Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها با نزدیک شدن به۲۸ خردادماه شور و نشاط انتخاباتی در جای جای کشور و استان خراسان شمالی به خصوص شهرستان مانه و سملقان و اهل تسنن به چشم می خورد.

خبرگزاری شبستان _ مانه و سملقان؛ مانه و سملقان سرزمین مذاهب و اقوام گوناگون بوده که در شرایط حاضر و با وجود نزدیک شدن به انتخابات، آراء و نظرات جمعی میان گروه‌های مذهبی و قومی گویای مشارکت بالا در این انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

***مشارکت در انتخابات تکلیف شرعی است

امام جمعه اهل تسنن روستای  تازیاب در این خصوص می گوید: مشارکت جدی و همه‌جانبه مردم در انتخابات تکلیف شرعی و دینی همگان بوده زیرا هر رای ادای احترام به نظام، خون شهدا و آرمان‌های امام خمینی(ره) است.

 

 

آخوند خوش نظر افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون مشارکت مردمی در اداره امور کشور حرف نخست را زده و در تمامی ادوار دشمنان، ایادی استکبار و صهیونیسم جهانی همواره در تلاش بوده اند که مشارکت مردم در انتخابات‌های گوناگون کشور را پایین جلوه دهند اما هیچگاه به اهداف شومشان نرسیدند.

 

 

وی با اشاره به اینکه مردم ما ملت بیداری هستند که با شرکت در انتخابات برای سرنوشتشان تعیین تکلیف می کنند، اظهار داشت: مردم آگاه و هوشیار مانه و سملقان در انتخاب‌های خود در انتخابات‌ مختلف از مسائل حزبی، جناحی که به سود کشور نبوده خارج شده و به کسی رای می‌دهند که انتخاب قوی باشد.

 

 

امام جمعه اهل سنت تازیاب خاطرنشان کرد: همانگونه که سیدالشهدای مقاومت شهید سپهبد سلیمانی در منطقه سبب شکست و خواری داعش شد و فرهنگ عظیم مقاومت را شکل داد رییس جمهوری آینده نیز باید همچون شهید سلیمانی پای کار باشد و همانند این شهید بزرگوار خون خود را برای نظام و میهن و اسلام نثار کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه با روی کارآمدن دولت و شوراهای قوی، جوان و کارآمد و انقلابی جمهوری اسلامی ایران به سوی پیروزی و قله‌های رفیع خواهد رفت تصریح کرد: بایستی کشور به دست صالحان، نیکان و افراد آشنا به طبقه ضعیف و فرودست جامعه بیفتد.

 

 

 *** انتخاب اصلح، کمک به توسعه 

امام جماعت روستای خرتوت گفت: مردم، انتخابات را برای خود یک وظیفه بدانند و با انتخاب اصلح در انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری به توسعه و آبادانی شهر و کشور کمک کنند.

 

 

آخوند صفری افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اداره امور کشور به دست مردم افتاد در حالیکه قبل از آن مردم هیچ نقشی در تعیین مسئولان و سرنوشتشان نداشتند و تمامی این مسئولان انتصابی بودند.

 

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری مردمی است که سرنوشتشان به دست خودشان رقم می‌خورد اظهار داشت: هر چقدر حضور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشتشان گسترده‌تر باشد نشان می‌دهد که مردم به کشور و نظام شان وفادارتر هستند.

 

 

وی تصریح کرد: مردم اهل تسنن شهرستان مانه و سملقان با وحدت و یکپارچگی در کنار برادران دینی خود در انتخابات شرکت خواهند کرد تا خاری در چشمان دشمنان این مرز و بوم باشند.

 

 

***مشارکت در انتخابات وظیفه ملی همگانی است

امام جماعت مسجد اهل تسنن محمد رسول الله شهرآشخانه گفت: مشارکت در انتخابات وظیفه ملی و حقی در قانون برای افراد در کشور بوده که در صورت استفاده نکردن و عدم مشارکت این حق ضایع خواهد شد.

 

 

آخوند قلی پور با بیان اینکه اهل‌سنت در انتخابات پیش‌رو مشارکت بالا خواهند داشت، افزود: مردم در انتخابات باید شرکت کرده و رای دهند و انتظار است مشارکت در انتخابات چشمگیر باشد تا دشمنان یک بار دیگر مایوس و سرخورده شوند.

 

 

وی با بیان اینکه مسائل مختلف و مشکلات باید جبران شود و با انتخابات دولت‌ها و افراد توانمند و کارآمد روی کار خواهند آمد، افزود: مردم باید در انتخاب افراد به ویژگی اصلح بودن کاندیداهای مورد نظر توجه و دقت کافی داشته باشند.

 

 

امام جماعت مسجد ابوحنیفه روستای اینچه سفلی هم با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات فرد اصلح در انتخابات خاطرنشان کرد: اصلح آن است که دلسوز کشور و مردم باشد و تنها به اطرافش متمرکز نبوده و دید وسیع نسبت به موضوعات و مسائل مختلف داشته باشد.

 

 

وی ادامه داد: فرد اصلح باید نظرش وابسته به نظر مردم، ملت و تمام جهان و نسبت به موضوع انسانیت توجه لازم و نگاه واسع داشته باشد و قائل به تبعیض در میان افراد مختلف جامعه نبوده و با تعهد کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران پیشرفت همه‌جانبه را محقق کند.

 

 

وی افزود: فرد اصلح در انتخابات باید به ارتباط با جهان، جهان اسلام و جهان امروز همت داشته باشد زیرا جمهوری اسلامی ایران کشوری است با پیشینه بسیار بزرگی در دنیا که این مهم از حیث فرهنگی و اجتماعی امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

 

 

وی تاکید کرد: در انتخاب فرد اصلح همگان باید به فکر پیشرفت و رسیدن به اهداف و برنامه‌های کشور باشند و فردگرایی نباید مدنظر باشد بلکه نگاه گروهی و فراجناحی باید مسلط بر تمام موضوعات قرار گیرد. 

 

 

شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان با وسعت 6هزارمترمربع یکی از پروسعت ترین شهرستان‌های استان خراسان شمالی است که 75 هزارنفر واجد شرایط برای حضور در انتخابات دارد که 17 درصد جمعیت این شهرستان را اهل تسنن تشکیل می دهد.

 

 

 

 

پایان پیام/638

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهل تسنن مانه و سملقان انتخابات جمهوری اسلامی ایران مشارکت در انتخابات مانه و سملقان فرد اصلح اهل تسنن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد

به گزارش «تابناک»، علیرضا فخاری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دور اول انتخابات در استان تهران چه در ایام تبلیغات شاهد رفتار قانونمندانه داوطلبین و همچنین مدیران و مردم بودند و در روز انتخابات نیز شاهد انتخابات پرشور، سالم و با امنیت بالا بودیم.

وی اظهار کرد: با توجه به وسعت و جمعیت در استان تهران گزارش بسیار اندکی به ستاد انتخابات مبنی بر تخلف ارسال شد که به تخلفات رسیدگی شد اما مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین و مقررات انتخاباتی فعالیت داشتند و هیچ مدیری چه در دستگاه‌های اجرایی و چه در شهرداری و بخشداری و حتی فرمانداران تخلفات انتخاباتی نداشتند.

استاندار تهران ادامه داد: در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین شهرستان ورامین در روز جمعه برگزار خواهد شد و از حدود یک ماه قبل تمهیدات برگزاری منظم و با نهایت امنیت در استانداری و فرمانداری‌های تابعه این ۲ حوزه برگزار شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون آمادگی خوبی از سوی ستاد انتخابات استان تهران وجود دارد و قطعا انتخابات دور دوم حتی از دور اول نیز با نظم و امنیت بهتری برگزار خواهد شد.

به گفته فخاری، در این دور دستگاه‌های تمام الکترونیک در کلیه شعبات اخذ رای وجود دارد و برای رفاه و آسایش و همچنین حفاظت از آرای مردم این دستگاه‌های تمام الکترونیک در خدمت مردم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و ۱۶ نماینده از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و یک نماینده در حوزه انتخابیه شهرستان ورامین با رای مردم انتخاب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • یک بهله سارگپه در طبیعت مانه و سملقان رهاسازی شد
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح