Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به معوقات دولت در پرداخت بدهی بانک‌ها گفت: مطالبات بانک‌ها از دولت پایه پولی کشور را افزایش داده و سبب ناترازی در ترازنامه بانک‌ها می‌شود‌. - اخبار استانها -

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به موانع سرمایه‌گذاری در کشور اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در کشور ما فرآیندی زمان‌بر و پیچیده‌ای است و در برخی مواقع سرمایه‌گذار به سبب همین پیچیدگی از سرمایه‌گذاری پشیمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید در سطح دولت ساز و کارهایی برای این امر در نظر گرفته شود و به عنوان مثال با ایجاد یک سازمان، میز خدمت یا هر ساز و کار دیگری افراد دارای اهلیت سرمایه‌گذاری، دارای فکر، با تجربه و دارای تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری را شناسایی کنند.

 وی با بیان اینکه طی این ساز و کارها باید سرمایه‌گذاران را برای این کار ترغیب کنند خاطرنشان کرد: همچنین باید مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری ارائه شود و برای طرح‌های سرمایه‌گذاری تسهیلات و تأمین مالی خوبی در نظر گرفته شود.

پیشنهادات نایب رئیس مجلس به دولت درباره بازار سرمایهاظهار امیدواری رئیس مجلس به بازگشت اعتماد به بورسآخرین جزئیات واکسن ایرانی و وارداتی کرونا در گفت‌وگو با رئیس کمیسیون بهداشت مجلس

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس اظهار داشت: ما باید خود به‌دنبال سرمایه‌گذار بوده و اگر سرمایه‌گذاری نیز برای سرمایه‌گذاری مراجعه می‌کند نقش حمایتی داشته و در  کارهای اداری و رفع موانع این حوزه تسهیل‌گر باشیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتقاد بنده این است که ما در این حوزه نیاز به سازمان و تشکیلاتی داریم که به‌صورت حرفه‌ای افراد دارای اهلیت سرمایه‌گذاری را شناسایی و دعوت به سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: همچنین باید سرمایه‌گذارانی که به این تشکیلات مراجعه می‌کنند تشویق شوند و موانع آن‌ها در سازمان‌ها و ادارات مختلف برطرف شود تا سرمایه‌گذاران تنها به فکر هدف اصلی یعنی تولید، سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و ایجاد ثروت برای کشور باشند.

 مرحبا با بیان اینکه البته همه الزامات قانونی در حوزه‌های مختلف اعم از منابع طبیعی باید رعایت شود گفت: این فرآیندها نباید زمان‌بر شود و آن جایی که می‌شود با برنامه‌ریزی این مشکلات را رفع کرد باید این موانع را از سر راه سرمایه‌گذاران برداشت و این همان حلقه گمشده در اقتصاد کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تعیین نرخ تسهیلات بانکی تابع ساز و کارهایی است عنوان داشت: عوامل مختلفی نظیر نرخ تورم، میزان نقدینگی و جهت سیر نقدینگی در جامعه در تعیین نرخ تسهیلات بانکی موثر است و در زمینه تولید نرخ‌های متفاوتی به تولیدکنندگان داده می‌شود.

وی ارائه مشوق‌های یارانه‌ای از سوی دولت را مورد تأکید قرار داد و افرود: به‌عنوان مثال برای کسی که می‌خواهد در زمینه کشاورزی سرمایه‌گذاری کرده و برای کشور اولویت سرمایه‌گذاری دارد باید نرخ سود تسهیلات پایین‌تر از نرخ مصوب شبکه بانکی باشد و سپس مابه التفاوت آن را دولت به‌عنوان یارانه اعطاء کند.

مرحبا با بیان اینکه این امر سبب می‌شود تا هم تولیدکننده از تسهیلات مناسب بهره‌مند شده و هم نظام بانکی متضرر نشود گفت: البته در این زمینه نیز مشکلاتی وجود داشته چرا که دولت در گذشته پرداخت این تسهیلات را متعهد شده اما به موقع آن را پرداخت نکرده و این مبالغ به حساب مطالبات بانک‌ها از دولت رفته است.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات بانک‌ها از دولت پایه پولی را افزایش داده و سبب ناترازی در ترازنامه بانک‌ها می‌شود که باید این عدم تعادل حل شود لذا اگر دولت مشوقی را ارائه می‌کند باید به صورت واقعی آن تسهیلات را در اختیار تولیدکننده قرار دهد.

مرحبا گفت: در بسیاری از کشورها امکانات بسیار ویژه‌ای در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد و در ازای آن تولیدکننده تنها متعهد می‌شود که به ازای این تسهیلات برای تعداد مشخصی از افراد اشتغالزایی کند؛ این امر به صورت بسیار ضعیف نیز در کشور ما رخ نمی‌دهند و ما باید به معنای واقعی سرمایه‌گذاران را حمایت کنیم تا در کشور ایجاد اشتغال، ثروت، کارآفرینی و ارزش افزوده کنند.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سرمایه گذاران سرمایه گذاری بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد

امتداد - مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تا تاریخ 31‏/02‏/1403 برای پژوهشگران، محققان و علاقه مندان حوزه فناوری های نوین و بانکداری الکترونیک تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ با توجه به آثار فناوری های جدید بر متغیرهای کلالن اقتصادی و حکمرانی پولی، فصلنامه روند بانک مرکزی در نظر دارد ویژه نامه ای با موضوع « پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» و با محورهای زیر منتشر کند:


۱    بررسی آثار کلان اقتصادی و دلالت های سیاستی انتشار انواع پول های دیجیتال بانک مرکزی (کاربری سطح خرد یا کلان و مبتنی بر حساب یا میتنی بر توکن بودن انتشار)

۲    تبیین و بررسی نقش و جایگاه سایر نهادهای پولی ( مانند بانک های تجاری) پس از انتشار پول دیجیتال بانک مرکزی

۳    اثرات انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی بر نحوه ارائه خدمات و محصولات بانک های تجاری 

۴    انقلاب پول های دیجیتال و تحولات حکمرانی دیجیتال

۵    روش های شبیه سازی انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و بررسی مدل های پیاده سازی شده در سایر کشورها در بررسی آثار انتشار آن بر متغیرهای اقتصادی

۶    فرصت ها و چالش های تبادلات فرامرزی پول های دیجیتال بانک مرکزی (مزایا، معایب، محدودیت ها و فرصت ها)

۷    تاثیر متقابل رمزارزهای خصوصی و پول دیجیتال بانک مرکزی

۸    ارزیابی نظام دولایه انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و مقایسه آن با روش های در دسترس

۹    کیفیت و الزامات قراردادهای هوشمند مبتنی بر پول دیجیتال بانک مرکزی از منظر حقوقی، فنی و کسب و کاری

علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل ravand@cbi.ir  ارسال کنند.   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف