Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:12:26 GMT

قربانیان سرکوب| ۳ -نوجوان سعودی که منتظر صدور حکم اعدام است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۰۰۹۲

قربانیان سرکوب| ۳ -نوجوان سعودی که منتظر صدور حکم اعدام است

محمد الفرج در حالی که در زمان بازداشت به اتهامات واهی تنها ۱۵ سال داشت، اما در حال حاضر احتمال صدور حکم اعدام ضد وی قوت گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری البحرین الیوم در گزارش‌هایی به بررسی جزئیات جنایت ها و نقض گسترده حقوق بشر در فضای امنیتی و سرکوبگر رژیم آل خلیفه در بحرین و استبداد رژیم آل سعود در عربستان پرداخته و شرایط برخی زندانیان بحرینی و سعودی که مورد بی عدالتی و سوء رفتار حاکمیت قرار گرفته اند را تشریح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده این افراد از طریق محاکمه های ظالمانه و اعترافات برگرفته شده توسط شکنجه های طاقت فرسا با احکامی ناعادلانه مواجه شده اند.

محمد الفرح یک نوجوان سعودی است که جشن تولد شانزدهمین سال زندگی خود را در زندان‌های امنیتی رژیم آل سعود پشت سر گذاشت. او دو ماه پیش از این تاریخ به زندان افتاده بود و محکومیت خود را در زندان انفرادی پشت سر می گذاشت. وی همراه با تعدادی از جوانان منطقه العوامیه واقع در قطیف بازداشت شده بود.

او یکی از اعضای هیئتی منطقه خود بود که بعد از عملیات تروریستی که ضد شهروندان شیعه در منطقه الشرقیه به وقوع پیوست به نیروهای محافظ هیئت‌ها پیوست. حوادث تاریخی منطقه حی المسورة با وجود جنایت‌های زیادی که در پی این حوادث صورت گرفته و منازل بسیاری از شهروندان شیعه در این منطقه با بلدوزرهای نظامی با خاک یکسان شد، اما نتوانست خشم رژیم آل سعود را فرونشاند، به همین علت دولت سعودی به بهانه‌های مختلف اقدام به بازداشت تعداد قابل توجهی از شهروندان شیعه در مناطق مختلف این کشور کرد.

منزل خانواده محمد الفرج در نزدیکی مرکز پلیس قرار داشت و او همواره مجبور بود از مراکز ایست و بازرسی عبور کند. شرایط او مانند شرایط مردم فلسطین بود که همه روزه در عبور از ایستگاه‌های بازرسی صهیونیست‌ها دچار تحقیر و توهین می‌شوند، به همین علت مادرش عادت داشت که همه روزه برای حضور وی در مدرسه در کنارش باشد.

با این وجود محمد الفرج چند روز بعد از عید فطر در مدینه منوره توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی سعودی بازداشت شد. چند ساعت بعد او به مراکز اطلاعاتی منتقل شد تا سفر سخت و دردناک و مبهم خود را آغاز کند. چندی نگذشت که از او خواسته شد با خانواده اش تماس بگیرد و به آنها اطلاع دهد که در چنگال نیروهای امنیتی گرفتار شده است. این تماس تلفنی خیلی زود قطع شد، اما هنگامی که پدر محمد سعی کرد اطلاعی از فرزندش به دست آورد، در این کار ناکام ماند. چند روز بعد محمد در تماسی تلفنی 3 دقیقه‌ای به خانواده اش گفت که در زندان الدمام گرفتار است.

سه ماه طول کشید تا خانواده محمد بتوانند اجازه ملاقات با او را به دست بیاورند. او در این ملاقات به لکنت زبان افتاده بود و چهره‌اش بسیار تغییر کرده بود. وی همچنین دچار سردرد مداوم و افزایش فشار خون شده بود، چرا که مجبور بود برای ساعات طولانی روی پای خود بایستد. با این وجود محمد نخواست جزئیات شکنجه‌هایی که با آن مواجه شده بود را فاش کند.

سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر در رابطه با بازداشت این نوجوان سعودی می‌نویسد با وجود این که وی در هنگام بازداشت 15 سال سن داشته و زیر سن قانونی بوده اما به زندانی منتقل شده که مخصوص افراد بزرگسال بوده و به مراکز حمایت از نوجوانان منتقل نشده است.

قربانیان سرکوب در بحرین/ 1 -نوجوان 15 ساله که بیشتر از سنش به زندان محکوم شدقربانیان سرکوب در بحرین/2- 10 سال حبس به خاطر اتهامی که دادگاه نتوانست اثباتش کند

بر اساس اطلاعاتی که در سایت اینترنتی این موسسه حقوق بشری ثبت شده، او مدتها در زندان انفرادی بوده و مورد شکنجه‌های مختلف از جمله ضربات لگد و اجبار به ایستادن طی ساعات طولانی قرار گرفته است. بر اساس گزارش این مرکز شکنجه‌های مذکور باعث شده محمد بارها به بیمارستان منتقل شده و به بیماری‌های مزمن دچار شود.

نیروهای امنیتی آل سعود اتهامات مضحکی را برای این نوجوان 16 ساله مطرح کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به تشکیل گروه‌های تروریستی و مخفی نگه داشتن نام افراد تحت تعقیب و مشارکت در اعتراضات و شرکت در تشییع جنازه مخالفان و همچنین بیان شعارهای ضد دولتی اشاره کرد. در نتیجه این اتهامات واهی دادستانی عربستان حکم اعدام را برای این نوجوان در نظر گرفته بود که در نتیجه فشارهای بین‌المللی این حکم را به ده سال حبس تقلیل داد.

عربستان سعودی در سال 2018 قانون جدیدی مصوب کرده که استفاده از حکم اعدام ضد نوجوانان محدود شده، اما با این وجود دادستانی عربستان همچنان از این حکم ضد نوجوانان استفاده می‌کند. در همین راستا در اوایل سال 2020 دستور پادشاهی عربستان مبنی بر این نکته صادر شد که قانون مذکور که در سال 2018 به تصویب رسیده، عطف به ماسبق نمی‌شود. به این ترتیب این نوجوان سعودی که در حال حاضر نزدیک به چهار سال از زندگی خود را در پشت میله‌های زندان سپری کرده، همچنان در معرض تهدید به اجرای حکم اعدام قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نوجوان سعودی حکم اعدام رژیم آل آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه «المنار»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از صدور این قرار، تماس‌های فشرده و خاصی با مقامات آمریکایی داشته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو» از احتمال بازداشتش، بسیار نگران و مضطرب است، افزود: علاوه بر او ممکن است قرار بازداشت وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم صادر شود.

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • منتظر محمد مصدوم شد
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • دانشگاه پادگان نیست