Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت به سخنان نفتی نامزدهای ریاست‌جمهوری درباره قرارداد کرسنت و افزایش قیمت بنزین واکنش نشان داد و گفت: ترجیح کشور تا حالا این بوده که وارد پرونده کرسنت نشویم؛ اگر قرار شد وارد شویم ما حرف‌های زیادی داریم. تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت بنزین در مصوبه دولت چاپ شده و در اختیار همه هم هست. در این مصوبه نوشته شده دولت در اجرای تصویب سران محترم سه قوه این تصمیم را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه امروز در مراسم گشایش رسمی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین عامل موفقیت در توسعه صنعتی کارآفرینی است و به‌طور معمول قشر جوان این خصلت را دارند؛ جوان بودن به سن نیست مهم روحیه تحول‌گرایی است، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر استفاده از نیروهای جوان تاکید کردند، اما هم اینکه می‌خواهیم از نیروهای جوان استفاده کنیم عده‌ای حمله می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه آموزش مهندسان نفت در کشور مشکلی وجود ندارد و مهندسان خوبی در کشور وجود دارد، اظهار کرد:  برای توسعه فناوری باید از ایده جدید استفاده کرد، کاش ایده تشکیل پارک فناوری سه سال زودتر به فکرمان رسیده بود. آمادگی دارم پس از پایان دوران وزارت وقت خود را به‌عنوان منتور (مشاور) اختصاص دهم و در کنار استارت‌آپ‌ها باشم.

به گفته وزیر نفت به‌تازگی دستگاه‌های نظارتی نامه زدند که به‌دلیل تاسیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت به این دلیل که دانشگاه صنعت نفت و  پژوهشگاه صنعت نفت وجود دارد شما را به دادگاه می‌بریم.

زنگنه با تاکید بر اینکه ۷۰ میلیارد دلار یارانه انرژی در کشور پرداخت می‌شود و بهینه سازی مصرف انرژی ضرورت دارد، گفت: سرمایه صندوق پژوهش و فناوری نفت از ۱۰۰ میلیارد تومان قرار است به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
 
وی با بیان اینکه  افزایش تولید نفت افزایش قدرت سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه است و ما زمان زیادی برای استفاده از این فرصت نداریم، گفت:  وزارت در نفت مثل رانندگی با تریلر در جاده هراز است که به‌دلیل خطرهایش باید کل روزها حواست جمع باشد زیرا هر بی‌دقتی منجر به سقوط می‌شود. رانندگی در جاده‌های داخلی سخت‌تر از جاده‌های خارجی است.

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت ۵ موافقت‌نامه همکاری امضا کرد

پنج موافقت‌نامه همکاری میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با وزارت علوم، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه‌های صنعتی شیراز، علم و صنعت و صنعتی امیرکبیر امضا شد.

موافقت‌نامه نخست، موافقت‌نامه گرنت فناورانه بود که میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد. در ادامه، موافقت‌نامه ایجاد پردیس مشترک میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و در ادامه، سه موافقت‌نامه با موضوع ایجاد مرکز نوآوری و رشد مشترک، میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد.

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت که با حمایت وزارت نفت و با هدف توسعه فناوری‌ها و گسترش همکاری‌های سازنده میان نقش‌آفرینان زیست‌بوم نوآوری و فناوری مرتبط با این صنعت ایجاد شده است، صبح امروز  با حضور وزیر نفت، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و جمعی از مدیران ارشد نفت و فعالان حوزه پژوهش و فناوری کشور افتتاح شد.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير نفت انتخابات ۱۴۰۰ وعده های انتخاباتی كرسنت افزایش قیمت بنزین موافقت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی

وزیر راه و شهرسازی از موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از بنادر، ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت مهندسی در حوزه تعمیرات هواپیما خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در دیدار با ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با اشاره به توافق دو کشور در بخش دریایی و هوایی، اظهار کرد: طرف کوبایی در حوزه حمل‌ونقل ریلی با یک شرکت ایرانی قراردادی را در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌ امضا کرده است.

وی با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا، ادامه داد: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابجایی بار درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت.

وی از پیوند خواهرخواندگی دو بندر مهم ایران و کوبا برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی و شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی کوبا از تسهیلات بندری کشورمان خبر داد و با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، افزود: بر این اساس مقرر شد، نیازمندی‌ها در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل خردادماه به میزبانی هاوانا گفت: مجموعه توافقات صورت گرفته در این دیدار مقدمات اتخاذ تصمیمات اصلی در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد.

بذرپاش در این نشست، ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصت بسیار مطلوبی در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران بر شمرد.

وی با اشاره به ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت و توسعه مسکن، زیرساخت جاده‌ای و ریلی گفت: مقرر شد، با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا پیگیری می شوند، شرکت های ایرانی از طریق سفارتخانه ها به وزارتخانه مطبوع در کوبا معرفی و دعوت به همکاری شوند.کوبا در اذهان مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و قابل احترام بوده و کمک به آن امری ضروری است.

ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور در گذشته و برنامه ریزی برای پروژه‌های جدید عنوان کرد و گفت: توافقات انجام شده در گذشته، با جدیت پیگیری می شود تا به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود