Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روزنامه گاردین، محققان در حال فراخوان برای جذب هزاران داوطلب انگلیسی برای آخرین مرحله آزمایش بالینی یک واکسن ویروس کرونا هستند که در اسکاتلند تولید می شود.

پزشکان در نظر دارند این واکسن کرونا را که توسط شرکت «والنووا» ساخته شده است اوایل ماه مه در جریان یک آزمایش که در بیش از ۲۰ پایگاه در سراسر انگلیس و دو بیمارستان در ادینبورگ و گلاسگو اجرا می شود به چهار هزار بزرگسال تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی شرکت کنندگان در این آزمایش دو شات از این واکسن را به فاصله چهار هفته دریافت می کنند.

این اقدام به دنبال نتایج امیدوارکننده مرحله اول آزمایش بالینی این واکسن انجام می شود؛ نتایج مرحله اول آزمایش بالینی واکسن کرونای یاد شده نشان داد که تزریق دو شات این واکسن واکنش ایمنی خوبی در برابر ویروس کرونا ایجاد می کند.

درصورتی که نتایج مرحله نهایی آزمایش بالینی این واکسن نیز خوب پیش رود، والنووا امیدوار است که تا تابستان امسال تاییدیه برای استفاده از واکسن خود را بدست آورد.

واکسن کرونا والنووا بر اساس یک فناوری سنتی ساخته شده است. این واکسن از ویروس غیرفعال کرونا برای تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده می کند، روشی که بیش از ۵۰ سال پیش برای فلج اطفال ایجاد شد و در واکسن های آنفلوانزا، هاری و هپاتیت آ استفاده می شود.

این واکسن به جای این که تنها در بر دارنده پروتیین سطحی اسپایک باشد، کل ویروس را در خود جای داده بنابراین ممکن است محافظت گسترده تری در برابر بیماری کرونا و واریان های نگران کننده ناشی از بروز جهش ها در پروتئین اسپایک ایجاد کند.

در این آزمایش ارزیابی می شود که آیا واکسن والنووا آنتی بادی های خنثی کننده بیشتری در برابر ویروس کرونا نسبت به واکسن آسترازنکا تولید می کند یا خیر.

برچسب‌ها ویروس کرونا اسکاتلند واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اسکاتلند واکسن کرونا ویروس کرونا اسکاتلند واکسن کرونا اخبار کنکور آزمایش بالینی ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تنیس، در جریان برگزاری رقابت‌های تور جهانی جوانان که در زمین‌های تنیس آسایش مازندران در حال برگزاری است، بازیکنان راه یافته در مرحله یک چهارم نهایی برای رسیدن به جمع ۴ تنیسور برتر با هم دیدار کردند.   در بخش انفرادی پسران، پارسا اشجاری، دانیال مشتاقی فر، کیارش حنیفی و سام پازوکی با شکست حریفان خود به نیمه نهایی رسیدند و در بخش دختران نیز یاسمن یزدانی، کیمیا ثاقب تهرانی، ملینا عباس زاده و هانا سلطانی جواز حضور در این مرحله را کسب کردند.   در بخش دونفره نیز تیم‌های پارسا اشجاری – کیارش حنیفی و مهراد منصوری- بردیا شریفی به فینال دونفره رسیدند و در بخش دختران کیمیا ثاقب تهرانی- یاسمن یزدانی به همراه بایلان از ترکیه – هانا سلطانی به این مرحله راه یافتند.   این مسابقات از یکم اردیبهشت در زمین‌های تنیس آسایش مازندران آغاز شده است و ۱۴ اردیبهشت با معرفی نفرهای برتر به پایان می‌رسد. سرداوری این دوره از مسابقات بر عهده مجید گلچین سرداور نشان سفید کشورمان است و امیر مهذب نیا مدیریت بازی‌ها را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد