Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، المپیاد بین المللی زبان روسی در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در چهار دوره برگزار شد که دارای دو مرحله بود؛ مرحله نهایی در نوروز ۱۴۰۰ به صورت حضوری با شرکت نمایندگانی از دفتر همکاری روسیه برگزار شد تا بتوانند از هویت فرد آزمون دهنده و صحت اطلاعات وی مطمئن شوند.

بر این اساس، امتحانات به صورت مجازی در ۴ سطح شنیداری، گفتاری، درک مطلب، دستور واژگان و مصاحبه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان تسلط فرد آزمون دهنده به دستور و واژگان روسی، میزان فهم کلام روسی، ارتباط با روس زبانان، اطلاع از تاریخ و فرهنگ روسیه و مکان های فرهنگی این کشور، سرعت فهم و درک و بیان جملات روسی از مهمترین موارد ارزیابی در این آزمون بود.

دانشجوی دانشگاه به عنوان نخستین ایرانی که موفق شد به فینال این المپیاد برسد. روز ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ با حضور در سفارت روسیه در تهران، مدرک دیپلم (سطح سه روسی) این المپیاد و هدیه خود را دریافت کرد.

سفیر روسیه در ایران ضمن شادباش به میرلوحی طی سخنانی اظهار داشت: خوشحالم که دیپلم برنده المپیاد بین المللی زبان روسی برای اتباع خارجی را به شما اهدا می کنم.

جاگاریان افزود: صمیمانه برای شما در یادگیری زبان روسی و دستیابی به اهداف خود آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم هنگام گشودن مرکز فرهنگ و علم روسیه در ایران، سایر شهروندان جمهوری اسلامی نیز بتوانند از شما الگو بگیرند.

میرلوحی از فرصت بوجود آمده برای شرکت در این المپیاد (به رغم محدودیت های پاندمی) تشکر کرد و خطاب به سفیر روسیه در تهران گفت: از شما تشکر می کنم و بسیار خوشحالم که در بین این تعداد شرکت کننده توانسته ام برنده شوم، من افتخار می کنم که می توانم روسی صحبت کنم.

گفتنی است؛ این المپیاد توسط «کتابخانه ریاست جمهوری» شهر سن پترزبورگ برای خارجی زبانان سراسر دنیا برگزار می شود و میزان تسلط به زبان روسی آنها را ارزیابی می کند.

کد خبر 5234307 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تربیت مدرس سفارت روسیه المپیاد دانشجویی انتخابات 1400 دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز سنجش آموزش پزشکی مراکز مشاوره سازمان سنجش دانشگاه تهران آزمون گروه علوم پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان سازمان امور دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه ها ترم تابستان زبان روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مازندران گفت: آزمون دانشگاه فرهنگیان، سال آینده در دفترچه و تاریخی مجزا از سایر آزمون‌های سراسری برگزار می‌شود.

سید جلال موسوی خطیر با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان با استعداد معلمی است ، افزود: ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه آزمون دانشگاه فرهنگیان، امسال همزمان با آزمون سراسری و با ارائه دفترچه سوالات مجزا برگزار شد افزود:از پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و تست‌های شخصیتی و روان سنجی نیز به عمل می آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استقبال داوطلبان از آزمون دانشگاه فرهنگیان را چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد: به همین منظور از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت