Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نامجو در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که خاستگاهی مردمی دارد، حق حاکمیت مردم به رسمیت شناخته شده و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به این مسئله تأکید و تصریح شده است.

وی ادامه داد: در مقدمۀ قانون اساسی بر لزوم فراهم کردن زمینۀ مشارکت فعال همۀ افراد اجتماع در تمام تصمیم‌گیری‌های سیاسی تأکید شده است که در بخشی از آن آمده است «امت مسلمان با مسؤولان کاردان و مؤمن و نظارت مستمر بر کار آنان، به طور فعالانه در ساختن جامعه اسلامی مشارکت جویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نامجو گفت: در اصل ششم قانون اساسی نیز تصریح شده است که «در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید با اتکا به آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات؛ انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر آنها یا از راه همه‌پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می گردد.» این اصل نیز حق پاسخ‌خواهی مردم را از منتخبان خود به رسمیت می شناسد چرا که اگر انتخاب رؤسا و مدیران جامعه از سوی مردم و سپردن سرنوشت و تدبیر امورشان به دست آنان برای ادارۀ بهتر جامعه باشد، ولی نخبگان موظف به پاسخ گویی، در مقابل مردم نباشند هیچ تضمینی برای ادارۀ بهتر جامعه وجود ندارد و چه بسا رؤسا و مدیرانی برخلاف مصالح جامعه و منافع ملی کشور گام بردارند.

وی اظهار داشت: متاسفانه با توجه به پیگیری و تماس‌هایی که با برخی مسؤولین کمیسیون های شورای شهر داشتیم، با آوردن بهانه هایی از این مهم شانه خالی می کردند و یا پاسخگوی تماس ها نبودند.

نائب دبیر هسته تخصصی عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس خاطرنشان کرد: مسؤولیت مدیر و کارگزار در حکومت اسلامی ایجاب می کند که وی در مورد مسائل حوزۀ مسؤولیتش برای مردم توضیح دهد و هرگاه سوءظنی در مردم ایجاد شد، تلاش کند تا آن سوءظن را برطرف کرده و دلایل عملکرد و برنامه های خود را برای مردم بیان کند.

وی تصریح کرد: مطالبه حق مردم و جنبش های دانشجویی است و مسؤولین موظف اند پاسخگو باشند بنابراین انتظار می رود اعضای محترم شورای شهر با ما همکاری داشته باشند در غیر این صورت جریان دانشجویی از کنار این مسائل راحت نمی گذرد و با اعضای شورایی که خود را پاسخگو به مردم و جریان دانشجویی نمی‌دانند، برخورد خواهد کرد.

این فعال دانشجویی بیان داشت: مشخص است که این‌گونه افراد که بعد از گذشت مدت نمایندگی مردم در شورا خود را پاسخگوی سئوالات مردمی و مطالبات دانشجویی نسبت به عملکرد کمیسیون های تحت مدیریت خود نمی دانند، این پیام را مخابره می کنند که لیاقت نمایندگی مردم را نداشته و نه تنها در جایگاه یک سیاست گذار جامع شهری بلکه به عنوان یک فعال سیاسی یا اجتماعی ، مسئولان مورد انتظار کلان شهری اسلامی همچون شیراز نیستند .

نامجو افزود: آقایان و بانوانی که با یک رفتار کاملا غیرحرفه ای اقدام به عدم پاسخگویی به تماس های مکرر نماینده بسیج دانشجویی جهت دعوت به برنامه ای کاملاً تخصصی و کارشناسانه می کنند، در صورت دعوت به مناظره یا نقد عملکرد چه واکنشی از خود نشان خواهند داد؟
 
در پایان از نمایندگانی که در برنامه نبض شهر حضور پیدا کرده و به بیان نظرات خود پرداختند ، کمال تشکر را داریم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مطالبه پاسخگویی اعضای شورای شهر محمد نامجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان

مردم غزه با نگارش پیام‌هایی بر روی چادرهایی که در آنها زندگی می‌کنند، از جنبش‌های دانشجویی سراسر جهان برای حمایت از فلسطین قدردانی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چادرهای آوارگان در رفح حاوی پیام‌های حمایت و تشکر از دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان به ویژه دانشگاه های آمریکایی است که خواستار پایان دادن به نسل کشی جاری در غزه برای دویست و چهارمین روز متوالی هستند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیاست.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه نقش دارند شدند.

معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف ـ از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان ـ گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

تا کنون در جریان جنبش دانشجویی در ایالات متحده، بیش از 600 نفر از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بازداشت شدند.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • مردود شدن لیبرالیسم در آزمون آزادی/محکومیت برخورد پلیس آمریکا
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • وجدان بیدار در جامعه بیمار
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها