Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:26:04 GMT

فدارسیون با کشورهای صاحب فوتبال حرفه ای تعامل کند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۸۶۴۷

فدارسیون با کشورهای صاحب فوتبال حرفه ای تعامل کند

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری مهر، نام نخستین مربی شیرازی در فوتبال انگلیس مدتی قبل بر سر زبان‌ها افتاد. میکائیل جدیدی اکنون در تیم زیر ۱۶ سال باشگاه «منسفیلد» حضور دارد.

میکائیل جدیدی مربی شیرازی است که در «Fa» فوتبال انگلیس مدارک مربیگری خود را دریافت کرده است.

مربی جوان ایرانی در سن ۳۳ سالگی ایران را به مقصد انگلیس ترک می‌کند، او دوره‌های مربیگری را از ۴ سال پیش در شهر منسفیلد شروع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم اکنون بدلیل قرنطینه کامل انگلیس در حال گذراندن دورهای بالاتر بصورت مجازی و آنلاین است. به گفته وی، تا سه ماه آینده کلاسهای دانش افزایی فوتبال در شهر منچستر بصورت حضوری و عملی از fa انگلیس از سر می‌گیرد.

این مربی شیرازی دو سالی است که در در رده‌های پایه و بزرگسالان فوتبال اروپا فعالیت داشته وبه صورت بازیکن از سال ۲۰۱۹ در برتون جویس این باشگاه فعالیت و مدارک مربیگری زیر ۱۶ سال را نیز در انگلستان دریافت کرده است.

وی در یک گفت و گو با خبرگزاری مهر به برخی از سوالات حوزه فوتبال پاسخ داده است.

لزوم برقراری تعامل سازنده فدراسیون فوتبال ایران با کشورهای صاحب فوتبال حرفه‌ای

میکائیل جدیدی معتقد است، که فدراسیون فوتبال ایران باید با ارتباط و تعامل با کشورهای پیشرفته در حوزه فوتبال زمینه رشد فوتبال حرفه‌ای را فراهم کند، زیرا این توانایی در جوانان ایرانی دور از انتظار نیست، چون کشور ما دارای استعدادهای بسیار خوب و حتی بهتر از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپای غربی است.

این مربی شیرازی دانش آموخته فوتبال در انگلیس در مقایسه با ساز وکار مربیان ایرانی و خارجی در برقراری ارتباط با بازیکنان گفت: در حوزه ورزش شاه کلید موفقیت توانایی برقراری ارتباط صحیح است، زیرا لازمه اصلی فعالیت مربیان، شناسایی رفتارها و نحوه درست برخورد با بازیکنان است که باید هر مربی به این نکات توجه داشته باشد.

میکائیل جدیدی افزود: در ورزش‌های گروهی نظیر فوتبال باید با ارتباط سازنده، زمینه توسعه انسانی مدنظر قرار بگیرد.

وی لازمه داشتن یک فوتبال مدرن را داشتن کادری کار آمد، متشکل از روانشناسان خبره و جامعه شناسان خوب دانست.

این مربی فوتبال با تاکید بر اینکه لازمه پویایی تیم‌های فوتبال حضور روانشناسان در کادر بندی تیم هاست، تصریح کرد: متأسفانه در ایران برخی از مربیان خود را همه چیز فهم می‌دانند و از این موضوع مهم غافل هستند.

شکاف عمیق فوتبال آسیا و اروپا

وی به شکاف عمیق بین فوتبال آسیا و اروپا نیز گریزی زد و ابراز کرد: تفاوت‌های زیادی بین مربیان ایرانی و خارجی مشهود است، در کشورهای اروپایی مربیان فوتبال همواره به دنبال علم آموزی و یادگیری به صورت مستمر هستند، در حالیکه مربیان ایرانی فقط به گرفتن مدرک بسنده می‌کنند.

جدیدی با بیان اینکه در دوره‌های دانش افزایی مربیان در اروپا جامعه شناسی و روانشاسی نیز تدریس می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه در فوتبال ایران پول و پارتی حرف اول را می‌زند.

جدیدی معتقد است، تلفیق تفکرات سنتی با شیوه‌های نوین مربیگری لازمه کار همه مربیان است، چیزی که در کشورهای اروپایی و حتی کشورهای عربی نیز رایج است.

به گفته این مربی شیرازی که تا چهار سال آینده به ایران بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: داشتن تحصیلات مربیگری جزو الزامات و قوانین فیفا است و تا دوره‌های مربیگری به پایان رسد مجوز مربیگری دریافت می‌شود، زیرا تحصیلات تئوری مربیگری در انگلستان در مجموع حدود ۵ تا ۶ سال زمان می‌برد که این به اندازه زمان اخذ یک فوق تخصص می‌ارزد.

وی به تفاوت‌های فوتبال بین ایران و اروپا پرداخت و افزود: در ایران برای کسب دوره‌های بالاتر، متقاضی باید در مربیگری دارای مدرک لیسانس باشید ولی درانگلیس از ۱۶ سالگی و بدون هیچگونه مدرکی می‌توان دوره‌های مربیگری را پشت سر گذاشت که خودش یک امتیاز بزرگ است.

جدیدی بیان کرد: در انگلیس کسانی که فوتبال بازی می‌کنند پس از گذشت ۳۰ سالگی چهارده سال دوره مربیگری را تجربه کرده اند، که این به معنی یک پیشرفت فوق العاده است.

تیم‌های شیرازی باید حمایت شوند

جدیدی آسیب‌های حوزه فوتبال ایران را ورود افراد سرمایه دار به حوزه این ورزش پرطرفدار دانست که کمترین علم و آگاهی از صنعت فوتبال هم ندارند.

این مربی فوتبال استان فارسی مقیم انگلستان به جذابیت‌های فوتبال و نقش باز پخش آن از تلویزیون نیز اشاره کرد و گفت: پخش مسابقات تلویزیونی بر جذابیت بیشتر و حساسیت بالای مسابقات می‌افزاید.

وی ضمن انتقاد از عدم حمایت مردم از تیم‌های نظیر برق، فجر سپاسی و قشقایی در شیراز تصریح کرد: متمرکز شدن بر روی دو تیم مطرح کشور باعث می‌شود تا از ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه ورزشی در سطح استان‌ها غافل و از جذابیت‌های فوتبال کاسته شود.

وی یادآور شد: پرهیز از تبعیض و رعایت اخلاق باعث پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی بین نونهالان می‌شود، پس می‌طلبد ضمن این نکات و فارغ از رنگ، نژاد، لباس و دارایی افراد آموزش‌های حرفه‌ای برای همه نونهالان و نوجوانان فوتبالی یکسان و زمینه بروز استعدادهای ورزشی در بین ورزشکاران فراهم گردد.

به گزارش مهر، با توجه به اینکه کلیه آموزش‌ها در انگلستان این روزها بدلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است، فعالیت‌های فوتبالی این ورزشکار فارسی در بستر گوگل و در دایرکت اینستاگرام به آدرس m.jadidi۷ برقرار و در صورت تمایل، مسئولین هیأت‌های فوتبال استان‌ها می‌توانند با ورود به پیج وی پرسش و پاسخ خود را انجام دهند.

کد خبر 5196140

منبع: مهر

کلیدواژه: فوتبال شیراز ورزش ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر واکسن کرونا گناوه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محدودیت های کرونایی ماه مبارك رمضان سردار حجازی ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل گرگان فوتبال ایران مربی شیرازی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)

علیرضا نیکبخت واحدی به مانند دوران بازی در دوران مربیگری هم نگاه‌ها را به خود معطوف می‌کند.

به گزارش ورزش ‌سه, از هفته دهم لیگ سه فوتبال کشور که مرحله نهایی خود را پشت سر می‌گذارد، تیم‌های شادکام و خورشید طلایی چالوس ظهر امروز از ساعت ۱۳ در ورزشگاه تختی مشهد به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان نیکبخت واحدی با نتیجه سه بر صفر حریف خود را شکست دادند. 

نکته قابل توجه مسابقه اینکه دو گل شادکام با تعویض‌های علیرضا نیکبخت واحدی سرمربی این تیم رقم خورد و ناصر ترابی و علی دهقان پس از ورود به زمین توانستند برتری تیمشان را به شکل قابل توجهی افزایش دهند.

اما آنچه که تیم شادکام را طی ماه‌های اخیر بیشتر مورد توجه اهالی فوتبال قرار داده، حضور نیکبخت واحدی ستاره سابق تیم ملی و سرخابی‌های پایتخت به عنوان سرمربی این تیم است؛ واحدی که در دوران بازی به شدت به دلیل چهره، قامت بلند و تیپ خاصش مورد توجه اهالی فوتبال قرار داشت و حتی در یکی از مصاحبه‌ها خودش را به عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌های جهان فوتبال معرفی کرد، حالا در دنیای مربیگری هم همان‌قدر خاص و منحصر به فرد است و لنز دوربین عکاسان را در زمین فوتبال به عنوان چهره ویژه مسابقه و بالاتر از بازیکنان به راحتی جلب خود می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • توافق نهایی کونته با ناپولی
  • (عکس) تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟