Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلونیال پایپ لاین بخشی از فعالیتهایش را ازسرگرفته اما هشدار داد بازگشت کامل به فعالیت عادی شبکه خط لوله سوخت این شرکت پس از متحمل شدن حمله باج افزاری، چند روز دیگر زمان خواهد برد.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا اوایل روز پنج شنبه در توییتی اعلام کرد که شرکت کلونیال پایپ لاین صبح روز جاری گزارش کرد که ازسرگیری فعالیت خط لوله در شب گذشته خوب پیش رفته است و این به معنای بازگشت به وضعیت عادی تا پایان هفته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلونیال در بیانیه ای اعلام کرد پس از احیای فعالیت، چند روز زمان خواهد برد تا زنجیره سوخت رسانی به وضعیت عادی برگردد. کلونیال تا حد امکان بنزین، دیزل و سوخت جت را منتقل خواهد کرد و تا بازگشت بازارها به وضعیت عادی به این کار ادامه می دهد.

سیستم کلونیال پایپ لاین که بزرگترین اپراتور شبکه خط لوله سوخت در آمریکاست، پس از این که هدف حمله سایبری قرار گرفت روز جمعه تعطیل شد و جایگاههای سوخت را با کمبود بنزین روبرو کرد و به افزایش قیمتهای سوخت منجر شد. قیمت بنزین در آمریکا به ۳.۰۲۸ دلار در هر گالن رسید و برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ بود که به بالای سه دلار افزایش پیدا کرد.

پس از این حمله سایبری و قطعی سوخت رسانی، بازرگانان کالا حداقل شش نفتکش برای حمل بنزین از اروپا به آمریکا کرایه کردند.

قطعی سوخت رسانی باعث خرید وحشت زده و کمبود سوخت در ایالتهای شرقی آمریکا شد و بیش از هزار جایگاه سوخت در جنوب شرقی این کشور نسبت به کمبود بنزین و دیزل که ناشی از خرید وحشت زده مردم و تعطیلی خطوط لوله سوخت بود، هشدار دادند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد مناطق پرجمعیت جنوب شرقی که با کمبود سوخت روبرو شده بودند از امروز شاهد بهبود اوضاع خواهند بود اما کمبود در همه مناطق رفع نمی شود زیرا این خط لوله ۵۵۰۰ مایلی است و این طور نیست که با زدن یک سوئیچ، وضعیت تغییر کند.

برچسب هاایالات متحده آمریکا حملات سایبری کلونیال پایپلاین (Colonial Pipeline)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا حملات سایبری آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سوخت رسانی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی

استاندار کردستان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان با ارسال لوح سپاس از اقدام‌های مدیر و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان برای ارائه خدمات و تسهیلات به مسافران نوروزی تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، در این لوح منصور مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان و اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار و رئیس ستاد خدمات سفر این استان از تلاش جهانبخش نوکانی، مدیر منطقه کردستان قدردانی کردند.

دیگر خبرها

  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور