Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:47:59 GMT

طرح جامع توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تهیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۸۸۱۰

طرح جامع توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تهیه می‌شود

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: برنامه جامع گردشگری به تدوین یک چارچوب توسعه‌ای بلندمدت برای گردشگری با تاکید بر خط مشی و استراتژی، برنامه‌ریزی، تقویت نهادی، وضع قوانین و مقررات، توسعه و متنوع‌سازی محصول، فعالیت‌های پیشبردی، زیرساخت‌ها و روساخت‌های گردشگری، اثرات اقتصادی و سرمایه‌گذاری گردشگر، توسعه منابع انسانی و در نهایت اثرات اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی گردشگری اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: این برنامه شامل یک برنامه عملیاتی کوتاه‌مدت برای اولویت‌بندی اقدامات ابتدایی برای توسعه پایدار گردشگری و همچنین تهیه چندین پروژه آزمایشی برای مناطق مختلف است.

جباری عنوان کرد: با توجه به نقش و اهمیت توسعه گردشگری به صورت ملی و منطقه‌ای، آذربایجان غربی با نگاه به مزیت‌ها، فرصت‌ها و جاذبه‌های فراوان گردشگری، توانایی آن به عنوان قطب گردشگری کشور نیازمند تدوین یک طرح جامع به عنوان استراتژی و نقشه راه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از دستگیری چهار حفار غیرمجاز در روستای باش‌قلعه ارومیه خبر داد و اضافه کرد: در یکی از این بازدیدها از روستای باش‌قلعه ارومیه نیز، نیروهای یگان حفاظت چهار حفار غیرمجاز را در حال تخریب آثار تاریخی این روستا مشاهده کرده که در نتیجه اقدام به دستگیری آنها می‌کنند.

جباری با اشاره به شناسایی و دستگیری باند خرید و فروش آثار تاریخی طی هفته گذشته در استان افزود: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت یک باند قاچاق خرید و فروش آثار تاریخی و فرهنگی، اقدامات لازم برای دستگیری این اعضا در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در نتیجه پس از چندین ماه انجام کار اطلاعاتی و تحت نظر گرفتن شبکه قاچاقچیان خرید و فروش اشیا تاریخی و فرهنگی در ارومیه، در یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند بزرگ دستگیر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: این شبکه به صورت حرفه‌ای اقدام به خرید و فروش آثار تاریخی می‌کردند، همچنین از مخفیگاه این باند تعدادی اشیا تاریخی و فرهنگی بسیار مهم کشف و ضبط شد.

کد خبر 5202872

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی آذربایجان غربی گردشگری ویروس کرونا شیوع کرونا شب قدر آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها گرگان ماه مبارك رمضان واکسن کرونا بوشهر اردبیل شب های قدر انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا آذربایجان غربی آثار تاریخی خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌ غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی گفت: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان ‌غربی گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود