Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی و فرآوری شهرک صنعتی صنعتی امام رضا(ع) جوکار شهرستان ملایر، افزود: سیاست دولت تدبیر و امید ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که در این زمینه، استان همدان عملکرد بسیار موفق و درخشانی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ایجاد واحدهای فرآوری فروسیلیس شهرک صنعتی جوکار، اظهار داشت: حمایت از بخش تولید و تلاش‌های بی‌وقفه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای تحقق شعار محوری سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» از جمله در حوزه فرآوری فروسیلیس شهرک صنعتی جوکار به صورت جدی و هدفمند در دستور کار مدیران اجرایی استان همدان قرار دارد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه رفع محدودیت‌ها و موانع و پیگیری درخواست‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرک صنعتی جوکار به مدیران مربوطه ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی که توسط مدیران عامل این واحدهای تولیدی ارایه شد، به‌صورت ویژه تا رفع کامل پیگیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شاهرخی با بیان اینکه تامین برق یکی از مشکلات اصلی واحدهای فرآوری فروسیلیس در شهرستان ملایر است، اظهار داشت: در این راستا با همراهی و همکاری شرکت توزیع برق استان، مشکل خاصی در راستای تامین برق واحدهای تولیدی شهرک صنعتی امام‌رضا(ع) جوکار وجود ندارد. 

وی ادامه داد: اجرای پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شهرستان ملایر نیز باید هرچه سریع‌تر پیگیری شود تا واحدهای معدنی و تولیدی شهرک صنعتی جوکار و واحدهای فرآوری فروسیلیس به تناسب ظرفیت‌ و امکانات، بتوانند از تولیدات این نیروگاه بهره مند شوند. 

استاندار همدان تاکید کرد: ضمن رعایت تمامی قوانین زیست‌محیطی در شهرک صنعتی جوکار، می‌توان از ظرفیت‌ واحدهای تولیدی و فرآوری فروسیلیس در راستای توسعه استان همدان به خصوص شهرستان ملایر استفاده کرد.

شاهرخی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک‌ هزار فرصت شغلی در این شهرک ایجاد شده است، گفت: با تکمیل دیگر واحدهای فرآوری، زمینه مناسب برای ایجاد بیش از چهار هزار فرصت شغلی در این شهرک وجود دارد.

به گفته وی، طرح احداث بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی استان همدان در حال اجراست که بهره برداری از این واحد موجب توانمندی و پویایی اقتصاد این استان خواهد شد.

سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی در شهرک صنعتی فروسیلیس 

فرماندار ویژه شهرستان ملایر نیز در این جلسه گفت که تاکنون سه هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی واحدهای فرآوری فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار سرمایه گذاری شده و عملیات ساخت چند واحد دیگر نیز در حال اجراست.

«قدرت الله ولدی» با بیان اینکه ۲ طرح توسعه شرکت‌های فروسیلیس غرب پارس و شرکت آذرخش تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: براساس برنامه پیش بینی شده تلاش می کنیم هر ۶ ماه یک واحد فرآوری فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: اجرای هر طرح توسعه و راه اندازی واحد فرآوری فروسیلیس در این شهرک حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی به دنبال دارد.

فرماندار ویژه ملایر، جلوگیری از خام فروشی و صادرات محصولات تولیدی در این شهرک را از مزایای اصلی فعالیت این واحدها ذکر کرد و گفت: در حال حاضر پنج واحد فرآوری در این شهرک فعال است که هرکدام چندین طرح‌های توسعه‌ای را در دست اجرا دارند که تمامی این واحدها توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی(بومی منطقه) انجام شده است.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی جوکار ملایر یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان همدان در حوزه فرآوری مواد معدنی است که در حال حاضر چند طرح فرآوری فروسیلیس با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرک در دست اجراست.

طرح فرآوری فروسیلیس لوتوس آدلی، فروسیلیس رهاورد زاگرس، طرح توسعه فروسیلیس غرب پارس، شمش منیزیم و طرح توسعه فروسیلیس آذرخش از جمله طرح های اجرا شده دراین شهرک صنعتی است.

استان همدان به واسطه معادن غنی «سیلیس» هاب منطقه ای این سنگ ارزشمند در کشور محسوب می شود که با ایجاد صنایع «فروسیلیس» توانسته به قطب فراوری این ماده معدنی تبدیل و شیشه عمر خام فروشی را بشکند.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها توسعه ایران همدان جهش تولید ملایر استانداری همدان فروسیلیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسعه ایران همدان سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسعه ایران همدان جهش تولید ملایر استانداری همدان فروسیلیس اخبار کنکور سرمایه گذاران بخش خصوصی فرآوری فروسیلیس شهرک صنعتی جوکار واحدهای تولیدی شهرستان ملایر شهرک صنعتی سرمایه گذاری استان همدان طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده