Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، متن کامل پیام هنیه به شرح زیر است:

الحمد لله رب العالمین، والصلاة والسلام علی سید المرسلین، وعلی آله وصحبه أجمعین.

در این لحظات تاریخی سرنوشت‌ساز و در این روز مبارک، به امت اسلامی و عربی که روز جهانی قدس را گرامی می‌دارد، با افتخار و مباهات سلام و درود می‌فرستیم؛ روز قدس روزی است که امام خمینی (رحمه الله) آن را نامگذاری کرد تا به جهانیان ثابت کند بیت‌المقدس همواره در قلب اقشار مختلف امت بوده و خواهد بود و بخشی جدایی‌ناپذیر از باور و عقیده مسلمانان و نشانه‌ای از نشانه‌های قرآن و محل اجماع امت است که کسی بر سر آن اختلافی ندارد و این شهر، سرآغاز و سرانجام و پایتخت قلب‌های مومنین به وعده و قدر الهی و پایتخت کل فلسطین از دریای مدیترانه تا رود اردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در قدس دو رخداد بزرگ در جریان است، نخست اینکه این شهر در بدترین و خطرناک‌ترین حالت ممکن با رنج و محنت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و با عملیات یهودی‌سازی دشمن و تلاش‌های فزاینده این رژیم برای بیرون راندن فلسطینیان از این شهر مقابله می‌کند و اشغالگران برای سیطره بر مسجد مبارک الاقصی، نگین شهر قدس و محل اسرا و معراج پیامبر (ص) یا تقسیم زمانی و مکانی آن تلاش می‌کنند و نبرد در قدس به نبرد هویت، نبرد بر سر حق، حال و آینده موجودیت عربی و اسلامی و حتی مسیحی در این شهر تبدیل شده است.

اما در مقابل، صحنه عظیمی را هم شاهد هستیم که در درون قدس ریشه دوانده و آن ساکنان بزرگ و شریف این شهر هستند که مقتدرانه ایستاده و با ایمان و عزم راسخ خود و امکانات اولیه و ساده‌ای که در اختیار دارند، برای دفاع از این شهر و تاریخ و آینده آن سینه سپر کرده‌اند و نوک پیکان دفاع از مسجد مبارک الاقصی و قدس را تشکیل داده‌اند و بارها توانسته‌اند طرح‌های دشمن اشغالگر را به شکست بکشانند و کید و مکر دشمنان را به خودشان بازگردانند؛ چه در جریان انتفاضه گیت‌های الکترونیکی، یا انتفاضه باب الرحمه و انتفاضه اخیر قدس که توانستند با عزم و اراده خود و با صبر و بردباری بر دشمن صهیونیستی در منطقه باب العامود پیروز شوند.

امروز در قدس تمامی ارکان لازم برای انتفاضه و مقاومت مردمی موفقیت‌آمیز و مبتنی بر مظلومیت تاریخی، روشنی هدف و عزم و اراده مردمی فراهم است و ما باید بُعد مکمل آن را ایجاد کنیم که عبارت است از یک مرجع رهبری برای ارائه استراتژی حرکت به سمت تبدیل این عزم و اراده مردمی به یک برنامه کاری و تبدیل اهداف و خواسته‌های آنی و مقطعی به یک استراتژی ملی و در نهایت رسیدن به مرحله رویارویی مردمی دائمی با دشمن با ابزارهای متغیر و پیشرفته.

کما اینکه ما به عنوان یک امت در مقابل خطر بزرگ و فراگیری که شهر قدس را تهدید می‌کند و در سایه اقتداری که ساکنان این شهر در زمینه پایداری و مقابله با رژیم اشغالگر و به شکست کشاندن طرح‌های آن از خود به نمایش گذاشتند، به یک استراتژی مبارزاتی برای بازپس‌گیری قدس و طرحی جامع برای مقابله با خطرات پیش روی مسئله فلسطین و قدس نیاز مبرم داریم که در راس این استراتژی مقاومت جامع و فراگیر قرار دارد و در اینجا به اقشار مختلف امت که پیرو برنامه مقاومت به عنوان تنها راه آزادسازی قدس، سرزمین و مردمان فلسطین هستند، سلام و درود می‌فرستیم.

همچنین به نگهبانان و پاسداران مسجد مبارک الاقصی درود می‌فرستیم و به نمایندگی از آنان و عموم ملت فلسطین و امت، اشغالگران صهیونیست را از ارتکاب هرگونه حماقت علیه مسجد الاقصی یا ساکنان قدس برحذر می‌داریم، چرا که خون انسان‌ها در مقابل قدس بی‌ارزش است و برای دفاع از آن خون‌ها ریخته خواهد شد.

به ملت و امت خود اطمینان می‌دهیم که در این سزمین ثابت و پایدار خواهیم بود و به تقدیر الهی ایمان داریم و به یاری خداوند می‌توانیم پیروز شویم و اشغالگران را بیرون برانیم و با هم در محوطه‌های مسجد مبارک الاقصی نماز بخوانیم.

بنده همچنین از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پایبندی قاطع به حمایت از مقاومت فلسطین و تقویت پایداری ملت فلسطین و گرامیداشت هر ساله روز جهانی قدس تقدیر و تشکر می‌کنم و به عموم ملت‌های امت اسلامی و عربی که این روز را گرامی می‌دارند و هر لحظه در کنار قدس و مسجد الاقصی هستند، درود می‌فرستم.

حرکت در مسیر جهاد سیاسی، رسانه‌ای و مردمی تا رسیدن به خواسته و مراد امت که همان آزادی قدس، مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی در سرزمین اسرا و معراج است، ادمه دارد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران مسجدالاقصی امام خمینی جنبش مقاومت اسلامی حماس اسماعیل هنیه اردن روز جهانی قدس فلسطین پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران مسجدالاقصی امام خمینی جمهوری اسلامی ایران مسجدالاقصی امام خمینی جنبش مقاومت اسلامی حماس اسماعیل هنیه اردن روز جهانی قدس فلسطین اخبار کنکور مسجد مبارک الاقصی روز جهانی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم