Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@10:10:09 GMT

انتقال آب از گلستان به سمنان منتفی است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۵۷۴۷

انتقال آب از گلستان به سمنان منتفی است

گروه استان‌ها - استاندار گلستان گفت: انتقال آبی از گلستان به سمنان اتفاق نخواهد افتاد و مدیریت استان به این گونه مسائل توجه جدی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس در دیدار با سمن‌های فعال محیط زیست اظهار داشت: همواره توجه به محیط زیست و رعایت پروتکل‌های محیط زیستی در کنار صنعت و اشتغال مورد نظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طی یک سال گذشته شورای تصمیم گیری در زمینه منطقه میانکاله با حضور مسئولان دو استان گلستان و مازندران به ریاست سازمان محیط زیست تشکیل شده است.

استاندار گلستان افزود: برای احیای خلیج گرگان جلساتی با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل و طی آن ابلاغ هزار میلیارد تومان در مدت زمان 5 سال صورت گرفته که طی آن مطالعات دانشگاه منابع طبیعی انجام شد و دیگر اقدامات نیز در دست اقدام و اجراست.

وی بیان داشت: تلاش کردیم در مورد خلیج گرگان اعلام خطر کنیم و اینکه خشک شدن خلیج گرگان موجب هجوم ریزگرد به حتی گرگان می‌شود و کلید واژه‌های حمایت از خلیج گرگان را وارد ادبیات پیگیری استان کنیم.

حق شناس افزود: حضور گردشگران به بقای بیشتر محیط زیست جزیره آشوراده کمک می‌کند لذا پیگیری کردیم تا طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب برسد.

آخرین وضعیت انتقال آب از خلیج فارس؛ آب در 2 مرحله به استان فارس می‌رسدمعاون فولاد مبارکه: با انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان، برداشت صنایع از زاینده‌رود به صفر می‌رسدوزارت نیرو مخالف پروژه انتقال آب به مشهد مقدس است

وی درباره نگرانی برخی فعالان محیط زیستی استان درباره انتقال آب به استان‌های همجوار گفت: انتقال آبی از گلستان به سمنان اتفاق نخواهد افتاد و مدیریت استان به این گونه مسائل توجه جدی دارد.

استاندار گلستان با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون به استان ابلاغ شد و امیدواریم با استفاده از مزایای منطقه آزاد بتوانیم محصول نهایی از استان صادر شود.

وی افزود: حمایت ما از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست همیشه بوده و هست و امیدواریم بتوانیم زمینه رفع دغدغه‌های دوستداران محیط زیست را فراهم آوریم.

انتهای پیام/582/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خلیج گرگان محیط زیست انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز در دومین روز از هفته زمین پاک، با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست افزود: حضرت آقا تأکید کرده‌اند مهم‌ترین موضوع ویژه در بحث زمین، کم‌کاری‌ها و نادیده‌گرفتن فرسایش خاک است که بخشیدنی نیست و اگر بدانیم پلاستیک چقدر در فرسایش خاک مؤثر است، به اهمیت این موضوع پی می‌بریم.

وی ضمن بیان این نکته که هر ۱۰۰ مترمربع خاک حاصلخیز، بالغ بر ۱۰۰ سال طول می‌کشد که احیا شود، ادامه داد: این در حالی است که ۴۰۰ سال طول می‌کشد که پلاستیک در خاک فرسایش یابد که تازه به میکروپلاستیک تبدیل می‌شود که آن هم برای خاک مضر است؛ یعنی بالغ بر ۵۰۰ سال زمان برای احیای خاکی که آلوده به پلاستیک است، زمان نیاز داریم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۱۱ در برگزاری این برنامه، اظهار امیدواری کرد، با مشارکت مردم و سیاست‌گذاری‌های درست مسؤولان، مصرف پلاستیک مدیریت و به موضوع احیای خاک بیش از پیش توجه شود.

گفتنی است، جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز همزمان با دومین روز از هفته ملی زمین پاک با حضور، موسوی شهردار منطقه ١١، حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار، شادی مالکی سرپرست سازمان مدیریت تاکسیرانی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری به میزبانی منطقه ١١ در بوستان رازی برگزار شد.

کد خبر 6087377 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • انتقال آلفونسو دیویس به رئال مادرید منتفی خواهد شد؟
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است