Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، وارد شدن در مسیر اشتغال، روحیه بالا و پشتکار زیاد می‌خواهد که این خصوصیات را می‌توان در کارآفرینان موفق پیدا کرد .

 مطمئنا  افرادی که وارد جاده ‌ پرپیچ و خم کارآفرینی شده‌اند  تنها به‌دلیل کسب درآمد و گذران زندگی وارد این مسیر پرفراز و نشیب نشدند بلکه آنان اهداف بزرگی دارد که با عزم و اراده بالا نه تنها مشکل اشتغال خود بلکه توانستند زمینه اشتغال سایر افراد را نیز فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا عفتی مسوول مزرعه آبزی‌پروری شهید عفتی با ۲۷ سال سابقه در تولید و عرضه انواع ماهی‌های گرمابی (آمور، کپور، فیتوفاگ و بیگ هد) به مساحت ۲۰ هکتار واقع در روستای عباسعلی کش از توابع شهرستان ساری  فعال است .

این مزرعه شامل ۱۷ قطعه استخر بتونی و ۱۲ قطعه استخر خاکی است که با رعایت کامل اصول فنی و بهداشتی در زمینه تولید و پرورش آبزیان خوراکی فعالیت دارد.

در این گزارش به سراغ محمدرضا عفتی کارآفرینی که ۲۷ سال در زمینه تولیدات شیلاتی فعالیت می‌کند، رفتیم که با دست خالی و در زمینی ۵هزار متری کار تولید را آغاز کرده و با پشتکار بالا و تلاش اکنون به این جایگاه رسیده به‌طوری‌که علاوه بر اینکه زمینه اشتغال خانواده‌اش فراهم شده بلکه پنج نفر به‌صورت دائم و ۱۰ نفر نیز به‌صورت موقت در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

*متضرر شدم اما پا پس نکشیدم

محمدرضا عفتی کارآفرینی موفق شیلاتی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: طی سال‌های گذشته تمام تلاشم را بکار گرفتم بتوانم به تولید ادامه دهم حتی در طول این سال‌ها متضرر هم شدم اما پاپس نکشیدم.

 

یکی از مسائل این بوده که هزینه‌های تولید بالا است و همین موضوع هم موجب بروز مشکلاتی در تولید می‌شود.

این کارآفرین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تسهیلاتی تاکنون دریافت کرده است یا خیر، بیان می‌کند: از ابتدای فعالیتم تاکنون یک مرحله برای برق‌رسانی مجموعه مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردم که سود بالایی داشت و همین موضوع موجب شد طی این سال‌ها تمایلی به دریافت تسهیلات نداشته باشم.

*تمایلی به دریافت تسهیلات ندارم

باتوجه به اینکه سود تسهیلات ۱۸ درصد است برای ما تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد و تولیدکنندگان را زمین‌گیر می‌کند و به همین دلیل در این زمینه رغبتی ندارم.

عفتی اضافه می‌کند: همچنین هزینه‌های خوراک بالا بوده و افزایش هزینه‌ها موجب شده بیشتر ضرر کنیم و در حالت خوشبینانه سر به سر بوده ولی در چنین شرایطی در بازار این تولیدکنندگان هستند که متضرر می‌شوند و سودها به جیب دلالان می‌رود.

ظرفیت واحد تولیدی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن است ولی باتوجه به کاهش سرانه مصرف ماهی برای اینکه ماهی روی دست‌مان نماند ظرفیت تولید را کاهش دادیم.

*هیچ یارانه‌ای به ما تعلق نمی‌گیرد

وی خاطرنشان می‌کند: مهم‌ترین مشکل ما تولیدکنندگان شیلاتی این است هیچ یارانه‌ای به ما تعلق نمی‌گیرد اگر دولت یارانه‌ای در اختیار ما قرار دهد و یا اینکه دست‌کم ماهی ما تولیدکنندگان را صادر کند تا دست دلالان کوتاه ‌شود.

موضوع دیگر اینکه  مصرف سرانه آبزیان در کشور و باطبع استان ما پایین است که باید فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گیرد و مردم به این سمت سوق یابند.

این کارآفرین یادآور می‌شود: قبل از اینکه وارد کار تولید شوم در بازار برنج بودم و همین علاقه و پشتکار موجب شد کارم را رونق دهم و اکنون در این جایگاه باشم ولی برای اینکه تولید را بتوانم با ظرفیت بالا ادامه دهم نیاز به حمایت دارم.

 

*قید کار را نخواهم زد

طی این سال‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشتیم ولی در تمام این سال‌ها به تنها موضوعی که فکر نکردیم این بوده که قید  کار را بزنیم و کسب و کار را رها کنیم.

عفتی می‌گوید: خاطره‌ای که طی این سال‌ها داریم و همواره با یادآوری آن غمگین می‌شوم این بوده در برف سنگین مازندران در اثر یخ زدگی ۳۰۰هزار قطعه بچه ماهی تلف شدند که خاطره بسیار تلخی بود و هیچگاه فراموش نخواهم کرد.

*تولید باکیفیت بسیار مهم است

همواره در عرصه کار و تلاش مهم‌ترین موضوع برای ما  کیفیت تولید بوده که خیلی به آن توجه می‌کنیم و حتی اگر متضرر هم شوم تمام تلاشم را به‌کار می‌گیرم تا غذای سالم به دست مصرف‌کننده برسد.

 ماهی‌های کپور در داخل استخرهای بتونی پرورش می‌دهیم نمونه آن در کشور نیست که در کیفیت بهتر است ماهی‌ها برای عرضه به بازار در استخرهای مخصوص قرنطینه می‌کنیم ورودی و خروجی آب باشد کیفیت ماهی اثرگذار است ماندگاری ماهی نیز تاثیر دارد صفر تا صد کار را انجام می‌دهیم از تولید تا مصرف به فروشگاه‌ها عرضه می‌کنیم.

 

*بحث یارانه بخش کشاورزی به‌خوبی ساماندهی نشد

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بحث یارانه بخش کشاورزی به‌خوبی ساماندهی نشده و به تولیدکنندگان آبزیان تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه خوراک آبزیان ازطریق کارخانجات تامین می‌شود، افزود: براساس پیگیری‌های انجام شده باید یارانه خوراک آبزیان را به کارخانجات اختصاص دهیم تا در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در راستای مانع زدایی در بخش کشاورزی طرحی در ۱۴ ماده تصویب شده که کلیات این طرح به تصویب رسیده و در حال بررسی در کمیسیون است.

زارعی خاطرنشان کرد: این مشکل تولیدکنندگان آبزیان در قالب این طرح دیده شده که امیدواریم با ابلاغ این طرح طی یک ماه آینده شاهد از بین رفتن دغدغه تولیدکنندگان باشیم.

 

 

انتهای پیام/86034/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده بعدازظهر یکشنبه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی استان مازندران در پنج محور بررسی و در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش شیلاتی مازندران یادآور شد: شیلات مازندران دارای ۳۹۰۰و احد آبزی پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

کریم زاده با تاکید بر اینکه میزان تولید مازندران در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن است و از این میزان تولید سالانه ۶ تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود، عنوان کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی استان مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات استان مازندران ۸۰۳ میلیون دلار بود.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است، گفت: سالانه ۲۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود که از این میزان ۹۰۳ تن خاویار استحصال می‌شود که ارزش اقتصادی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است، تاکید کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش خواهد یافت و همچنین ۱۷۰۰ شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 6091153

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود