Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@23:42:26 GMT

پایتخت نیازمند واردات سریع و مستمر واکسن است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۴۰۴۸

پایتخت نیازمند واردات سریع و مستمر واکسن است

به گزارش تابناک به نقل از فارس از تهران، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان تهران در مورد مصوبات جلسه اظهار کرد: بر اساس آمار به دست آمده در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۸ هزار و ۳۲۴ بیمار بستری که از این تعداد ۲هزار و ۹۵ بیمار در بخش ویژه بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: موارد جدید بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته یک‌هزارو ۴۶۰ بیمار است که از این تعداد ۲۰۵ نفردر بخش مراقبت ویژه بستری هستند و با تلاش ستودنی کادر درمان توانستیم یک‌هزار و ۳۴۰ بیمار را از مجموعه مراکز درمانی ترخیص کنیم.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران ادامه داد: تعداد مراجعان سرپایی ما به عدد ۱۴هزار و ۶۰۰ نزدیک شده است و ما تا پایان هفته با یک فراز و فرود‌هایی در آمار روبه‌رو خواهیم بود و این به معنای کاهش و نه افزایش بیماری نخواهد بود.

زالی عنوان کرد: در وزارت بهداشت فرآیند واکسیناسیون در گروه‌های سنی پرخطر شروع شده، اما ممکن است خیز ویروس‌های جدید دیگر در حال بروز باشد.

وی یادآور شد: نکته مهم در ویروس‌هایی که با آن‌ها مواجه هستیم سرایت پذیری بسیار بالای آن‌ها است و طبیعتاً هم این سرایت پذیری بالا تعداد مرگ و میر و تعداد مراجعات بالا را افزایش می‌دهد که استفاده بهینه از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت پروتکل‌ها قطعاً بهترین و ارزان‌ترین روش برای جلوگیری از سرایت ویروس است.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران بیان کرد: درخواست ما وارد کردن مستمر و سریع واکسن برای کشور مخصوصاً استان تهران با توجه به شرایط پایتخت با بالاترین آمار افراد مسن، بیماری‌های خاص، جانبازان و جمعیت و گروه‌های پرخطر است.

زالی با بیان اینکه آنچه تا حالا با تلاش وزارت بهداشت به دست آمده کفایت نمی‌کند، اضافه کرد: افراد پرخطری با سن‌های بالا و افراد با بیماری زمینه‌ای هنوز نتوانستند واکسن را دریافت کنند و برای جلوگیری از مرگ و میر تا بروز خیز‌های ویروس‌های جدید باید سریع واکسیناسیون انجام شود.

وی در پایان گفت: با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون و واردات آن نسبت به گذشته می‌توانیم یک حفاظت نسبی نسبت به سایر ویروس‌ها ایجاد کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان کارخانه ارج شب قدر جوشن کبیر روز معلم دعای روز بیستم رمضان واکسن کرونا واردات واکسن دکتر علیرضا زالی ماه رمضان کارخانه ارج شب قدر جوشن کبیر روز معلم دعای روز بیستم رمضان مقابله با بیماری کرونای ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!