Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پایاب سد خداآفرین گفت: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اراضی سازمان جهادکشاورزی برای تکمیل این پروژه عظیم تامین شده و باید روند اجرایی آن نیز تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تا کنون شبکه آبیاری و زهکشی ۵ هزار هکتار از ۳۷ هزار هکتار به بهره برداری رسیده است افزود: ناحیه عمرانی اول با همکاری آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره برداری رسیده و ناحیه عمرانی دوم شبکه آبیاری این پروژه با بیش از ۹۲ در صد در حال اجراست و تا اواخر مردادماه امسال تقریبا ۱۶هزار هکتار از این شبکه به بهره برداری می‌رسد.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همکاری بسیار خوبی جهت تامین اعتبار پروژه‌های استان اردبیل دارد و در هفته‌های آتی برای بازدید از روند اجرای پروژه‌ها و میزان پیشرفت پروژه پایاب سد خداآفرین به استان اردبیل سفر خواهد کرد.

بهنام جو تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه عظیم باید تعداد اکیپ‌ها افزایش یابد و نحوه اجرا نیز بصورت فشرده انجام شود و همچنین جهت تامین شیرآلات لازم با کارخانه سازنده برنده مناقصه مذاکره شود.

او با اشاره به اینکه سد خدا آفرین و قیز قلعه سی ظرف یک ماه آینده به اتمام می‌رسد افزود: باید نواحی عمرانی این شبکه آبیاری و زهکشی طبق جدول زمانبدی تا ۳ ماه آینده اجرا شود و اجرای خط برق ۱۳۲ نیز با هماهنگی و همکاری شرکت برق منطقه‌ای به ایستگاه هلی پمپاژ در الویت قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل ادامه داد: باید همه پای کار بیایند و بدون فوت برق اعتبار لازم جذب و اجرای پروژه در اسرع وقت انجام شود.

به گفته بهنام جو بهره برداری طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی سوم و ناحیه عمرانی چهارم ظرف مدت ۶ماه و اتمام نهایی پروژه تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

او از عوامل سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه اردبیل خواست همه نواقصات موجود شبکه تامین و همه کارگاه‌ها تا ظرف ۲ هفته دیگر فعال شوند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سدخداآفرین شبکه آبیاری سدسازی جهاد کشاورزی ناحیه عمرانی بهره برداری شبکه آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار