Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@19:21:13 GMT

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۶۹۳۶

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد - ایرنا- دو هزار بسته غذایی در سومین گام رزمایش مومنانه در مواسات و همدلی در اجرای مومنانه بین محرومان و نیازمندان در شهر مشهد توزیع شد.

مدیر مسوول موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در مشهد روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم توزیع این بسته‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: این بسته‌ها هر یک به ارزش ۳ میلیون ریال و در مجموع ۶ میلیارد ریال در مناطق محروم مشهد توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملیحه محمدی افزود: این موسسه خیریه در اجرای فرمان رهبری برای گسترش نهضت تعاون و دستگیری از نیازمندان، کمک‌های مومنانه را در دستور کار قرار داده که این اقدامات با مشارکت نیکوکاران از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹  قوت بیشتری یافته است.

وی ادامه داد: در هر بسته ۱۰ قلم ماده غذایی از جمله برنج، روغن خوراکی، ماکارونی، رب و سویا وجود دارد.

قوچان - فرماندار قوچان گفت: ممنوعیت آرد خودحمل توسط نانوایی های نیمه یارانه ای در قوچان به تصویب کارگروه آرد و نان رسیده است که از امروز اجرایی می شود.

امین رضا مرآتی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۸۰ تن آرد خودحمل در این شهرستان توزیع می شود که ممنوعیت حمل و توزیع آن در راستای کاهش تخلفات در حوزه آرد و نان خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کارگروه، تمام نانوایی های دارای سهمیه نیمه یارانه ای نیز تنها اجازه پخت نان را دارند و اجازه پخت دیگر نان ها مثل فتیر، شیرمال و ... را ندارند.

فرماندار قوچان با بیان اینکه ۸۱ روستا در این شهرستان سهمیه آرد خانه پز دریافت می کنند، تصریح کرد: هر روستایی که این سهمیه را دریافت می کند می تواند درخواست مجوز نانوایی داشته باشد که به صورت ویژه بررسی و مجوز صادر خواهد شد.

مرآتی تاکید کرد: دهیاران وظیفه نظارت بر کیسه شماری آردها را بر عهده داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف علاوه بر برخورد قاطع توسط دستگاههای نظارتی معرفی به دستگاه قضا نیز صورت می گیرد.

وی با یادآوری اینکه در حوزه شهر و روستا مباحث نظارتی به صورت ویژه مد نظر بوده و با کمک بسیج هر نانوایی یک ناظر دارد، بیان کرد: تاکنون ۴ نانوایی متخلف قوچان به دستگاه قضایی معرفی شده و برخورد شدیدی با آنها صورت گرفته است،  از این پس نیز نانوایی های متخلف با نصب پرده پلمب می شوند.

قوچان دارای ۱۰۴ واحد نانوایی شهری و ۱۰۱ واحد روستایی است. این شهرستان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

تربت‌ حیدریه - مدیر امور منابع آب تربت‌ حیدریه گفت: در سه سال گذشته ۳۲۶ حلقه چاه غیرمجاز در بخش رخ این شهرستان شناسایی و مسدود شده که بیشتر آن در روستاهای نسر و سربالا بوده است.

مهدی طلعتی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از حوزه آبی بخش رخ افزود: با انسداد این تعداد چاه،  یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۸۰۵ مترمکعب آب به آبخوان‌ها و سفره‌های زیرزمینی منطقه برگشت داده شد.
وی اظهار کرد: سالانه ۱۰۹ میلیون مترمکعب آب برای مصارف بخش کشاورزی از منابع زیرزمینی منطقه رخ برداشت می‌شود که در راستای مدیریت بهتر منابع آب تاکنون ۲۳۸ شمارشگر هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی بخش رخ نصب شده که خاموشی چاه‌ها و بهره‌برداری از این شمارشگرها موجب کاهش افت سطح آب زیرزمینی در این خطه شده‌ است.
مدیر امور منابع آب تربت‌ حیدریه بیان کرد: اجرای طرح اصلاح شیوه آبیاری، کاهش سطح زیر کشت، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور هوشمند از موارد اساسی است که در صورت رعایت آنها، با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال جاری می‌توان از بحران آبی عبور کرد.

بخش رخ قطب کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه است و شاخص‌ترین محصولات آن سیب‌زمینی، زعفران، گندم، جو، یونجه، دانه‌های روغنی و محصولات جالیزی و گلخانه‌ای است.
بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی بالغ بر ۲۶ هزار نفر، دارای ۵۲ روستا و ۴۷ پارچه آبادی است که ۴۸ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار و چهار روستا نیز زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.  

نیشابور - فرمانده انتظامی نیشابور گفت: متهمان باند سرقت ۴.۵ میلیارد ریالی سنگهای فیروزه در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ دهقانپور افزود: در بررسی های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد متهمان به صورت بسیار حرفه ای و ماهرانه وارد مغازه شده و پس از سرقت مقادیری سنگ فیروزه با یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه از محل متواری شده اند.
وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی نیشابور با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی و سرنخ های به جا مانده، تحقیقات گسترده ای را آغاز و محل اختفای یکی از متهمان را در یکی از شهرستان های خراسان رضوی شناسایی کرده و با اخذ نیابت قضایی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند که متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیس علاوه بر بزه انتسابی به ۲ فقره سرقت از خانه مسکونی و یک فقره سرقت موتورسیکلت از شهرستان های دیگر اعتراف و ۲ همدست خود را نیز معرفی کرد.
سرهنگ دهقانپور گفت: با دستگیری ۲ متهم دیگر پرونده‌ و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از مخفیگاه آنان فیروزه‌های سرقت شده و تعدادی لوازم خانگی و هم چنین یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و ضبط شد.

نیشابور - رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور از شناسایی و دستگیری شکارچیان قوچ در این شهرستان خبر داد.  

محمدمهدی نوربخش گفت: پس از دریافت گزارشی مردمی مبنی بر وقوع شکار غیرمجاز در روستای سوله نیشابور، با هماهنگی مقام قضایی بخش سرولایت، مامورین انتظامی شهر چکنه به این روستا اعزام و منزل فرد متخلف را که دارای سابقه شکار نیز بود، مورد بازرسی قرار دادند که در این بازرسی یک قبضه سلاح گلوله زنی تک لول و تعداد ۱۷ تیر فشنگ گلوله زنی، یک عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و پس از بازرسی از یک دستگاه خودرو سمند متعلق به شکارچیان، لاشه یک راس قوچ وحشی نیز کشف شد.
وی بیان کرد: پرونده این تخلف به همراه لاشه قوچ وحشی به همراه سلاح و مهمات مکشوفه تحویل مامورین یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش حیدری شد.

وی خاطر نشان کرد: جریمه شکار غیرمجاز هر راس قوچ  اوریال ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.
مرکز شهرستان  ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها بسته خبری مشهد نیشابور تربت حیدریه قوچان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری مشهد نیشابور بسته خبری مشهد نیشابور تربت حیدریه قوچان اخبار کنکور بخش رخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ هزار کولر آبی پربازده یا با راندمان بالا در این استان با کولر‌های آبی پرمصرف برق در راستای مدیریت بار تابستان امسال تعویض می‌شوند.
جواد خدایی در مراسم بهره برداری از نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر خراسان رضوی افزود: این برنامه در راستای مدیریت بار در تابستان با توجه به گرمای هوا و ناترازی انرژی برق اجرا می‌شود و مشابه اقدامی است که برای جایگزین کردن بخاری‌های گازی پرمصرف با بخاری‌های با راندمان بالا در سال گذشته انجام شد.

وی گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در راستای مدیریت مصرف برق یک موضوع واقعی و عملی است که توسط شرکت توزیع برق مشهد با جدیت دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد قطب هوشمندسازی است و هوشمندسازی شبکه برق اقدام بسیار مهمی برای تشخیص میزان مصرف و در نهایت مدیریت مصرف به شمار می‌رود.

خدایی افزود: سال گذشته اقدام‌های خوبی برای ضوابط مصرف برق باغ ویلا‌ها از سوی شرکت توزیع برق مشهد انجام شد که از زحمات شرکت برق مشهد در این زمینه به عنوان یک شرکت پیشرو و خوشنام قدردانی می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز در حاشیه این مراسم درباره نیروگاه‌های خورشیدی به ایرنا گفت: جهان به دلیل چالش‌هایی مانند ناترازی تولید و مصرف انرژی، آلایندگی نیروگاه‌های فسیلی، کمبود منابع فسیلی و محدودیت‌های دیگر، به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کند.

عبدالوحید مهدوی نیا افزود: این گرایش در ایران نیز به دلیل محدودیت‌های مذکور و همچنین تابش فراوان آفتاب از اولویت بالایی برخوردار است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه شنبه‌های امید خراسان رضوی
  • خسارت طوفان به تاسیسات برق شهرستان‌های خراسان رضوی
  • تجلیل و پاسداشت مقام معلم در مشهد
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه‌شنبه‌های امید مشهد
  • تعویض۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است