور عشایر خراسان‌ جنوبی از آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی به مناطق ییلاقی استان خبر داد و اظهار کرد: لازم است عشایر برای پیشگیری از شیوع کرونا حاشیه روستاها و شهرها را برای کوچ انتخاب و برای خرید مایحتاج خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مهدی عصمتی پور، امروز دوشنبه ۳۰ فروردین به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: ۷۰ درصد کوچ عشایر استان درون استانی و ۳۰ آغاز کوچ بهاره عشایردرصد آن برون استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: برنامه ریزی‌های لازم برای تسهیل در کوچ عشایر از سوی ستاد کوچ استان با حضور امور عشایر، هلال احمر، بهداشت، منابع طبیعی، دامپزشکی، نیروی انتظامی و حمل و نقل استان صورت گرفته است.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌ جنوبی به عشایر کوچنده توصیه کرد: قبل از آغاز کوچ واکسیناسیون رایگان دام خود را انجام دهند و برای پیشگیری از شیوع کرونا حاشیه روستاها و شهرها را برای کوچ انتخاب و برای خرید مایحتاج خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

عصمتی پور گفت: تعداد ۲۳ کامیون تانکردار در استان در مسیر کوچ، آب مورد نیاز عشایر را تامین می‌کنند و محیط زیست نیز تعدادی تانکر آبرسان در اختیار امور عشایر قرار داده است.

وی افزود: ۶۷۲۰ خانوار از ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایری استان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌ جنوبی با بیان این اینکه هلال احمر و خیران نسبت به توزیع اقلام بهداشتی و غذا به عشایر کوچنده استان کمک می‌کنند، یادآور شد: عشایری که چادرهایشان بر اثر طوفان و آفتاب زدگی از بین رفته بود از طریق هلال احمر چادرهای نو در اختیار آنان قرار داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کوچ بهاره عشایر عشایر خراسان امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف

نخستین جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برگزار شد.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: اتباع و مهاجرین دارای کارت آمایش می‌توانند با مراجعه به کمیته حقوقی به طرح شکایات خود بپردازند.

او افزود: این کمیته روند رسیدگی به شکایت‌های اتباع را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد