Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی بیش از سه ماه از وعده وزیر ارتباطات مبنی بر برطرف شدن محرومیت ارتباطی در سیستان وبلوچستان زمان می گذرد که اختلال در خطوط مخابراتی، تنها یکی از معضلات وگلایه های مردم استان از عملکرد ضعیف دولتمردان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرهامون، بیش از سه ماه از وعده آذری جهرمی، وزیر پرحاشیه دولت تدبیر و امید مبنی بر برطرف شدن محرومیت ارتباطی در سیستان وبلوچستان زمان می گذرد، اما همچنان ساکنین این خطه از کشور از ضعف زیرساخت های مخابراتی گلایه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موعد وعده وزیر به سر آمد

دیماه سال گذشته بود که وزیر ارتباطات در سفری ۱۰ روزه به این خطه از کشور قول برطرف شدن محرومیت ارتباطی را داد و گفت "تا اردیبهشت ۱۴۰۰  کل محرومیت ارتباطی استان برطرف می‌شود"؛ اما این وعده عملی نشده، منجر شد تا همچنان مردمان صبور پهناور ترین استان کشور چشم انتظار وعده ای باشند که شاید تا پایان اردیبهشت ماه هم رنگ عملی شدن به خود نگیرد.

ضعف زیرساخت های ارتباطی، قطعی خطوط ارتباطی و اینترنتی در مناطق مختلف سیستان وبلوچستان سال هاست مردم صبور این خطه را سرگردان در بلندای ارتفاعات برای برقراری یک تماس و بهره مندی از اینترنت کرده به گونه ای که با شیوع ویروس منحوس کرونا و تغییر در روند زندگی و مهاجرت از دنیای حقیقی به مجازی از کشاورز و بقال دورترین روستا تا سازمانها، وزارتخانه ها، هایپر مارکت های بزرگ، پمپ های بنزین، شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی همه و همه بخشی از حیات خود را در گرو فعال بودن اینترنت می دانند.


رفیق نیمه راهی که انتقاد کاربران فعال توییتری را نیز به دنبال داشت، بیان این مطلب بدان جهت است که مردم این خطه پهناور به ویژه روستانشینان بارها از اختلال در اینترنت و عدم آنتی‌دهی مناسب تلفن همراه در بسیاری از نقاط گلایه داشته، از همراهی که اکثر مواقع همراهی نکرده، به ویژه از زمانی که آموزش‌های آنلاین مدارس و شبکه شاد دغدغه ای دوچندان برای خانواده ها به وجود آورد.

انتقاد یک کاربر توییتر از وعده آذری جهرمی
 
این مشکل تنها در مناطق روستایی و دور از دسترس به مرکز شهرها نیست، حتی در مرکز استان "زاهدان" هم علیرغم سیگنال قوی اما باز هم تلفن همراه همراهی نمی کند به گونه ای که برای دسترسی به یک صفحه وب یا اتصال اپلیکشن‌های تلفن همراه به داده ها، باید صبر ایوب داشت.

 در همین راستا مجید بامری یکی از کابران فعال مجازی در توییتی نوشت: "یادتونه چند وقت قبل آذری جهرمی اومد سیستان و بلوچستان گفت تا اردیبهشت 1400 دیگه هیچ قطعی تلفن و اینترنت نداریم و همه مناطق این استان از زیرساخت مخابراتی بهره مند میشن؟! هیچی خواستم بگم چهار روزه ارتباط مخابراتی بخشی از جنوب استان شامل جلگه دلگان به کل قطع شده".
 


  حال باید منتظر ماند و دید که وعده وزیر ارتباطات مبنی بر برطرف شدن محرومیت ارتباطی در سیستان وبلوچستان تا اردیبهشت ۱۴۰۰، به فراموشی سپرده می‌شود یا با برنامه‌ریزی دقیق عملی خواهد شد.    
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان وبلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت : این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۷۸ درصدی داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند