Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@00:30:30 GMT

رکورد کم بارشی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۳۲۹۸

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی: بارش‌ها در سطح کشور مناسب نیست و امسال یکی از کم بارش‌ترین سال‌ها را در ۵۰ سال اخیر تجربه می‌کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صادق ضیائیان - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی در برنامه ۱۸/۳۰ شبکه خبر گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت حتی اگر پیش بینی‌های ما درباره بارش‌های اردیبهشت و خرداد محقق شود، با کاهش زیادی در میزان بارشی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آنچه که نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در اردیبهشت امسال وضعیت بارندگی‌ها اگر نرمال باشد بارش‌ها در خرداد و سه ماه تابستان ناچیز است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره صدور هشدار‌ها گفت: هشدار نارنجی برای اعلام خسارت است و با این هشدار نیرو‌های امدادی باید در آماده باش باشند. سطح قرمز هشدار هم سطح بالای هشدار است که آماده باش در سطح ملی را می‌طلبد. مثل سیل ۹۸ که خسارات در چند استان گسترده شده بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: امشب که مصادف با شب ۲۱ ماه مبارک رمضان و دومین شب از لیالی قدر است در اکثر مناطق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.
وی گفت: بارندگی‌ها در شمال خوزستان به شکل ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و بارش شدید موقت خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها در برخی استان‌ها مخاطره آمیز هستند، گفت: بارش‌ها در استان‌های تهران، سمنان، مازندران، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و شمال استان کرمان و شمال سیستان و بلوچستان شدید است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش تگرگ در برخی مناطق خبر داد و گفت:
وضعیت بارندگی‌ها در روز‌های آینده در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات این کوهستان، همچنین مناطق شمال و شرق کشور و ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان به شکل رگبار باران و وزش باد ادامه خواهد داشت.
ضیاییان گفت: هفته آینده هم بارش‌های رگباری را در مناطق شمالی و غربی شاهد خواهیم بود.
کاهش ۲۰ درصدی ذخایر سد‌ها
قاسم تقی‌زاده خامسی - معاون آب و آبفای وزارت نیرو هم گفت: حجم ذخایر آبی کشور نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۰ درصدی مواجه هستیم.
قاسم تقی‌زاده خامسی افزود: بارندگی‌های اخیر پراکنده بوده و حدود ۱/۵ میلیمتر به متوسط بارش کشور افزوده شده و این چیز قابل توجهی نیست.
معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: امسال اعتبارات خوبی دریافت کردیم و حجم زیادی از مسیل‌ها را در سطح کشور لایروبی کردیم.
تقی‌زاده خامسی گفت: ظرفیت سد‌های کشور قابلیت کنترل سیلاب‌ها را دارند، اما سد‌های کشور قابلیت این را ندارند که مصرف آب کل کشور را در حوزه کشاورزی تامین کنند.
۵۶۰ پایگاه امداد در آماده باش کامل
محمد باقر محمدی - معاون عملیات سازمان امداد و نجات هم گفت: تعامل خوبی با سازمان هواشناسی داریم و هشدار‌ها را به موقع دریافت می‌کنیم.
وی افزود: در چند استان اعلام هشدار نارنجی شده است و مراکز هوایی امداد و هلال احمر در آمادگی کامل دارند.
محمدی گفت: ۳۲ و شهر و روستا در روز‌های اخیر گرفتار سیل بودند که خدمات امدادی ارائه شد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: ۵۶۰ پایگاه امداد در آماده باش کامل هستند. سیل ۹۸ ما را هوشیار کرد و بعد از این هشدار‌ها سراسری است. برچسب ها: بارش ، هواشناسی ، صادق ضیائیان ، خامسی ، محمد باقر محمدی ، امداد ، گفتگوی هجده و سی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بارش هواشناسی خامسی محمد باقر محمدی امداد بارندگی ها بارش ها آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران در پنج استان کشور طی امروز، از تقویت سامانه بارشی طی روز چهارشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، بعضی نقاط کرمان و جنوب یزد، ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه این شرایط در ارتفاعات کرمان و بعضی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه سامانه بارشی از غرب کشور وارد و در ایلام کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی منجر به بارش می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور ورزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، به تدریج قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 748206

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور