Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بهره برداری و جشن دسترسی تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان یزد به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات، با اشاره به نزدیکی سالگرد رحلت امام"ره" به حرکتی که ایشان از سال ۴۲ آغاز کردند اشاره کرد و گفت: استقرار حکومت اسلامی تاکنون آثار بی نظیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات در این مراسم که با حضور آیت الله ناصری نماینده، ولی فقیه در استان یزد و محمد علی طالبی استاندار برگزار شد، با بیان اینکه یکی از آثار حرکت وضعی حرکت امام نظریه عدالت است، افزود: چرا کسی که در روستا زندگی می‌کند نباید از مواهب پیشرفت روز بهره‌مند شود.

آذری گفت: راحت طلبی آنست که بگوییم، تنها مراکز جمعیتی سودآور در شهر‌ها به تکنولوژی روز مجهز شوند.

او افزود: تمام روستا‌هایی که به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند سودآور نیستند بلکه به لحاظ اقتصادی ضرر ده هستند و دولت هزینه توسعه برقراری عدالت را در این روستا‌ها پرداخت می‌کند و بین دانش آموز روستایی و شهری تفاوتی در استفاده از امکانات ارتباطی وجود ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اتفاق بزرگی در استان یزد رخ داده است، گفت: در سال ۹۲ پهنای باند این استان ۶ گیگابیت بر ثانیه بود که تنها ۴ گیگابیت آن استفاده می‌شد در حالی که هم اکنون ۳۲۰ گیگابیت ظرفیت ایجاد شده که ۵۰ برابر شده و ۱۲۰ گیگابیت آن استفاده می‌شود که رشد ۳۰ برابری را هم در این بخش شاهد هستیم.

او با بیان اینکه مردم یزد فقط استفاده کننده تکنولوژی نیستند، افزود: مردم یزد در تولید تکنولوژی نیز سهیم هستند و باید از سرمایه گذاران و توسعه دهندگان یزدی در زیرساخت‌های ارتباطی نیز قدردانی کرد.

وزیر ارتباطات به تذکرات درست نماینده ولی فقیه استان درباره مرزبانی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای در کشور معتقد هستند که مرزبانی یعنی بستن، در صورتی که این شیوه روش جاهلان صدر اسلام است.

او ادامه داد: راه هدایت و ازبین بردن جهالت، ترویج و گفتن کلام حق است، همان طور که سیره نبی اکرم و امامان بوده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اسلام برای فساد هم حدود و تعزیر تعیین کرده است، گفت: اصل در دنیای امروز بستن و توسعه ندادن نیست.

او به انتقاداتی که در زمان توسعه ارتباطات روستا‌ها مطرح بود اشاره کرد و افزود: می‌گفتند که شما در حال اجرای برنامه ۲۰۳۰ هستید یا در حال فروپاشی بنیان خانواده‌ها و اصلا چرا اینترنت را توسعه می‌دهید.

آذری جهرمی با تاکید به اینکه وظیفه ما توسعه ابزار است، تصریح کرد: در این کشور برخی وظیفه دارند از این ابزار استفاده و روشنگری کنند.

او با اشاره به استفاده فضای مجازی برای آموزش در سطح مدارس و دانشگاه ها، گفت: امروز در شرایط کرونایی روستائیان استان یزد محصولات خود را از طریق فضای مجازی ارائه می‌کنند و بر اساس گفته‌های همین روستائیان با راه اندازی سیستم‌های هوشمند آبیاری در مصرف آب صرفه جویی شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید به اینکه ما باید پیشرفت کنیم، تصریح کرد: راه مرزبانی این حوزه پیشرفت است نه عقب نشینی و در این پیشرفت عوارضی هم وجود دارد.

او با اشاره اینکه ما به دنبال کمال هستیم نه پسرفت، افزود: برخی که باید وظیفه خود را در تولید محتوا و ارائه خدمات انجام دهند به دنبال ایجاد دوگانه‌های بی دلیل هستند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فضای مجازی فقط یک رسانه نیست، گفت: فضای مجازی امروز به کمک بحران آب در استان یزد آمده است، فضای مجازی اقتصاد آینده دنیاست و اگر مشکل معیشت، اشتغال، فساد و مافیا‌های مختلف داریم راه حل آن کمک گرفتن از فضای مجازی است.

آذری جهرمی به پرداختن کاندیدا‌های ریاست جمهوری به موضوع فضای مجازی به دلیل اهمیت آن اشاره کرد و گفت: بهتر است کاندیدا‌ها به جزئیات برنامه‌های خود برای توسعه اقتصادی این فضا نیز اشاره کنند چراکه مردم هم مطالبه دارند.

او به وعده‌های کاندیدا‌های ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: امیدواریم کاندیدا‌ها بعد از نشستن بر صندلی هم حرف‌ها و وعده‌های خود را فراموش نکنند و پیگیری کنند.

وزیر ارتباطات با توجه به ظرفیت این استان از راه اندازی منطقه ویژه اختصاصی توسعه ICT در استان یزد خبر داد و گفت: کار‌های حقوقی راه اندازی شعبه دیگری از منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان یزد انجام شده و امیدوارم تا پایان این دولت نیز تفاهم نامه آن به امضا برسد.

آذری جهرمی در پایان سخنان خود با اشاره به استفاده از فضای مجازی برای انتخابات اشاره و اظهار امیدواری کرد که انتخاباتی پرشور با حضورحداکثری مردم برگزار شود.

شایان ذکر است در این مراسم از پروژه‌های روستایی در روستای زرجوع شهرستان اردکان و روستای شادکام شهرستان بافق با دستور وزیر ارتباطات به صورت آنلاین افتتاح شد.

گفتنی است با اتصال ۲۰ سایت و ۳۷ روستا به شبکه ملی اطلاعات در مراسم امروز، تمام روستا‌های بالای بیست خانوار استان یزد به اینترنت پرسرعت دسترسی یافتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت پرسرعت شبکه ملی اطلاعات وزیر ارتباطات استان یزد فضای مجازی آذری جهرمی کاندیدا ها روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم