Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ جامعه مدرسین حوزه علمیه در بیانیه ای اعلام کرد: فلسطین پاره تن جهان اسلام است و در سایه وحدت و اتحاد مسلمین این گوهر گران‌بها و این منزلگاه توحید و نبوت به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

در این بیانیه آمده است: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به ابتکار امام راحل عظیم الشان به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری شده است سال‌هاست قصّه‌ی پر غصّه‌ی فلسطین را برای ما مسلمانان و همچنین آزادیخواهان جهان به‌عنوان مسئله‌ی اصلی جهان اسلام یادآوری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظلومیت قدس شریف و اندوه دیرینه جهان اسلام برای ملت مقاوم و صبور فلسطین که در جور ستمگرانی خون‌ریز و کودک کش گرفتارشده‌اند، دردی و رنجی آزاردهنده و جانکاه است.

رژیم صهیونیستی بحران عمیق سیاسی دارد / دولت مدنظر فلسطین ایجاد و اتفاق خواهد افتادجزئیات مراسم روز جهانی قدس در مشهد اعلام شد/ سخنرانی نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطینروز جهانی قدس روز سرنوشت‌ساز در تاریخ مبارزات ملت فلسطین/ آزادسازی فلسطین یک تکلیف فراقومی و فرامذهبی است

سرزمین فلسطین در توطئه‌ای فرا منطقه‌ای غصب می‌شود و ملت و مردم آن با خشونت و خونریزی آواره می‌شوند تا موجودیتی جعلی و ناپاک برای تحقق وعده‌های شیطانی فرزندان ابلیس بساط حکمرانی فراهم کند.

سرکوب وحشیانه‌ی ملّت فلسطین و بمباران‌های بی‌امان غاصبان سفاک در کنار تلاش‌های گسترده آنان برای تغییر چهره و هویّت شهر مقدّس قدس و مسجدالاقصی در سایه سکوت و حمایت همه‌جانبه‌ی ایالات‌متحده‌ی آمریکا و دول غربی همچنان ادامه دارد و مظلومیت قدس و ملت مجاهدش را دوچندان کرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس بار دیگر همراه با سایر موحدان آزادیخواه جهان، حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام می‌کند و بیان می‌دارد:

1- فلسطین از بحر تا نهر باید از لوث وجود غاصبان صهیونیست پاک شود و این مهم در پی مجاهدت‌ها و مبارزات قهرمانانه ملت فلسطین ان شاء الله به‌زودی محقق خواهد شد.

2- حضور شوم صهیونیست‌ها علاوه بر فساد و خونریزی در قدس برای صلح و امنیت منطقه یک مسأله خطرناک و بحران‌آفرین است. امت اسلامی و دولت‌های منطقه بدانند خروج از الگوی مبارزه و پیگیری برنامه‌های عادی‌سازی و سازش با این رژیم منحوس خیانت به فلسطین و قدس شریف است و سرنوشتی جز خذلان و نابودی نخواهد داشت.

3- ملت غیور فلسطین و گروه‌های مبارز فلسطینی امروز با گذر از تجربه تلخ سازش و اعتماد به غرب، روی به‌سوی مقاومت فعال و قهرمانانه آورده‌اند. امروز موشک‌های مقاومت خواب را بر چشمان صهیونیست‌ها حرام کرده است و به کابوسی مداوم برای آنان تبدیل‌شده است. مقاومت تنها راه رسیدن به پیروزی است و این الگو در جهان اسلام در حال رشد و پیشروی است.

4- شکاف‌های عمیق اجتماعی و سیاسی و همچنین بطلان تصورات شکست‌ناپذیری اسرائیل امروز این رژیم نامشروع را تا لبه پرتگاه سقوط کشانده است و ادامه جهاد، مبارزه و انتفاضه‌ی اسلامی نابودی این شجره ملعونه را تسریع خواهد کرد.

5- اقدامات تخریبی و تلاش‌های سوء صهیونیست‌ها در مواجهه دزدانه و نیابتی با ملت غیور ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و خون شهدای هسته‌ای و شهید فخری زاده با انتقام‌های سخت پاس داشته خواهد شد.

6- ملت بصیر و مؤمن ایران در سایه هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی شناخت عمیقی از استکبار و اذنابش در منطقه و جهان دارد. این دشمن‌شناسی و بصیرت، ایران را قدرتی منطقه‌ای و قابل اتکا برای مظلومان قرار داده است. امروز جهان اسلام الگوی مقاومت فعال را از ایران اسلامی فراگرفته است و امیدوار به آینده درخشان امت اسلامی در میدان، مجاهدت و ایستادگی می‌کند. فلسطین پاره تن جهان اسلام است و در سایه وحدت و اتحاد مسلمین این گوهر گران‌بها و این منزلگاه توحید و نبوت به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت. انشاء الله

7- در اینجا لازم می‌دانیم به کسانی که صحنه میدان را در مقابل دیپلماسی قرار می‌دهند و میدان را مانع موفقیت دیپلماسی جلوه می‌دهند؛ یادآوری ‌کنیم که اگر دیپلماسی و مذاکره می‌توانست به تنهایی مشکلات را حل کند امروز مسجد الاقصی و سرزمین‌های اشغالی آزاد شده بودند. پس باید قدر و ارزش مردان اقتدار ساز میدان مانند شهید سلیمانی‌ها را بدانیم و با پشتوانه میدان و اقتدار در مسیر مذاکره و دیپلماسی حرکت کنیم. که در غیر اینصورت نه تنها به هدف نمی‌رسیم بلکه دشمن جسورتر می‌شود و هر روز مانع تراشی‌ جدیدی ایجاد می‌کند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جامعه مدرسین حوزه علمیه روز جهانی قدس امت اسلامی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند

آیت‌الله عباس کعبی در نشست فصلی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی که در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج (ع) عقیدتی سیاسی انتظامی در قم برگزار شد، با توصیه به حاضرین برای خواندن مکرر سوره‌های فتح، محمد (ص)، صف و جمعه گفت این سوره‌ها سوره‌های جهاد، ایثار و شهادت و حضور در میدان و در کنار ولایت رسول الله و ولایت ائمه اطهار (ع) بودن است و اگر الهام بگیریم در کنار ولایت ولی فقیه ماندن است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان کردن مصائب و سختی‌های رسالت نبی مکرم اسلام (ص) افزود: جهاد رسول خدا در هفت مرحله ۱-جهاد دعوت ۲-جهاد مقاومت ۳-جهاد بسیج نیرو برای تشکیل دولت اسلامی ۴-جهاد تشکیل دولت اسلامی ۵-جهاد حفظ نظام اسلامی ۶-جهاد فتح اسلامی ۷-جهاد روابط بین الملل دولت اسلامی یود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سنگ زیرین رسالت‌های بزرگ خودسازی است و در انقلاب ما نیز مراحل جهاد با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی این مرجع بی نظیر تقلید آیت الله امام خمینی (ره) در دوران معاصر آغاز و هم اکنون در حال رسیدن به اوج است و دارد به یک قدرت بین المللی نوین تبدیل می‌گردد که ضربه "وعده صادق" نقطه عطفی در این عرصه بین المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، رکن اصلی عملیات غرور آفرین "وعده صادق" را هدایت‌ها و رهنمایی‌ها و رهبری شایسته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رهبری عظیم الشأن فرمودند وعده صادق عزت عظمت شکوه جلال و اقتدار ملت ایران را نشان داد و اراده ملت ایران را به نمایش گذاشت.

آیت الله کعبی خطاب به مدیران سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی تاکید کرد: جهاد شما حفظ صیانت و ایجاد تحول معنوی و بصیرتی در کارکنان و خانواده‌ها در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جهاد یعنی تبدیل ضعف به قدرت، تهدید به فرصت، کارنامه موفق عقیدتی سیاسی آنگاه بالنده‌تر می‌شود که ببینیم در هر کدام از عقیدتی سیاسی‌ها چقدر مجاهدانه ضعف‌ها به قدرت و تهدید‌ها به فرصت تبدیل شده است و خلاقیت و ابتکارشان چقدر بوده است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: هتک حریم اخلاقی جامعه و سهل انگاری درباره حجاب بستر‌ساز تضعیف فرهنگ دینی جامعه و مسبب ایجاد انحرافات گسترده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با تاکید به داشتن روحیه جهادی تصریح کرد: روحیه جهادی می‌تواند عقیدتی سیاسی انتظامی را متحول کند و ماموریت‌های تاریخی آن را به سرانجام برساند پس باید از این روحیه جهادی محافظت کرد و آن را ارتقاء داد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند و مورد حمایت همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و اقشار گوناگون جامعه قرار گیرد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داشتن حجاب حکم قانون و هم حکم شرع است، گفت: قوه قضائیه و فراجا باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود به شکل کامل عمل کنند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن حمایت از اجرای طرح نور، خواهان تبیین ابعاد گسترده آن شد و افزود: همگی باید در کنار فرماندهی انتظامی، حساب شده و با حمایت مردمی این طرح را اجرا کنید و انتظامی تحت هر شرایطی نباید از این طرح عقب نشینی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه