Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@00:12:41 GMT

نامه قالیباف به روسای مجالس کشورهای اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۷۹۷۲

نامه قالیباف به روسای مجالس کشورهای اسلامی

رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای رسمی به روسای مجالس کشورهای اسلامی و برخی پارلمان‌های جهان و دبیرکل سازمان ملل متحد، جنایات صهیونیستی در فلسطین و حمله به نمازگزاران و هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش برنا از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در این نامه افزود: همان گونه که استحضار دارید رژیم صهیونیستی از روز جمعه هفتم ماه می ۲۰۲۱ میلادی در یک اقدام جنایت آمیز جمع زیادی از شهروندان فلسطینی از جمله زنان و کودکان نمازگزار و روزه دار را در مسجدالاقصی به جرم عبادت به درگاه خداوند متعال، مورد ضرب و جرح شدید قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف تاکید کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی و تداوم جنایت جنگی، در تعارض با اصول مسلّم حقوق بین الملل، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است. حق برگزاری مسالمت آمیز اجتماعات از جمله برگزاری مراسم مذهبی جزو بدیهی‌ترین حقوق شناخته شده، ذیل میثاق حقوق مدنی ـ سیاسی و سایر اسناد مرتبط  بین‌المللی است. علاوه بر این، نیایش در مکان مقدس مسجدالاقصی جزو حقوق اولیه فلسطینیان بوده و بخش انفکاک ناپذیری از حق آزادی بیان و تجمعات مسالمت‌آمیز آنان به شمار می‌رود که به طور سیستماتیک و فاحش توسط رژیم صهیونیستی مورد نقض گسترده و شدید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، مورد هجوم وحشیانه و ناقض نظامات بین‌المللی رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارند و این رژیم تعدّی به حقوق مشروع ملت فلسطین را به بالاترین حد ممکن رسانده و با گستاخی و بی‌توجهی کامل به قواعد و مقررات بین‌المللی، بر شرارت‌ها و ستمگری‌های فزاینده علیه فلسطینیان اصرار می‌ورزد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رژیم اشغالگر به اقدامات جنایتکارانه خود، از جمله در تداوم عملیات اشغالگری در محله تاریخی شیخ جراح، تخریب و مصادره و پاکسازی نژادی، بازداشت‌های گسترده و غیرقانونی، قتل عام و ترور، حملات مستمر به نمازگزاران مسجدالاقصی، تداوم محاصره انسانی غزه، اعمال سیاست های تبعیض آمیز فاحش در پاندومی کووید ـ ۱۹ و ممانعت از توزیع واکسن، اشغال سرزمین فلسطین طی بیش از هفت دهه، تداوم جنایات جنگی و بی توجهی کامل به مبانی اولیه حقوق بشر و در پرتو عدم واکنش مناسب از سوی سازمان ها و مجامع بین المللی ادامه می دهد. این روند موجب شده است که این رژیم با اطمینان از بی مجازاتی،  بی محابا به جنایات گسترده خود ادامه دهد.  

قالیباف خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی عمیقاً باور دارد، شرایط حاضر و وخامت اوضاع در قدس شریف و هتک حرکت مسجدالاقصی تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی تلقی شده و اقتضاء دارد که پارلمان‌های کشورهای اسلامی و جهان، دولت ها، سازمان های بین المللی و مجامع بین المللی پارلمانی به طور فوری به بررسی وضعیت بحرانی در مسجد الاقصی مبادرت ورزیده و اقدام موثر خود را بمنظور توقف فوری جنایات صهیونیست ها بعمل آورند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تمام مساعی جمیله خویش را برای پایان بخشیدن به این نقض سیستماتیک و هجمه گسترده علیه مردم و شهروندان غیرنظامی فلسطین به کار گرفته و از ساز و کارهای موجود از جمله تعقیب و محکومیت مباشران و مسببان جنایت رژیم صهیونیستی، حمایت موثر نمایند. ‌
 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رژیم صهیونیستی زنان کودکان جرم حقوق حقوق بشر مسالمت آمیز فلسطین مجلس شورای اسلامی قتل شورای اسلامی کشورهای اسلامی دولت سازمان های بین المللی مسجد رژیم صهیونیستی قالیباف رژیم صهیونیستی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید

به گزارش خبرآنلاین روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد که پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) نیز به هالیوا پیوسته و از سمت خود استعفا دهند.

این روزنامه نوشت که هنوز استعفای هالیوا وارد مرحله اجرا نشده و در انتظار تعیین جانشین است حال آنکه منصب رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش پس از منصب رئیس ستاد کل ارتش، از پیچیدگی و دشواری خاصی برخوردار است.

به گزارش ایرنا پس از استعفای هالیوا، بسیاری از گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که شمار زیادی از روسا و فرماندهان ارتش و دیگر مقامات این رژیم از سمت خود استعفا خواهند داد.

در همین ارتباط یدیعوت آحارونوت نوشت که تعیین جانشین برای فرماندهان ارتش، رئیس ستاد مشترک ارتش و شاباک نیز خود یک مشکل اصلی است.

این روزنامه افزود که «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش نیز به رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است که تا آگوست سال جاری از سمت خود استعفا می‌دهد.

پیشتر هالیوا یک هفته پس از آغاز عملیات مقاومت با عنوان طوفان الأقصی و پس از آن رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نیز به ناکامی خود در پیش بینی این عملیات اذعان کردند.

یدیعوت آحارونوت پیش‌بینی کرد استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک منجر به آغاز موج اعتراضات در خیابان و موج استعفاها در ارتش و سطح سیاسی در رژیم صهیونیستی خواهد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900138

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید