Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حامد عادل مدیر پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان با بیان اینکه یکی از دلایل زمان بر شدن نصب محفظه قبر بایزید بازنگری در طراحی آن بود، گفت: با برگزاری نشست‌های مختلف کارشناسی طرح نهایی اسفند ۹۹ به تأیید اعضای شورای راهبردی پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: در طرح نخستین مقبره به طور کامل از جنس برنز طراحی شده بود که با توجه به قرارگیری آرامگاه در مجموعه تاریخی و نیز تلاش برای ثبت جهانی آن تصمیم گرفته شد مصالح این طرح برای هماهنگی بیشتر با مصالح بنا‌های مجموعه دچار تغییراتی شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان با اشاره به حذف گسترده برنز از طرح مقبره، تصریح کرد: با به کارگیری چوب در ترکیب با فلز موافقت شد و به دلیل شرایط آب و هوایی بسطام و اختلاف دمای شب و روز، بارندگی و وجود موریانه تصمیم گرفته شد از چوب ساج که با مقاومت بسیار بالا در صنایعی، چون کشتی سازی نیز کاربرد دارد، استفاده شود.

او تأکید کرد: تمام تأکید مسئولان بر این است که این مقبره یک بار با نهایت دقت و با رعایت اصول فنی ساخته و نصب شود و از این رو به دلیل تغییر مصالح مورد استفاده، بخش بسیار زیادی از جزئیات کار تغییر کرد و زمان بر شد.

عادل همچنین با اشاره به تأمین اعتبار اجرای بخش سنگی و انجام مقدمات اداری برای تعیین مجری در آینده نزدیک، افزود: برش سنگ مرحله هزینه بری است، اما تأیید صلاحیت فنی مجری از آن مهم‌تر است بنابراین به برداشتن گام صحیح در راستای اهداف تعیین شده بیشتر از مدت زمان اجرای طرح اهمیت داده می‌شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های بالای اجرایی طرح، به منظور سرعت بخشیدن به ساخت، پس از رفع موانع و بر اساس ضوابط موجود می‌توان از کمک خیران نیز در ساخت نماد مقبره بهره برد و زودتر از زمان پیش بینی شده برای نصب آن اقدام کرد.

انتهای پیام /ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی بناهای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و ردیف بودجه تامین شده است که به پروژه تزریق می‌شود.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در خیابان آبشار بعد از پل غدیر به دلیل تردد ساکنان از شمال به جنوب به سمت حاشیه زاینده‌رود، مشکلات و حوادث زیادی رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سخت تردد شهروندان، شهرداری منطقه ۶ احداث پل عابر پیاده در خیابان آبشار سوم، جنب خیابان مسرور در امتداد شمال به جنوب را در دستور کار خود قرار داد، افزود: عملیات اجرایی، احداث پل‌های عابرپیاده به دلیل تداخل با فضای سبز نیاز به دریافت مجوز داشت که این اقدام نیز انجام شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فونداسیون پنج پایه بتنی پل عابرپیاده خیابان آبشار اجرا شده است، ادامه داد: ۶۵ متر طول عرشه فلزی، ۱.۶ متر عرض و ۵.۵ متر ارتفاع این پل است

باقری با بیان اینکه ۹۰ درصد پل‌های عابر در کارخانه ساخته و در محل نصب می‌شود، گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته است که ردیف بودجه تأمین و به پیمانکار پروژه تحویل شده که با پیگیری و تلاش جهادی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 748665

دیگر خبرها

  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان