Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده کتاب گفت: برای موفقیت در مراحل مختلف زندگی به‌خصوص دوران نوجوانی و جوانی که انسان سرشار از انرژی، شور، نشاط و هیجان است، کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» مسیر الگوبرداری درست را نشان می‌دهد.

محمد جان‌نثار در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» گفت: کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» به تبیین مکتب حاج قاسم برای نوجوانان و دانش‌آموزان می‌پردازد، در دنیایی که هرکس به طریقی به دنبال آن است تا ذهن‌ها و دل‌ها را به سمت‌وسوی خود بکشد و نقش و نگاری را بر روی آن حکّاکی یا نقاشی کند چه زیباست که انسان نام یک شهید یا عکس آن را بر لوح دلش حکّاکی کند تا از او الگو بگیرد و بداند چه کسانی رفتند و جانشان را در طَبق اخلاص گذاشتند تا ما در کمال امنیّت و آسایش و آرامش درس بخوانیم و به مدارج عالی علمی و شغلی برسیم آن‌هم با چاشنی ایمان و تقوا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان‌نثار الگویابی برای قشر نوجوان را عاملی مهم در موفقیت‌های فردی و اجتماعی آنان دانست و ابراز کرد: برای موفقیت در مراحل مختلف زندگی به‌خصوص دوران نوجوانی و جوانی که انسان سرشار از انرژی، شور، نشاط و هیجان است، کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» مسیر الگوبرداری درست را نشان می‌دهد، این که نوجوانان و جوانان هیجان‌ها را مدیریت کنند تا بتوانند فردی مفید برای جامعه و کشور خود باشند.

وی اشاره‌ای به کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» داشت و ابراز کرد: کتاب مدرسه درس آموز حاج قاسم در قالب ۲۱ درس بسیار جذاب و خواندنی به بررسی مکتب و مدرسۀ درس آموز شهید سپهبد قاسم سلیمانی می‌پردازد که سعی شده است به گونه‌ای تدوین شود که مخاطب ضمن بهره‌برداری خوب و مفید از مطالب در کوتاهترین زمان ممکن کتاب را به اتمام برساند درحالی‌که توشه‌ای از اندوخته‌های سیره و روش زندگی حاج قاسم را به همراه داشته باشد تا بتواند خود را با سیره و مکتب حاج قاسم تطبیق دهد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

نویسنده کتاب «پرواز بغداد – بهشت» به بخش‌هایی از کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» اشاره و اظهار کرد: حاج قاسم همان جوانی است که در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس حضور و فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را به عهده داشت و در زمان حملۀ داعش با هدف نفوذ به داخل ایران با همان شور و شعور دوران نوجوانی و جوانی در این عرصه نیز نقش‌آفرینی کرد که رفتار و منش او در این راه و در طول زندگانی‌اش می‌تواند برای همگان به‌خصوص دانش‌آموزان به‌ عنوان آینده‌داران و آینده‌سازان انقلاب اسلامی، الگو باشد.

جان‌نثار به نام‌گذاری کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» اشاره و بیان کرد: نام کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» بر گرفته از سخنان مقام معظم رهبری است همان‌طور که رهبر معظّم انقلاب فرمودند: «به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به چشم یک مکتب، یک راه و مدرسۀ درس‌آموز نگاه کنیم.» لذا من نام کتاب را «مدرسه درس آموز حاج قاسم» گذاشتم.

وی پیرامون علت پرداختن به کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» بیان کرد: در دوران دفاع مقدس بودند نوجوانانی که به خاطر دفاع از کیان اسلام و انقلاب و ناموس خود از پای میز و نیمکت‌های مدرسه راهی جبهه‌ها شدند تا ایرانی همیشه سربلند بماند. شاید خیلی‌ها تصوّر می‌کردند آن زمان یک برهۀ خاصی بود که افرادی که انقلاب کرده یا از نزدیک انقلاب را درک کرده بودند با شور انقلابی رفتند و جنگیدند و به شهادت رسیدند و دیگر تمام شد؛ ولی همه شاهد بودند که با گشوده شدن جبهه‌ای دیگر بنام جبهۀ مقاومت و مبارزه با داعش جوانان و جوانان دهۀ شصتی به انتظار می‌نشستند تا نوبت اعزام آن‌ها فرا برسد، همه دوست داشتند نیروی فرمانده‌ای باشند که نام او لرزه بر اندام داعشی‌ها و اربابانشان انداخته بود.

نویسنده کتاب «مهراب» پیرامون بازخورد مخاطبان نسبت به کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» و موفقیت‌های آن افزود: کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» کتاب منتخب کشور در سال ۱۳۹۹ ویژه نوجوانان در زمینۀ تبیین مکتب حاج قاسم است. البته من تا کنون ۱۸ جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری و جنگ نرم نوشته ام که در این بین کتاب مقابله با تهاجم فرهنگی؛ با نگرشی بر سیره عملی شهدا حائز رتبه سوم کشوری است، شاید نویسندگی، و تدرس دانشگاه همچنین پرداختن به حوزه‌های جنگ نرم و سبک زندگی اسلامی ایرانی و ۱۶ سال تجربه روایت‌گری دفاع مقدس زمینه را برای نوشتن کتاب‌هایی همانند کتاب «پرواز بغداد – بهشت» که مجموعه‌ای ۸ جلدی بوده و تبیین کننده مکتب حاج قاسم بوده را فراهم کرده است.

جان نثار به بخشی از کتاب «مدرسه درس آموز حاج قاسم» اشاره و خاطرنشان کرد: شهید سپهبد قاسم سلیمانی در یکی از دست‌نوشته‌های خود خطاب به برادرزاده‌اش می‌نویسد: مهدی جان! تمام کسانی که به کمالی رسیدند خصوصاً کمالات معنوی که خود منشأ و پایۀ دنیوی هم می‌تواند باشد، منشأ همۀ آن‌ها سحر است. سحر را دریاب، نماز شب در سن شما تأثیری شگرف دارد اگر چندبار آن را با رغبت تجربه کردی، لذّت آن موجب می‌شود به آن تمسک یابی. زیربنای تمام بدی‌ها و زشتی‌ها دروغ است. احترام و خضوع در مقابل بزرگ‌تر‌ها خصوصاً پدر و مادر؛ به خودت عادت بده بدون شرم دست پدر و مادرت را ببوسی، هم آن‌ها را شاد می‌کنی و هم اثر وضعی بر خودت دارد. ان جملات یکی از ارزنترین جملاتی است که سبک زندگی این شهید بزرگوار را نشان داده و در عین حال پیام قابل توجه را به مخاطب ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات معرفی کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات معرفی کتاب مکتب حاج قاسم جان نثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد

ستاره‌شناسان به تازگی دنباله‌داری را کشف کرده‌اند که وقتی سال آینده در آسمان نمایان شود می‌تواند از بسیاری از ستاره‌ها درخشان‌تر باشد.

به گزارش ایسنا، اخترشناسان دنباله‌دار جدیدی را کشف کرده‌اند که پتانسیل آن را دارد که خبر مهم سال آینده باشد. اگرچه این دنباله‌دار که C/۲۰۲۳ A ۳ یا «سوچینشان-اطلس» (Tsuchinshan–ATLAS) نامیده می‌شود هنوز بیش از ۱۸ ماه تا نزدیک‌ترین فاصله‌اش به زمین و خورشید باقی مانده است، اما در حال حاضر در رسانه‌های اجتماعی سر و صدا به پا کرده است و مقالات خوش‌بینانه‌ای درباره اینکه چگونه می‌تواند منظره‌ای تماشایی ایجاد کند نوشته شده است.

معرفی دنباله‌دار سوچینشان-اطلس

هر ساله، چند ده دنباله‌دار جدید کشف می‌شود. دنباله‌دار‌ها گلوله‌های برفی هستند که در مسیر‌های بسیار طولانی به دور خورشید حرکت می‌کنند. اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها آنقدر ضعیف هستند که با چشم غیر مسلح نمی‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. اما شاید یک دنباله‌دار در سال آینده به لبه دید با چشم غیر مسلح نزدیک شود.

گاهی اوقات، یک دنباله‌دار بسیار درخشان از راه می‌رسد. از آنجا که دنباله دار‌ها اجرامی با زیبایی زودگذر و گذرا هستند، کشف یک دنباله‌دار درخشان همیشه هیجان‌انگیز است.

دنباله‌دار سوچینشان-اطلس مطمئنا یک گزینه مناسب است. این دنباله‌دار که به‌طور مستقل توسط ستاره‌شناسان رصدخانه کوه بنفش در چین و سامانه آخرین هشدار برخورد زمینی سیارک کشف شد، در حال حاضر بین مدار مشتری و زحل، در فاصله یک میلیارد کیلومتری زمین قرار دارد و به سمت داخل در حال حرکت است و در مداری حرکت می‌کند که در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۴ آن را به فاصله ۵۹ میلیون کیلومتری از خورشید می‌رساند.

این حقیقت که این دنباله‌دار در حالی که بسیار دور است پیدا شده، بخشی از دلیل هیجان ستاره‌شناسان است. اگرچه در حال حاضر نور آن بیش از حد ضعیف است که با چشم غیر مسلح بتوان دید، اما برای جرمی بسیار دور از خورشید درخشان است؛ و مشاهدات نشان می‌دهد که مداری را دنبال می‌کند که می‌تواند به آن اجازه دهد واقعا تماشایی شود.

دستور العملی برای عظمت دنباله‌دار

وقتی دنباله‌دار‌ها به خورشید نزدیک‌تر می‌شوند، گرم می‌شوند و یخ‌های سطح آن‌ها بخار می‌شود. این گاز که از سطح دنباله‌دار فوران می‌کند، گرد و غبار را با خود حمل می‌کند و هسته را در ابری غول‌پیکر از گاز و غبار که گیسو نامیده می‌شود، می‌پوشاند و سپس توسط باد خورشیدی، گیسو از خورشید دور می‌شود و در نتیجه یک دُم مستقیما به سمت خورشید قرار می‌گیرد.

هر چه یک دنباله دار به خورشید نزدیک‌تر شود، سطح آن داغ‌تر و فعال‌تر می‌شود. از نظر تاریخی، اکثریت درخشان‌ترین و دیدنی‌ترین دنباله‌دار‌ها مدار‌هایی را دنبال کرده‌اند که آن‌ها را به خورشید نزدیک‌تر از مدار زمین کرده است.

به نظر می‌رسد که این دنباله‌دار هسته بزرگی دارد که آن را درخشان‌تر می‌کند و به اندازه کافی روشن است که بتوان آن را تا این اندازه دور از خورشید کشف کرد. قرار است یک برخورد بسیار نزدیک با ستاره ما داشته باشد و سپس تقریبا مستقیم از بین زمین و خورشید عبور کند و تنها دو هفته پس از حضیض یعنی نزدیک‌ترین حالتش به خورشید به فاصله ۷۰ میلیون کیلومتری از ما برسد. هر چه یک دنباله‌دار به زمین نزدیک‌تر شود، برای ما درخشان‌تر خواهد بود.

نفرین پیشگویی

پیش‌بینی رفتار دنباله دار‌های تازه کشف شده یک بازی خطرناک است. برخی ممکن است دیدنی و جذاب باشند، در حالی که برخی پیش‌بینی‌ها شکست می‌خورند.

برای مثال، دنباله‌دار کوهوتک در سال ۱۹۷۳ را در نظر بگیرید. این دنباله‌دار مانند سوچینشان-اطلس، به‌طور غیرمعمولی دور از خورشید کشف شد و در مداری نزدیک به ستاره ما حرکت می‌کرد. ستاره شناسان به مردم وعده «دنباله دار قرن» را دادند و پیش بینی کردند کوهوتک می‌تواند به اندازه کافی درخشان شود که در روز روشن دیده شود.

اما کوهوتک همانطور که به سمت خورشید می‌چرخید، روشن شد، اما آهسته‌تر از حد انتظار. به جای اینکه در روز روشن قابل مشاهده باشد، فقط به اندازه درخشان‌ترین ستاره آسمان روشن شد و پس از حضیض به سرعت محو شد. اگرچه این هنوز هم نمایش خوبی بود، اما دنباله دار قرن نبود. به دلیل تبلیغات زیاد، بسیاری به کوهوتک لغب یک ناامیدی تماشایی را دادند.

این احتمال وجود دارد که سوچینشان-اطلس، مانند دنباله دار کوهوتک، برای اولین بار به درون منظومه شمسی نزدیک شود. ما هنوز مطمئن نیستیم، اما اگر اینطور باشد، ممکن است کمتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد تماشایی باشد.

وقتی همه چیز به هم می‌ریزد

این می‌تواند حتی بدتر نیز باشد. دنباله دار‌ها مستعد فاجعه هستند. آن‌ها اغلب تکه تکه می‌شوند، از هم می‌پاشند و به طرز شگفت انگیزی متلاشی می‌شوند. آن‌هایی که برای اولین بار وارد منظومه شمسی داخلی می‌شوند، به طور ویژه‌ای شکننده هستند.

برای مثال زمانی که دنباله‌دار سوان (SWAN) کشف شد، امیدوارکننده به نظر می‌رسید و تصور می‌شد در ماه مه سال ۲۰۲۰ با چشم غیر مسلح دیده شود. اما با نزدیک شدن به خورشید، ناگهان درخشان شد، سپس شروع به محو شدن کرد. در زمانی که باید درخشان‌ترین حالت آن می‌بود، تماما ناپدید شد و در مقابل چشمان ما از پاشید.

آیا سوچینشان-اطلس ارزش انتظار را دارد؟

ما به طور قطع نمی‌دانیم که دنباله‌دار سوچینشان-اطلس تماشایی خواهد بود یا خیر. ممکن است از هم بپاشد و کمتر روشن شود، یا ممکن است ما را غافلگیر کند؛ و حتی می‌تواند بیش از حد انتظار روشن شود و یک منظره شگفت‌انگیز در آسمان صبح در اواخر ماه سپتامبر و اوایل ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ ایجاد کند.

اما ما نمی‌دانیم. ما اولین نکات را در ماه‌های آینده دریافت خواهیم کرد. با ردیابی نحوه درخشان شدن ستاره دنباله‌دار در حین حرکت آن به سمت خورشید، اولین نشانه‌های خود را در مورد سرنوشت واقعی آن به دست خواهیم آورد و بنابراین فعلا باید منتظر بمانیم.

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • تصاویر سد شاه قاسم یاسوج
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس