Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:35:16 GMT

صلاحیت ۵۴۳ داوطلب شورای شهرهای مازندران با شکایت تایید شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۷۸۰۹

صلاحیت ۵۴۳ داوطلب شورای شهرهای مازندران با شکایت تایید شد

حسین حسن نژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در عین حال از رد صلاحیت ۱۵۸ نفر در این مرحله خبر داد.

وی گفت : داوطلبان معترض در این مرحله می توانند از امروز ۲۵ اردیبهشت به مدت چهار روز تا بیست و هشتم اردیبهشت شکایتشان را به هیات مرکزی نظارت ارائه دهند.

رییس ستاد انتخابات مازندران از همه داوطلبان درخواست کرد با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا برای ثبت اعتراضات به فرمانداری‌های مستقر در شهرستان حوزه انتخابیه خود و یا هیات‌های عالی نظارت استان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : طبق مقررات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور ،کلیه اعتراضات طبق قانون و با اولویت رسیدگی خواهد شد.

طبق تبصره ۳ ماده ۶۱ قانون شوراها ، داوطلبان رد صلاحیت ‌شده در حوزه‌ های انتخابیه شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر می ‌توانند ظرف مدت چهار روز از زمان ابلاغ عدم‌ صلاحیت آنها وفق نظر هیات نظارت استان توسط فرمانداری ها اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت تحویل نمایند و هیات مرکزی نظارت ظرف مدت ۱۰ روز پس از دریافت اعتراض، نظر قطعی و لازم‌ الاجرای خود را به ستاد انتخابات استان مربوطه اعلام خواهد کرد.

همچنین طبق تبصره ۴ همین ماده ، در صورت اعتراض داوطلبان به تصمیمات و آراء هات های نظارت استان، مراتب در هیات مرکزی با حضور رئیس هیات نظارت استان رسیدگی و ظرف مدت پنج روز از اعلام رد صلاحیت اعلام نظر می گردد. این رای قطعی و لازم الاجراء است.

طبق آمار ستاد انتخابات مازندران ، در مجموع ۲ هزار و ۲۲۸ نفر از ۶۲ نقطه شهری مازندران با تکمیل مراحل ثبت نام ، داوطلبی خود را  برای نامزدی شورای شهرهای استان اعلام کرده بودند که ۱۰۵ نفر پیش از ورود به مرحله بررسی صلاحیت ها انصراف دادند ، صلاحیت 751 نفر در هیات های اجرایی و نظارت شهرستانی رد و صلاحیت یکهزار و 372 تن تایید شده بود.

طبق ماده ۶ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی ، اعضای اصلی شورای چهار شهر مازندران که طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند ، ۹ نفره ، پنج شهر دارای ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هفت نفره و بقیه شهرها با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار هم پنج نفره است.

سرنوشت داوطلبان شورای روستایی 

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران همچنین با بیان این که مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر در این استان نیز ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است ، گفت: هیأت نظارت بخش ها نیز در حال رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای روستا هستند و نتایج آن از طریق بخشداری ها اعلام خواهد شد.

حسن نژاد آمار نهایی ثبت‌نام شورای روستایی استان مازندران راه ۱۶ هزار و ۴۵ نفر  اعلام کرد که انتخابات آن در ۲ هزار و ۴۴۶ روستا برگزار می‌شود.

بر اساس قانون شوراها ، تعداد اعضای شورا در روستاهای دارای تا یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و در روستاهای دارای بیشتر از یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است 

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، میان دوره ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ساری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ساری انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ساری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مازندران اخبار کنکور شوراهای اسلامی نظارت استان هیات مرکزی نفر جمعیت نفر عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد

دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب زمانبندی انتخابات دبیران کل احزاب برای عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در اطلاعیه شماره یک، برنامه زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی را برای عضویت در کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (3) و تبصره (3) ماده (10) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب 1394 مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه 1403/1/28 کمیسیون فرا قوه ای احزاب مبنی بر انتخاب هیأت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی  و استانی جهت شرکت در انتخابات  دعوت می شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه 1403/2/9 تا روز پنجشنبه 1403/2/13 با مراجعه سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشور نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیأت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه 1403/2/22 تا روز چهار شنبه 1403/2/26 انجام و اسامی نامزدها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیأت نظارت 2روز فرصت دارند تا از روز شنبه 1403/2/29 تا روز یکشنبه 1403/2/30 اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت 48 ساعت از روز دوشنبه 1403/2/31 تا روز سه شنبه 1403/3/1به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیأت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه 1403/3/10 (انتخابات احزاب ملی راس ساعت 09:00 صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت 14:00 بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیات نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی