Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:02:25 GMT

ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث رانت شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۷۵۸

ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث رانت شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مهر علیزاده روز جمعه در برنامه تبلیغاتی تلویزیونی که از سیمای مرکز زنجان پخش شد، بدون اسم بردن از استان زنجان و ظرفیت های این استان، گفت: مردم با انتخابشان خدمتگزاری را بر سر کار می آورند که این خدمتگزار بتواند به تمام معنا در خدمت مردم اش باشد.

وی افزود: تاسف بارتر از آن باید اعلام کنم که در کشوری زندگی می کنیم که با تمام نیت خیر خیلی از مسئولان متاسفانه دست ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد، دست یازیدن به بیت المال، فشار بر مردم و نیز تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه های اجرایی خود برگزیده و چنان معیشت سختی را بر مردم فراهم آورده اند که امید مردم به آینده بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انتظار از مردم این است که این بار با دقت مطالعه کنند و اینکه مشکل کشور ما امروز اقتصاد است، مشکل اقتصاد را کسی می تواند حل کند که مسایل اقتصادی را بفهمد و بار دیگر تکیه کردن بر یک فرد فرهنگی، نظامی، امنیتی و حقوقدان و به یک قضایی مسایل را حل نمی کند، این موارد را در گذشته دیده ایم من با کسی مخالفتی نمی کنم اما اگر مشکل امروز مشکل قلبی داریم باید به متخصص قلب مراجعه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مهر علیزاده در برنامه تبلیغاتی تلویزیونی که از سیمای مرکز زنجان پخش شد، بدون اسم بردن از استان زنجان و ظرفیت های این استان، گفت: مردم با انتخابشان خدمتگزاری را بر سر کار می آورند که این خدمتگزار بتواند به تمام معنا در خدمت مردم اش باشد.

وی افزود: تاسف بارتر از آن باید اعلام کنم که در کشوری زندگی می کنیم که با تمام نیت خیر خیلی از مسئولان متاسفانه دست ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد، دست یازیدن به بیت المال، فشار بر مردم و نیز تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه های اجرایی خود برگزیده و چنان معیشت سختی را بر مردم فراهم آورده اند که امید مردم به آینده بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

وی ادامه داد: انتظار از مردم این است که این بار با دقت مطالعه کنند و اینکه مشکل کشور ما امروز اقتصاد است، مشکل اقتصاد را کسی می تواند حل کند که مسایل اقتصادی را بفهمد و بار دیگر تکیه کردن بر یک فرد فرهنگی، نظامی، امنیتی و حقوقدان و به یک قضایی مسایل را حل نمی کند، این موارد را در گذشته دیده ایم من با کسی مخالفتی نمی کنم اما اگر مشکل امروز مشکل قلبی داریم باید به متخصص قلب مراجعه کنیم.

مهرعلیزاده خطاب به سایر نامزدهای رقیب خود گفت: شما به پادگان ها، دادگاه ها، کار قانون گذاری تان و هر جایی که هستید بروید و اجازه بدهید که کسی که می فهمد کار را و دزد نبوده، سالم و پاکدست است بر روی کار بیاید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز کشور ما در مقطع تاریخی حساس و خطیری قرار گرفته است، مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته، راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده موجود بیابند و با انتخابشان خدمتگزاری را بر سر کار بیاورند که آن خدمتگزار بتواند به تمام معنا در خدمت مردم باشد.

مهرعلیزاده ادامه داد: امروز متاسفانه مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار جامعه، افزایش سطح خط فقر و رسیدن آن به ۷۰ درصد جامعه، کشمکش های بی حاصل بین افراد، گروه ها و صاحب نظران در عرصه های مختلف را در کشور شاهد هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کشوری زندگی می کینم که با وجود نیت خیر خیلی از مسوولان، متاسفانه دست ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد، دست یازیدن به بیت المال و فشار بر مردم را در رویه های اجرایی وجود دارد و چنان معیشت سختی را برای مردم فراهم آورده اند که مردم امیدشان به آینده خیلی کم شده است.

علیزاده افزود: برخی اقدامات مسوولان که بهتر است کلمه نا مسوولان را به کار ببرم، کسانی که به دنبال گرفتن کرسی های ریاست به دنبال روش های ناصواب رفتند، بعضاً کرسی خریدند، میز خریدند، میز فروختند، امضا خریدند و فروختند و کشور را به جایی رساندند که می تواند و می توانست به قوی ترین و غنی ترین کشور منطقه تبدیل شود، امروز کشور را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

وی افزود: اینکه فکر کنیم که مشکلات را افرادی باید بنشینند و حل کنند، این ایده درستی نیست، اینکه فکر کنیم وظیفه آن فرد یا جمعی که بالا نشسته این است که راه برون رفت را طراحی و معرفی کنند و ملت را نیز به دنبال خود بکشند، این ایده درست است.

مهرعلیزاده در بخش دیگری به عملکرد دولت های گذشته اشاره کرد و افزود: همه دولت ها کارهایی کرده اند و نمی شود اجر کسی را ضایع کرد، در زمان جنگ، زحمات زیادی را دولت وقت کشید، در دهه ۶۰ با یک نظام صحیح اقتصادی، دولت کاری کرد که با ۶ تا ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی، نیازهای ضروری در یک حداقلی به مردم می رسید و در این شرایط اعتماد مردم و کمک آنان به جنگ بی نظیر بود.

وی ادامه داد: در دولت سازندگی با آنکه زحمت کشیدند، ولی آن روحیه جلب تعاون همگانی برای همکاری مشترک و آنچه ایده آل بود پیش نیامد.

مهرعلیزاده گفت: در قدم بعدی دولت اصلاحات تمام جد و جهدش را گذاشت و دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید، پاسپورتمان اعتبار پیدا کرد، رئیسان جمهوری کشورهای اروپایی برای دعوت از رییس جمهور کشورمان صف کشیدند، تئوری گفتگو تمدن ها در سطح جهان طنین افکن شد.

وی افزود: در طول ۲ دوره دولت اصلاحات؛ قیمت ارز بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود که چندین سال روی ۸۰۰ تومان ثابت ماند، تورم نزدیک به ۵۰ درصد کنترل شد و به زیر ۱۰ درصد رسید، ارزش پول ملی حفظ شد، روابط و شادابی اجتماعی، امید به آینده، ارتباط مهربانانه مردم با دولت و حاکمیت و خیلی از شاخص ها ارتقا پیدا کرد.

مهرعلیزاده گفت: بعد از اصلاحات ۲ دولت دیگر آمد و متاسفانه خیلی از اینها عوض شد، البته نمی خواهم کارهای خوب آن دولت را نایده بگیرم، این بی انصافی است.

وی ادامه داد: تا اینکه به دولت فعلی رسیدیم، با کار بسیار ارزشمندی که تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت با تمام تلاش های دولت و مجموعه نظام و حتی با یادآوری ها، نظارت های عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام به بار نشست و شاید در تاریخ ایران قوی ترین معاهد بین اللملی بود که ایرانیان توانستند درآن نظریان خود اعلام و اعمال کنند.

مهرعلیزاده به بدعهدی های آمریکا در جریان برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا هیچگاه با ما دوستی نکرده است، آمریکا همان کشوری است که در اوایل انقلاب با تحریک نیروهای شاه و نیروهای وابسته، باعث ایجاد ناامنی شد و در ادامه جنگ را از طریق صدام برما تحمیل کردند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حرکت به این سمت بودیم که باز هم آن افتخار ایرانی بودن را در جبین خودمان داشته باشیم ادامه داد: در ادامه ۲ دولت دیگر بر روی کار آمد که در کمال تاسف خیلی از این مسایل عوض شد، البته به دنبال نادیده گرفتن کارهای خوب آن دولت نیستم و بی انصافی است، به هر حال آن ۲ دولت نیز کارهای خوبی داشته است.

مهرعلیزاده معتقد است: با کار بسیار ارزشمندی که تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت و با تمام تلاشی هایی که دولت و مجموعه نظام داشت و حتی با یادآوری، مراقبت های و نظارت عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام، مقام معظم رهبری و سایرین شاید در عمر تاریخ ایران قوی ترین معاهده بین المللی که ایرانیان توانسته بودند در آن نظریات خود را اعلام و اعمال و به حق غنی سازی شان برسیم، حقی که تا دیروز نادیده گرفته می شد را بپذیرند، مکتوب کرده و در سازمان ملل تصویب و از سوی دیگر چندین تحریم که در حال منجر شدن به جنگ و ناامنی برای کشورمان بود خطرش رفع شود.

وی با اشاره به بدعهدی های آمریکا گفت: این کشور هیچ وقت با ما دوستی نکرده، آمریکا همان کشوری است که در اوایل انقلاب با تحریک نیروهای شاه و بعدها نیروهای وابسته به شکل های مختلف توانست در داخل ناامنی و جنگی را از طریق صدام به ما تحمیل، به عراق کمک و هشت سال به ما جنگ و خونریزی و فشارهایی از این دست تحمیل کردند.

مهر علیزاده افزود: بعدها نیز در مقاطع و روش های مختلف از جمله تحریم و فشارها در واقع هیچ وقت با ما دوستی نکرده و همیشه عناد ورزیدند، اگر چه تصورمان بر این بود که با برجام که یک اجماع جهانی بر له ما ایجاد شد می توانست راه های سرمایه گذاری و تبادلات خارجی، صادرات و واردات را بگشاید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمریکا این موضوع را به خوبی می دانست، به همین منظور راه را بست و با خروج و بی اثر کردن برجام و از سوی دیگر با فشارهای اقتصادی و تحریم های اشخاص، سازمان ها و شخصیت ها تصور می کردند که با فشاری که از ابتدای ۹۷ با خروج از برجام ایجاد کرده اند، خواهند توانست که مردم را ناامید کرده و نظام را بر بیاندازند.

مهرعلیزاده گفت: اما خدا رو شکر فکر مردم، اعتقاد، تعصب و افتخار به ایرانی بودنشان، از خودگذشتگی و مهربانی هایتان و اینکه یک سری کارهای عادی که می توانست حداقل نشاط را به جامعه بیاورد توسط عده ای با تنگ نظری کامل محدودیت بر آن اعمال شد و اینکه عده ای به شکل تمامیت خواهی بر تمام ارکان این مملکت فائق بیایند و دیدگاه های تنگ نظرانه شان را پیاده کنند، این مساله نیز وجود دارد و این شما را عصبانی می کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اینکه به بحران آب در این کشور که بحران وحشتناکی است توجه ای نمی شود و غافل و به جای بحران آب به یک دوچرخه سواری، بزم موسیقی، شعر خوانی و یا بازی چند جوان در پارک و آب پاشیدن آنها به یکدیگر گیر می دهند، این مسایل درد بزرگی است.

مهرعلیزاده ادامه داد: این مساله که به جای اینکه به فکر معیشت مردم باشند با هدف از سکه انداختن دولت، مردم را به خیابان ها ریخته و شعار مرگ بر این و آن بدهند یک ضعف است، مرگ را تمام کنید، این دشمنی و کینه ها را تمام و زندگی کنید، چرا که ایرانی ها انسان های بزرگی هستند در شان ما نیست که به دیگران گیر داده و شعار مرگ سر بدهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما بزرگ هستیم و باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم، باید به گونه ای حرکت کنیم که این حرکتمان بزرگی مان و تاریخ چند هزار ساله مان را به مردم دنیا نشان بدهد و دنیا نیز همین را از ما توقع دارد.

مهرعلیزاده ادامه داد: ما بزرگ هستیم، بزرگان بایستی حرکت های بزرگ انجام بدهند، با این وجود شما حق دارید چرا که می گویید اگر ما بزرگ هستیم پس آن رعایت حق بزرگواری ما کجاست؟ چرا اجازه نمی دهید که در زندگی خودمان شاداب باشیم؟ چرا نمی گذارید به زندگی خود در یک فضای رقابتی کسب و کار داشته باشیم؟

وی گفت: می گویید پس چرا در برنامه هایتان تولید را منکوب کرده اید؟ چرا نمی دانید که بایستی راه تولید باز باشد؟ رانت نمی گذارد آیا ارتباطات زیر میزی هایتان اجازه نمی دهد که راه را برای تولید باز تا ما بتوانیم یک زندگی شرافتمندانه داشته باشیم.

کد خبر 5232283

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری انتخابات 1400 محسن مهرعلیزاده انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات گرگان بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری ایلام انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته

حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادگفت: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده اظهار کرد: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • اسفندیار: هیچ رقیبی برای خودم نمی‌بینم
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • خسارت ۴۹۰ میلیارد تومانی سیل به بخش دُرُح سربیشه
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • مهاجری: جمع کوچکی از وزرا لحظه شماری می‌کنندتا دولت تمام شود!