Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به خشکسالی استان کرمانشاه در امسال و بی سابقه بودن آن طی ۵۰ سال اخیر گفت : این مسئله تأثیر مستقیمی بر آبدهی منابع تأمین از جمله چشمه‌ها داشته به گونه‌ای که باعث خشک شدن بسیاری از این منابع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به برنامه‌های شرکت آبفا برای مقابله با بحران آب گفت : از جمله برنامه‌های این شرکت می‌توان به کف‌شکنی و لایروبی چاه‌ها، اجاره چاه از کشاورزان و لایروبی چشمه‌ها و قنوات در روستا‌ها اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه حفر چاه جدید را برنامه بعدی این شرکت در برخی مناطق عنوان کرد و افزود: در حال حاضر پنج دستگاه حفاری در سطح این استان مشغول به کار هستند، امید است که با حفر ۷۰ حلقه چاه مشکل آب شرب روستایی تا حدودی مرتفع شده و بتوان از این مرحله بحرانی به سلامت عبور کرد.

کاکاوند با بیان اینکه در برخی مناطق استان کرمانشاه آبرسانی به وسیله تانکر سیار انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر به یک صد و ۴۵ روستا با ۱۶ دستگاه تانکر آبرسانی می‌شود.

او با اشاره به مشکلات آبرسانی شهرستان ثلاث باباجانی ادامه داد: بیشترین مشکلات در بخش روستایی مربوط به این شهرستان است، به گونه‌ای که هم اکنون پنج دستگاه تانکر مشغول به خدمات دهی به روستا‌های شهرستان ثلاث باباجانی بوده و یک دستگاه حفار در منطقه شیخ صله مشغول به کار است، مشکل آب روستایی شهرستان ثلاث باباجانی در بیشتر مناطق آن با حفر چاه جدید برطرف می‌شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب و فاضلاب آب شرب آبرسانی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان جنوبی محمدعلی کاوسی در بازدید از شهرستان زیرکوه، بیان کرد: بر اثر تشدید بارندگی در شهرستان زیرکوه سد ۱۲ امام به طول کامل آبگیری شده است و احتمال بروز خطر برای ساکنان روستای پایین دست وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: به دنبال دستور فرماندار شهرستان مبنی بر تخلیه شبانه‌روزی روستا، تیم‌های هلال احمر شهرستان نسبت به انتقال اهالی روستا اقدام کردند.

کاوسی گفت: ۵۶ خانوار روستای نوده با یک دستگاه مینی‌بوس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به صورت فوری به شهر آبیز این شهرستان منتقل شدند.

وی بیان کرد: این افراد در حسینیه و مدرسه کاردانش شهر آبیز اسکان داده شدند.

کد خبر 6088260

دیگر خبرها

  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان