Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پلتفرم همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در سال 94 با همکاری 5 مرکز علمی و فناوری منتخب با هدف ایجاد پل ارتباطی با پژوهشگران و کارآفرینان برجسته ایرانی خارج از کشور طراحی و اجرا شد.

پس از گذشت یکسال از آغاز برنامه و با توجه به دستاوردهای آن و همچنین افزایش تعداد متقاضیان همکاری، تعداد پایگاه‌های تخصصی میزبان برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده افزایش یافت و هم اکنون بیش از 120 پایگاه تخصصی در این پلتفرم مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی‌که عملکرد پایگاه‌ها رابطه مستقیمی با میزان رضایت متقاضیان از این برنامه و عملی شدن اهداف آن دارد، برای دستیابی به این مهم، ارزیابی دقیق و نظارت بر عملکرد پایگاه‌های میزبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این کار سال 99 با هدف ایجاد رقابت موثر میان پایگاه‌های میزبان و همچنین هدایت درخواست‌ها به سمت آنها با عملکرد مطلوب‌تر اجرایی شد.

در مدل ارزیابی پایگاه‌های میزبان، تلاش شده است از طریق استخراج دقیق شاخص‌ها و داده‌های مورد نیاز و با توجه به جزئیات، ضمن برطرف کردن نواقص موجود دوره‌های گذشته فرآیندی طراحی شود که نتایج حاصل از آن با دقت بالایی مورد استناد قرار گیرد، به گونه‌ای که بتوان نقشه راه تعامل با پایگاه‌های تخصصی میزبان در آینده بر اساس آن طراحی شود.

«جمع‌آوری اصولی بازخورد متقاضیانی که در قالب این برنامه با پایگاه‌ها همکاری داشته‌اند» یکی از مواردی است که با تاکید بیشتری در ارزیابی اخیر طراحی شده و مدنظر قرار گرفته است. در این مورد سهم قابل توجهی از امتیاز پایگاه‌ها به این نظرات تعلق گرفته است. بازخوردها می‌تواند حس وفاداری متخصصان ایرانی خارج از کشور به این برنامه را افزایش دهد.

همچنین «پرهیز از جانب‌داری در ارزیابی پایگاه‌ها» که به افزایش اعتماد به این نظام رتبه‌بندی می‌انجامد و «ایجاد بستری برای تجمیع سالانه آمار همکاری‌های انجام گرفته در قالب این برنامه» از دیگر شاخص‌هایی است که در بررسی نحوه عملکرد پایگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

 

کسب رتبه اول پایگاه تخصصی میزبان توسط ستاد توسعه فناوری نانو

بر اساس شاخص‌های مورد نظر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تبریز، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، بهترین عملکرد در بین پارک‌های فناوری به پارک فناوری پردیس تعلق گرفته است و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان و پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف رتبه های اول تا سوم را در میان پژوهشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی به خود اختصاص دادند. دانشگاه‌های تبریز، اراک و صنعتی شاهرود هم به عنوان برترین‌ پایگاه‌های خارج از شهر تهران انتخاب شده‌اند.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور «connect.isti.ir» در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت شامل سخنرانی و برگزاری کارگاه تخصصی، پسادکتری، استاد مدعو، فرصت مطالعاتی، جذب به‌عنوان هیات علمی، اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان و تاسیس شرکت نوپا و نظام وظیفه تخصصی اجرایی می‌شود.

از دیگر محورهای اجرای این طرح می‌توان به ایجاد دیتا بانک تخصصی از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و شبکه سازی دانش‌آموختگان و کارآفرینان برجسته ایرانی بازگشته به کشور با هدف مشورت و همفکری درخصوص پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری نانو پایگاه های علمی خارج کشور متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور علمی و فناوری پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: چین بزرگترین مهاجرفرست علمی و فناوری است ولی نگاه چین به این قصه این است کسی که از کشور چین به کشور دیگر می رود سفیر علم و فناوری است طرف که از دین و وطن پرستی خارج نشده است. کسی که از ایران خارج می شود با من نوعی مشکل دارد با وطن و ایران که مشکل ندارد. وطن پرستی یک شاخصه عمومی است. قسمت بزرگی از دستاوردهای امروز چینی ها و هندی‌‎ها به لطف محققانی از این کشورهاست که به کشورهای دیگر رفته اند. باید نگاه به کلمه فرار مغزها یا فرار از کشور را باید برداشت. هر کسی که از کشور خارج می شود و یا کسی که وارد کشور می شود یک سرمایه است. باید آمار واقعی از مهاجرت داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم. بنیاد نخبگان و فراجا توافق کردند تا اطلاعات خروج افراد خاص را دریافت کنند نه اینکه جلوی خروج افراد را بگیریم. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی