Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: مناجات در شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان به وفور تاکید شده است، مناجات با خداوند انسان را در راه نیک قرار می‌دهد. با خدا بودن یعنی خدایی فکر کردن، خدا را صدا زدن، نکته جالب آنجاست که تلاوت قرآن کریم این پیام را با خود داشته و تمامی این موارد را برای مومن به همراه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صابری در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون اعمال و رفتار روزه‌داران در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از اعمالی که روزه‌داران در ماه مبارک رمضان باید به آن توجه ویژه داشته باشند قرائت قرآن کریم است، قرائتی که می‌بایست درست و همچنین همراه با تفکر و تعمق صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر مناجات در ماه مبارک رمضان اضافه کرد: مناجات در شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان به وفور تاکید شده است، مناجات با خداوند انسان را در راه نیک قرار می‌دهد. با خدا بودن یعنی خدایی فکر کردن، خدا را صدا زدن، نکته جالب آنجاست که تلاوت قرآن کریم این پیام را با خود داشته و تمامی این موارد را برای مومن به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

این کارشناس علوم قرآنی درباره سایر اعمال ماه مبارک رمضان بیان کرد: روزه‌دار از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است یعنی خوابش عبادت، نفسش تسبیح، عملش مقبول و دعایش مستجاب است.

وی در همین راستا ادامه داد: بنابراین ضمن قرائت قرآن کریم، ادعیه روزانه، ذکر الحمدلله، استغفرالله، سبحان الله، الله اکبر در رسیدنش به درجات معنویت انسان بسیار تاثیرگذار است.

صابری ماه مبارک رمضان را کاهنده گناهان دانست و اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان آمار جرم و جنایت پایین می‌آید، چون آدمی به فطرت خود باز می‌گردد و از خود می‌پرسد چرا غیبت؟ چرا دروغ؟ چرا تهمت؟ و همین چرایی‌ها او را به اصل وجودی خود متصل می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی ماه رمضان را ماه توبه دانست و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه بازگشت است و مسیر بازگشت این است که وقتی با خدای خود صحبت می‌کنیم از او بخواهیم که ما را هدایت کند تا متحول شویم، زیرا همین امر نشانه‌هایی از میل انسان به متنبه شدن است که با دعاکردن، آشنایی با کلام خدا، تدبر و بندگی کردن محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی ماه مبارک رمضان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»

در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر این شورا درباره گیرایی داستان «رستگاری» و استفاده از تکنیک‌های جدید جلوه‌های ویژه برای سریال‌های مناسبتی در ماه رمضان توضیحاتی ارائه داد و گفت: این سریال توانسته مردم را با سلایق مختلف پای تلویزیون بنشاند.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تمجید از محتوای سریال «رستگاری» عنوان کرد: صداوسیما ویترین متفاوتی را برای ماه رمضان تدارک دیده بود.

در این جلسه با هدایایی از  کارگردان، بازیگران و عوامل سریال «رستگاری» تقدیر شد.

«رستگاری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شد.

در این اثر هنرمندانی همچون محمود پاک نیت، رضا استادی، پویا امینی، مهدی سلوکی، کاوه سماک باشی، حمید رضا هدایتی، رامین راستاد، نیما شاهرخ شاهی، رضا توکلی، حسن اسدی، محمدرضا رهبری، مالک سراج، افشین سنگ چاپ، رامبد شکر آبی، اکبر رحمتی، محمود مقامی، مختار سائقی، نفیسه روشن، سولماز حصاری، پوراندخت مهیمن، شیوا خسرومهر، پرنیا کربلایی، ساقی زینتی، المیرا ربیعی، عاطفه رحمان‌پور، حسنی قبادی، فریبا ترکاشوند، پریا انوری، ژاله درستکار، مونا افخمی، مهرسا فلاحیان، فرخنده فرمانی زاده و افسر ناصری ایفای نقش کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت