Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگاراقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح طرح‌های بزرگ صنعت آب در سه استان هرمزگان، مازندران و خوزستان که با حضور رئیس‌جمهوری و از طریق ویدئوکنفرانسی در چهارمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت: هرکدام از ما در هر شرکت و هر بخشی که کار می‌کنیم باید سهم خود را در ارتقای تولید کشور، پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن بشناسیم و نسبت به این مسئولیت اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: فاز سوم سامانه نمک زدایی بندرعباس، خط انتقال آبرسانی به بندرعباس از آب شیرین‌کن و تصفیه‌خانه آب سرنی به ارزش یک هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان دو طرح آماده شده در استان هرمزگان هستند که به بهره‌برداری خواهند رسید.

وزیر نیرو بیان کرد: واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان نیز یکی دیگر از طرح‌های آماده بهره‌برداری در استان مازندران است.

اردکانیان تصریح کرد: آخرین طرح آماده افتتاح آبگیری سد بالارود با سرمایه‌گذاری ۶۴۵ میلیارد تومان است که در استان خوزستان قرار دارد امروز افتتاح شد.

او گفت: همچنین عملیات اجرایی سد زارم‌رود با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان در استان مازندران آغاز خواهد می‌شود. وزارت نیرو برنامه پویش را برای سال ۱۴۰۰ تدارک دیده که ۲۹۰ طرح بزرگ با سرمایه گذاری ۶۴ میلیارد تومان افتتاح شود

وزیر نیرو در ادامه درخصوص قیمت آب در مناطق ساحلی افزود: قیمت آب در شهر‌های نزدیک سواحلی پایین تر، ولی در مناطق دیگر بیشتر است، ولی با یارانه دولت آب را با قیمت متعارف در اختیار مردم قرار می‌دهیم به طوری که قیمت تمام شده کمتر از یک دلار برای نمک‌زدایی آب دریا در شهرهای ساحلی است

اردکانیان در بیان تکنولوژی ساخت آب شیرین کن، اظهار کرد: تکنولوژی ساخت این ابزار روز به روز در حال پیشرفت است و هزینه تمام شده شیرین کردن آب به واسطه ارتقاء تکنولوژی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو صنعت آب آب و فاضلاب میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه‌ماهه نخست خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به‌دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱.۵ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۲۲۰۰ کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه‌گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت‌بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه‌شنبه بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ضرر خالص ۱۱.۹ میلیارد دلاری یا ۵.۸۹ دلار به‌ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص ۲.۳ میلیارد دلار یا ۱.۰۷ دلار به‌ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند