Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب تقویت اقتصاد فرهنگ و شفاف سازی مطالبات می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، جلسه هم‌افزایی و تعامل مستقیم دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمانشاه با حضور مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کنابخانه های عمومی، حج و زیارت و خبرگزاری ایرنا به عنوان دستگاه های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی اداره اوقاف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام فاضلی زاد گفت: در جلسه پیشین مشکلات دستگاه ها احصا و طی نامه ای به استاندار کرمانشاه منعکس شد و در جلسه شورای برنامه ریزی در مورد مباحث ادارات هم خانواده منعکس شد ، در این جلسات مسایل و مشکلات دستگاه های هم خانواده جمع آوری و اولویت بندی می شود،

 

وی تصریح کرد: به زودی جلسه ای با استاندار کرمانشاه برای طرح مشکلات خواهیم داشت تا با همکاری  استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مشکلات دستگاه های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمانشاه  که نقش موثری در تقویت و ترویج فرهنگ ایران اسلامی در استان دارند، رفع شود.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: از سال ۹۸ به بعد، برنامه های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را تنظیم کردیم و برنامه امسال نیز تدوین و ارائه شده اما تحقق این برنامه ها به تامین عتبار نیاز دارد که پیگیر این مقوله هستیم و با تمام توان تلاش می کنیم تا ظرفیت ها را به کار بگیریم تا این ارگان بیشتر از پیش به اهداف خود برسد همانگونه که در همه شهرستان ها امکانات و مجتمع های ما در حال فعالیت است.

 

*ظرفیت های موجود دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی در استان کرمانشاه

 

درادامه محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برگزاری جلسات برنامه ریزی دستگاه های هم خانواده به تبادل نظر و تقویت و ترویج مسایل فرهنگی در استان منجر می شود و باوجود تحریم های ظالمانه و فشارهای اقتصادی، شاهد عملکردهای خوب دستگاه های استان هستیم.

 

وی تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به تاسی از مکتب اهل بیت(ع) و به ویژه امام جعفر صادق (ع) و امام باقر(ع)، پرچم اباعبدالله(ع) را مجددا احیا کرد و ارزش‌های اسلامی را در راس نشاند و مکتب تشیع و فقه پویای اسلام از وجود نازنین امام صادق(ع) است که همین کار فرهنگی را در یک هزار و ۴۰۰سال پیش بدون امکانات، بدون بلندگو یا استفاده از فضای مجازی ترویج دادند و اقدامات ایشان گویای این مطلب است که چگونه می شود دانشگاهی را بدون هیچ امکاناتی تاسیس کرد و ایشان موسس دانشگاه اسلام است.

 

حجت الاسلام صالحی خاطر نشان کرد: امیدواری کرد این جلسات در راستای کاهش موانع ادامه یابد و منجر به رفع مشکلات دستگاه های هم خانواده شود.

 

*به دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته ایم کتاب برای کتابخانه ها تهیه کنیم

 

در ادامه این نشست علی رستمی گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر انجمن کتابخانه های عمومی در استان، اطلاع دارند که در چند سال اخیر به  که دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته ایم کتاب برای کتابخانه ها تهیه کنیمخواهان کمک از سوی اداره کل اوقاف و فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

  

نماینده اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود:  کتابخانه «میناشی» در شهرستان اسلام آباد غرب حاصل زحمات بابلی در زمان فرمانداری او در اسلام آبادغرب است و مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم این است که نزدیک به ۶سال است این کتابخانه رها شده و در انتظار هستیم تا اداره کل اوقاف و امور خیریه این کتابخانه را به ما واگذار کند.

 

 وی افزود: فرماندار شهرستان وعده داده که امسال ۵۰۰ میلیون تومان بابت تجهیز کتابخانه اختصاص دهد که خواهان همکاری همه ارگان های مربوطه هستیم.

 

 

*برای مناسبت ها و شعائر اسلامی به تبلیغات محیطی نیاز داریم 

 

در ادامه این جلسه محمدرضا شیرزادی گفت: ما با ۲ مشکل اساسی در حوزه اعتبارات مواجه هستیم، ژنراتور برق نداریم و اکنون نیز با پیک قطعی برق مواجه هستیم، «یو پی اس»اداره نیز بیش از ۲ ساعت ظرفیت ندارد تا سیستم ها را جوابگو باشد از استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخواست داریم، موافقت نامه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کنند و اگر اعتباری تصویب شد آن را برای تهیه ژنراتور در اختیار حج و زیارت قرار دهند.

 

معاون اداری مالی اداره کل حج و زیارت استان کرمانشاه  افزود: برای مناسبت ها و شعائر اسلامی به تبلیغات محیطی نیاز داریم و پیشنهاد می شود مکان هایی در ارشاد و اوقاف به صورت متمرکز این مقوله را  پوشش دهند.

هم‌افزایی دستگاه‌های هم خانواده برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ کرمانشاه

 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه تعامل و همکاری تقویت فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه های هم خانواده مشکلات دستگاه ها استان کرمانشاه برنامه ریزی کتابخانه ها هم افزایی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود