Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الله میرزایی امروز در سیزدهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر خراسان رضوی با اشاره به اینکه سال گذشته سخت‌ترین سال بودجه‌ای را داشتیم، اظهار کرد: همراه شدن کرونا با تحریم باعث تشدید مشکلات اقتصادی شد، ولی اگر تحریم نبود کرونا به‌تنهایی نمی‌توانست به این میزان به بنگاه‌های اقتصادی فشار وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اذعان به اینکه تحریم نفس کارآفرینان را گرفت و در بسیاری از بخش‌ها منجر به بروز مشکلات زیاد شد، افزود: سال گذشته بعد از نزدیک به یک قرن سهم نفت در تأمین بودجه به صفر رسید به‌طوری‌که با تعطیل شدن بنگاه‌های مختلف شاهد کاهش بی‌سابقه ذخایر ارزی نیز بودیم.

وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها، دولت برای حمایت از این بنگاه‌ها پرداخت تسهیلات را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: در راستای حمایت و کمک به بنگاه‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا دولت از سال گذشته تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

میرزایی بابیان اینکه یادآور شد: نزدیک‌ترین شرکای ما مانند عراق به دلیل  محدودیت‌های ناشی از تحریم و عدم الحاق به موافقت‌نامه‌ها از قبیل FATF نتوانستند ارز حاصل از صادرات برق را به ما برگردانند.

وی با تأکید بر اینکه باید این مهم را بپذیریم که با استفاده از روش‌های صدها سال قبل امکان جابجایی پول و اقتصاد تهارتری وجود ندارد، بیان کرد: امروز بخش زیادی از بازار مجازی است و تمام مبادلات جهانی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اذعان به اینکه مسیر برای حضور در بازارهای بین‌المللی مشخص است، ابراز کرد: گفتگو با دنیا، حل مسائل با نظام جهانی و دستیابی به توافق و برگشت به برجام راه رسیدن به برقراری بازار اقتصادی با دنیاست.

وی با اشاره به اینکه باید مسیری را که منجر به عادی‌سازی تجارت و تبادلات بین‌المللی می‌شود را طی کنیم، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت هیچ توافق طولانی‌مدت با هیچ کشوری امکان‌پذیر نخواهد بود.

میرزایی بابیان اینکه مشهد با کسب رتبه اول در هوشمند سازی شهری و کسب رتبه دوم در تولید اپلیکیشن جایگاه خوبی دارد، افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در رتبه‌بندی انجام‌شده بین استان‌های کشور، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ در این مراسم تعدادی از کارآفرینان فعال خراسان رضوی به بیان دغدغه‌ها، مشکلات، نظرات و خواسته‌هایشان برای بهبود وضعیت موجود پرداختند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حجت الله میرزایی واحدهای آسیب دیده از کرونا کمک دولت تعطیلی کسب و کارها بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، مهدی دوستی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر  هفت هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها بصورت موقت برطرف شده است.

به گفته وی اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهر‌های همجوار در کنار اکیپ‌های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز به صورت مستمر تلاش کرده و با توجه به خرابی جاده‌های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستا‌ها با مشکلاتی همراه شد که با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستا‌ها مرتفع شد.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی افزود: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است و همچنین خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می شود؛ لذا اصلاح این خطوط قبل از تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟