Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@06:01:36 GMT

تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهانی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۳۶۱۵

آفتاب‌‌نیوز :

امروز شنبه ۴ اردبیهشت، کشاورزان زیان‌دیده اصفهان و برخی شهروندان معترض در سه راهی چادگان اصفهان، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازگشایی زاینده‌رود و تامین حقابه این رودخانه از جمله مطالبات کشاورزان معترض است.

هشدار دادستان عمومی و انقلاب اصفهان

همچنین دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از ممنوع بودن هرگونه تجمع تحت عنوان مطالبات حوزه کشاورزی و زاینده رود بدون مجوز شورای تامین استان خبر داد و بر برخورد با عوامل مخل نظم عمومی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل اصفهان، علی اصفهانی در این اطلاعیه افزود: پیگیری حقوق حقه جامعه کشاورزان استان از جمله اولویتها و وظیفه دستگاه قضایی بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: خواسته‌ها و مطالبات این قشر زحمت کش موضوع سوء استفاده جریانهای معاند قرار گرفته و عوامل نفوذی مترصد جهت دهی اعتراضات در راستای نیل به اهداف سیاسی و خرابکارانه خویش برآمده اند و در جلسات نمایندگان کشاورزان این موضوع گوشزد و مورد قبول قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با تاکید بر برخورد با عوامل مخل نظم عمومی تصریح کرد: شناسایی مرتبط یا با گروه های معاند در دستور کار دستگاه های امنیتی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در برخی شبکه‌های اجتماعی در چند روز اخیر اخباری مبنی بر حرکت کشاورزان شرق و غرب اصفهان امروز چهارم اردیبهشت به سمت سد زاینده‌رود با هدف جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی از این رودخانه منتشر شده بود.

زاینده‌رود به طول افزون بر ۴۰۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه سرچشمه می‌گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.

این رودخانه که علاوه بر جاذبه تفریحی و فرهنگی، همواره نقشی مؤثر در پایداری محیط زیست، تامین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی داشته، در دهه‌های اخیر به ‌علت برداشت‌های غیرقانونی، انتقال آب از این حوضه به دیگر حوضه‌ها و استان‌ها، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای تبدیل و در پایین دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

بازگشایی زاینده رود و تامین حقابه این رودخانه از جمله مطالبه کشاورزان اصفهانی است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کشاورزان اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک

علی امینی و ریحانه رضایی دو ملی پوش شمشیربازی اصفهان به رقابت‌های انتخابی المپیک زون آسیا اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مسابقات زون آسیا آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا به حساب می‌آید که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در فجیره امارات برگزار می‌شود. قهرمان مسابقات در هر اسلحه صاحب سهمیه خواهد شد.

علی امینی و ریحانه رضایی ملی‌پوشان استان اصفهان به عنوان تنها نمایندگان ایران در اسلحه فلوره آقایان و اپه بانوان نیز روز گذشته به این رقابت اعزام شدند. رقابت ملی‌پوشان اصفهانی جهت کسب سهمیه المپیک فردا یکشنبه _نهم اردیبهشت_ آغاز خواهد شد.

کد خبر 748361

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان