Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:12:38 GMT

کمبود ۵۰ کلاس درس در شهرستان تفتان/ لزوم ورود خیرین مدرسه ساز

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۶۸۶۸

کمبود ۵۰ کلاس درس در شهرستان تفتان/ لزوم ورود خیرین مدرسه ساز

فرزانه کرد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان تفتان ۸ هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۵ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان تفتان ۱۳۷ مدرسه وجود دارد که ۱۰۲ مدرسه مربوط به مقطع ابتدایی است، افزود: در حال حاضر ۱۴ مدرسه با ۵۴ کلاس درس در سطح شاین هرستان با همت خیرین در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش تفتان با اشاره به اینکه در این شهرستان کمبود ۵۰ کلاس درس وجود دارد، تصریح کرد: مدارس این شهرستان یک کلاسه و دو کلاسه خشتی هستند و در صورتی که بتوانیم آنها را به ۶ کلاسه ارتقا دهیم کمبود کلاس‌های درس جبران می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای منطقه ایجاد مجتمع‌های شبانه روزی است تا از این طریق بتوانیم از ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل بعد مسافت جلوگیری کنیم.

کد خبر 5215582

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کلاس درس مدرسه سازی تفتان زاهدان انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر آمار کرونا گرگان جنبش ازما فلسطین اردبیل شیوع کرونا زلزله کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود

ایسنا/تهران رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد شهرستان ورامین از افتتاح ۲ مدرسه خیر ساز خبر داد.

عابده مرادی رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا (امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا برای توسعه مراکز آموزشی این بخش خبر داد و تصریح کرد: در کل کشور پروژه‌های خیرساز توسط افراد خیر با هدف نوسازی و بهسازی مدارس ساخته می‌شوند که این پروژه‌ها موفقیت آمیز هستند.

مرادی از پروژه‌های در دست اقدام تحت مدیریت خود اظهار کرد: با هدف محرومیت‌زدایی، مدرسه خیر ساز فریده اعرابی قلعه بلند در مهرماه ۱۴۰۲ افتتاح شده است.

این مسئول عنوان کرد: دبیرستان خیرساز ۳ کلاسه روستای هفت جوبه تا مهر ماه ۱۴۰۳ آماده می شود و دبستان ۳ کلاسه خیرساز مشارکتی فاطمه نوید در روستای نجف آباد ساخته و آماده بهره‌برداری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش جوادآباد گفت: تفاهم‌های ساخت دبیرستان ۱۲ کلاسه خیرساز مشارکتی پسرانه شهید تات، تفاهم ساخت دبستان ۶ کلاسه خیرساز شهید موسوی روستای دمزآباد و تفاهم ساخت دبستان خیرساز ۳ کلاسه در روستای ظهیرآباد در حال پیگیری است.

مرادی عنوان کرد: تفاهم ساخت دبستان ۳ کلاسه خیرساز شهید اردستانی در روستای حسن آباد در حال انجام است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد گفت: مدرسه کوه گچ روستای حسن آباد با مشکلاتی در روند ساخت این مدرسه بوجود آمد، در آذرماه گذشته با رفع موانع، پروژه احداث مدرسه شروع شده است.

وی گفت: این پروژه خیر ساز بوده که خیر به واسطه مشکلات پیش آمده، به خیر دیگری واگذار شد.

این مسئول تصریح کرد: انجام تفاهم با خیر مدرسه ساز، پروسه تایید مالکیت دولت بر ملک مورد نظر، فرایند تعیین مختصات برای نقشه‌برداری، طراحی سایت پلان، تخریب ساختمان اصلی، تخریب دیوارهای نا ایمن و بازدید مهندسان نوسازی مدارس استان برای تخصیص نقشه از اقدامات اولیه برای مدرسه روستای حسن آباد است.

مرادی گفت: خاک برداری کف زمین به تعداد ۷۰ کامیون که هفته‌ها طول کشیده است.

رئیس آموزش و پرورش جواد آباد ادامه داد: ساخت اتاقک نگهبانی، گودبرداری محل دیوارها، بتون مگ، کف شناژ دیوارها و جابجایی سایت پلان با توجه به وجود چاه قنات در ضلع غربی زمین مدرسه از دیگر اقدامات این مدرسه خیرساز است.

مرادی در پایان تصریح کرد: برای کودکان این روستا تا تکمیل شدن مدرسه سرویس تهیه شده که هزینه رفت و آمد سرویس با آموز ش و پرورش می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس