Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@07:37:14 GMT

برگزاری اولین داوری کمسیون ماده ۴ در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۰۱۴۵

برگزاری اولین داوری کمسیون ماده ۴ در سال ۱۴۰۰

اولین جلسه کمسیون ماده ۴ مربوط به بخش داوری شیما و مالکیت معنوی در سال ۱۴۰۰ با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، این داوری با حضور مریم پورشهابی دبیر جدید کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و تعدادی از داوران حوزه مد و لباس با رعایت تمامی پروتکل­های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه پورشهابی با بیان اینکه صنعت مد در میان افراد و کشورهای مختلف دارای اهمیت زیادی می­باشد و در سال­های اخیر صنعت مد و لباس جایگاه خود را در ایران که فرهنگ غنی در این زمینه دارد باز کرده است تا بستری برای حمایت از طراحان و تولیدکنندگان لباس باشد، وی گفت: بسیار مهم است که دانشگاه در حوزه مد و لباس بیشتر وارد شده و پژوهش­های بیشتری در حوزه طراحی مد و لباس انجام دهد.

وی اضافه کرد:کارگروه مد و لباس این آمادگی را دارد که با همکاری دانشگاه کلاس­های آموزشی تخصصی برای طراحان و دوستداران این حوزه که علاقمند هستند از علوم و فناوری نوین حوزه مد و لباس آگاهی داشته باشند درفضای مجازی ( بصورت ورک شاپ ) برگزارنماید.

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس بیان کرد : طراحان استقبال خوبی برای ثبت آثارشان و دریافت نشان شیما و مالکیت معنوی داشته­اند، که همین امر باعث شده حس رقابت بین طراحان بخصوص طراحان جوانی که در این عرصه قدم گذاشته­اند داشته باشیم. البته طراحان ما باید به این امر توجه داشته باشند ایران کشور 77 اقلیم می­باشد که هرگوشه از این خاک پوشش خاص و المان­های مختص خودش را دارد و طراح باید با توجه به این موضوع، مدل­هایی را طراحی کند که برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی و آمیخته با فرهنگ بومی و سنتی اقوام ایرانی باشد و همچنین این طرح­ها مورد توجه و تأیید عموم و عرف جامعه نیز قرار گیرد.

مینوکریم نیا طراح لباس، پژوهشگر و مدرس دانشگاه یکی از داوران این کمسیون نیز با اشاره به اینکه کارگروه ساماندهی مد و لباس با همکاری طراحان این عرصه توانست تغییرات خوبی در پوشش جامعه بوجود بیاورد افزود: در سالهای قبل پوشش در جامعه بخصوص پوشش بانوان از لحاظ کاربردی جایگاه خوبی نداشت ولی اکنون کارها با اصول طراحی و با استفاده از رنگ ارائه می­شود و باعث شده مردم بیشتر از طرح­های ایرانی استفاده نمایند.

دکتر فاطمه بهرامی از دیگر داوران این کمیسیون نیز بیان داشت: متاسفانه برخی از کارهایی که برای کمیسیون ماده 4 ارائه می­شود با هدف دریافت شیما و مالکیت معنوی و برای گرفتن بیمه هنرمندان می­باشد، که این امر باعث شده کارها با اصول طراحی ارائه نشده و از نظر این کمیسیون مورد تأیید قرار نگیرد.

لازم به ذکر است: نشان شیما یا همان شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی یک تاییدیه از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است که به لباس‌ها، زیورآلات، کیف و پایپوش و پوشش سر طراحی شده توسط طراح، داده می‌شود و بعد از تاییدیه در سیستم اطلاعاتی طراحان به ثبت می‌رسد. نشان شیما و امتیار مالکیت معنوی مانند ثبت اختراع است و نشان می‌دهد طرح طراح، ایده‌ای نو و ناب بوده و متعلق به وی است و سایر افراد تنها با اجازه طراح می‌توانند از آن طرح بهره‌بردای اقتصادی کنند.

دریافت نشان شیما امتیازهای گسترده‌ای برای طراحان حوزه مد و لباس دارد که شامل:

طراحانی که 10 نشان شیما دریافت کرده باشند می­توانند از مزیت بیمه هنرمندان بهره­مند شوند.
برای شرکت درجشنواره­ها، نمایشگاه­ها و به چاپ رسیدن اثر در ژورنال، نیاز به نشان شیما می­باشد.
در صورت دریافت مالکیت معنوی، اثر به نام طراح ثبت می­شود و اگر از اثر کپی برداری شود دادگاه گواهی ثبت اثر را آماره­ای بر طراحی او قرار می­دهد.

یادآوری می‌شود " طراحان برای آشنایی بیشتر با نشان شیما و امتیاز ثبت معنوی آثار خود می‌توانند به سایت کارگروه ساماندهی مد و لباس به آدرس: https://iranmode.farhang.gov.ir بخش شناسه یکپارچه مد ایران و شناسه یکپارچه زیورالات مراجعه کنند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور حوزه مد و لباس مالکیت معنوی نشان شیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دروندپور در خطبه‌های نماز دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان زرین دشت ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: ارزش کارگر، ارزشِ حیات جامعه است، یعنی هر قدر ما به قشر کارگر اهمیت بدهیم، به این قشر عزیز احترام بگذاریم در واقع به حیات جامعه ارزش قائل شده‌ایم.

امام جمعه زرین‌دشت افزود: لازم است که مسؤولان محترم چه در سطح شهرستان چه استان و چه کشوری مشکلات قشر کارگر را ببینند و با درک چالش‌های پیش روی آنها برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.

خطیب جمعه زرین دشت متذکر شد: متأسفانه دیده می‌شود که کارگران مجبورند در ازای کار زیاد، میزان کمی دستمزد دریافت کنند که این خلاف عدالت است.

حجت الاسلام دروند پور در ادامه به در پیش بودن گرامیداشت هفته مقام معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلمین گرانقدر و کارگران عزیز، دو رکن مهم قدرت نظام جمهوری اسلامی هستند که رسیدگی به مشکلات این دو قشر زحمتکش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، ضروری است.

لزوم تدابیر هوشمندانه برای ساماندهی مطالبات بر زمین مانده مدیریت شهری حاجی آباد

وی نهم اردیبهشت ماه مصادف با روز شوراها را به شوراهای محترم شهرستان زرین دشت تبریک گفت و بیان کرد: به اعضای شورای شهر و مدیریت شهری حاجی آباد توصیه می‌کنم که نسبت به فضاسازی محیطی مبتنی بر شعائر اسلامی و مذهبی همت کنند چرا که یکی از راه‌های تبلیغ همین دیوارنویسی است.

خطیب جمعه زرین دشت خاطرنشان کرد: ساماندهی فضای سبز شهری، تدابیر هوشمندانه برای اجرای پارک حاشیه‌ای ورودی شهر، ساماندهی جاده سلامت در مرکز شهرستان زرین دشت همه و همه در گروی تلاش جهادی اعضای شورای شهر و مدیریت شهری حاجی آباد است تا موجب رضایتمندی شهروندان از خدمات شهروندی شود.

کد خبر 6089133

دیگر خبرها

  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا