Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:30:43 GMT

میکروکره‌هایی که قلب آسیب‌دیده را درمان می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۰۶۵

میکروکره‌هایی که قلب آسیب‌دیده را درمان می‌کنند

پژوهشگران "کالج دانشگاهی لندن" در بررسی جدید خود، میکروکره‌هایی پوشیده در سلول‌های بنیادی ابداع کرده‌اند که می‌توانند به درمان قلب آسیب‌دیده کمک کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، این یک حقیقت بی‌رحمانه است که قلب، توانایی محدودی برای بهبود خود دارد. پژوهشگران "کالج دانشگاهی لندن"(UCL)، به پرورش سلول‌های قلب از سلول‌های بنیادی پرداخته‌اند و آنها را به قلب آسیب‌دیده تزریق کرده‌اند تا به ترمیم آن کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلب پس از بروز حمله قلبی سعی می‌کند تا به ترمیم بافت آسیب‌دیده بپردازد اما نهایتا ممکن است نارسایی قلبی رخ دهد. به نظر می‌رسد که دلیل این مشکل، وجود نداشتن سلول‌های بنیادی قلب باشد که جای آنها دوباره پر نمی‌شود. این موضوع، درمان با کمک سلول‌های بنیادی را که احیا کننده سایر قسمت‌های بدن هستند، پیچیده می‌کند.

موفقیت‌هایی با استفاده از سلول‌های بنیادی به دست آمده‌اند اما به نظر می‌رسد که به دشواری بتوانند در مکان مناسبی در قلب باقی بمانند تا کار خود را انجام دهند.

این همان موضوعی است که پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن به آن پرداخته‌اند. سایر گروه‌های پژوهشی سعی کرده‌اند تا سلول‌های بنیادی را با قرار دادن آنها در هیدروژل‌ها یا ترکیب کردن سلول‌های قلب و سلول‌های حمایتی در محل خود حفظ کنند اما پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن، از میکروکره‌های قابل تجزیه زیستی استفاده کردند.

این میکروکره‌ها که ابعاد هر یک فقط یک چهارم میلی‌متر است، ساختاری بسیار متخلخل دارند و سطح زیادی را برای اتصال سلول‌ها فراهم می‌کنند.

سپس پژوهشگران، به پرورش سلول‌های قلب از سلول‌های بنیادی روی این میکروکره‌ها پرداختند تا آنها بتوانند اتصالاتی را شکل دهند و به بافت جدید قلب تبدیل شوند که ضربان دارد. میکروکره‌ها آنقدر کوچک هستند که می‌توان آنها را به عضله قلب تزریق کرد.

این سلول‌های جدید در بررسی‌های آزمایشگاهی توانستند تا ۴۰ روز ضربان داشته باشند و هنگامی که به قلب موش‌ها تزریق شدند، تا شش روز در جای خود باقی ماندند.

بدیهی است که هنوز امکان زیادی برای پیشرفت وجود دارد اما یک شروع امیدوارکننده‌ است.

"دانیل استوکی"(Daniel Stuckey)، از پژوهشگران این پروژه گفت: برای ترمیم قلب‌های آسیب‌دیده، مهم است که سلول‌های بنیادی طوری انتقال داده شوند که امکان زنده ماندن در محیط جدید را داشته باشند و به سلول‌های عضلانی قلب تبدیل شوند.

فناوری ما، روش جدیدی را برای اطمینان از عملکرد سلول‌های تزریق شده به قلب فراهم می‌کند. ما امیدواریم که این پژوهش، اطلاعات ضروری را برای استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان افراد مبتلا به بیماری قلبی فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قلب سلول بنيادي نارسایی قلبی سلول های بنیادی میکروکره ها آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، حادثه ای که ۲۲ بهمن سال گذشته در جاده قزوین برای چهار بازیکن تیم بسکتبال رستمی نماینده این استان در لیگ جوانان رخ داد، منجر به آسیب دیدگی شدید آنها شد طوریکه سه نفرشان به کما رفتند و یک نفر هم با شکستی پا مواجه شد.

در فاصله یک هفته پس از این اتفاق، محمد امین کاظمی و امیر محمد اردکانی که با سطح هوشیاری بسیار پایینی در کما بودند، جان خود را از دست دادند.

حالا بعد از گذشت سه ماه از این حادثه، رهام یزدی دیگر بازیکنان آسیب دیده در آن حادثه نیز جان خود را از دست داد. وی چند روز از بعد از وقوع حادثه به یکی از بیمارستان های تهران منتقل شد تا در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر و درمان باشد اما طی این مدت مدت در کما بود.

طاها فلاح، دیگر بازیکن آسیب دیده در این سانحه بود که بعد از چند روز بستری در بیمارستان، ترخیص شد.

خبرگزاری مهر درگذشت رهام یزدی را به جامعه ورزش و به ویژه بسکتبال و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید.

کد خبر 6090692 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی