Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-کشور اسلوونی از 16 ژوئن امروز پایان اپیدمی ویروس کرونا را در این کشور اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، وزارت بهداشت کشور اسلوونی تأکید کرد، که اپیدمی کرونا در کشور پایان یافته است با وجود این، برخی از محدودیت ها همچنان به کار خود ادامه می دهند.
طبق گفته این وزارتخانه، طی 24 ساعت گذشته 112 مورد آلودگی به کووید-19 در این کشور اروپایی کشف شد و دو مورد مرگ ناشی از عفونت نیز ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


122 بیمار در بیمارستان ها بستری هستند، که 40 نفر از آنها در بخش های مراقبت ویژه هستند.
بیش از 769 هزار نفر دوز اول واکسن دریافت کردند و بیش از 551 هزار نفر کاملاً واکسینه شدند. در کل، جمعیت اسلوونی دو میلیون نفر است.
جینز پوکلوکار رئیس وزارت بهداشت اسلوونی اظهار داشت: واکسیناسیون همچنان اقدامی اساسی در کنترل همه گیری است. آینده اتحادیه اروپا مبتنی بر همبستگی و همکاری با ارزشها و اهداف مشترک واکسیناسیون است.
در اسلوونی، همچنان ماسک زدن در اماکن، حفظ فاصله اجتماعی و محدودیت تعداد مجاز افراد در فضای بسته وجود دارد.
پیش از این، مری رامزی رئیس بخش ایمن سازی وزارت بهداشت عمومی در انگلیس، سال ها استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را پیش بینی کرد.
به گفته این متخصص اپیدمیولوژیست، این اقدامات بر خلاف محدودیت های شدیدتر از قبیل وضع قرنطینه کامل، تأثیر منفی بر اقتصاد ندارد.

واکنش چین به اتهام آمریکا؛ نام سه کارمند مبتلا به کرونا را اعلام کنید
 «شی جنگ لی» از مدیران ارشد پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان در واکنش به شایعه نشت کرونا از این پژوهشگاه، از آمریکا که ادعا می کند سه کارمند این مرکز نوامبر 2019 به کرونا مبتلا شده اند خواست نام این سه کارمند را اعلام کند.
 شی روز چهارشنبه در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز شایعه نشت ویروس کرونا از پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان را کاملا بی پایه و اساس خواند و تاکید کرد: ما هیچ اشتباهی نکردیم، بنابراین ترسی هم نداریم.
گروه هفت در نشست سران که هفته جاری در انگلیس برگزار شد، خواستار انجام مجدد تحقیقاتی برای یافتن منشاء ویروس کرونا در چین شد.
برخی پژوهشگران نیز ادعا کرده اند که "شی جنگ لی" کارشناس و از مدیران ارشد پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان به انجام آزمایشات پرخطر درباره ویروس کرونا در خفاش ها پرداخته است اما «شی» به صورت کتبی و از طریق ایمیل با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا مصاحبه ای انجام داد و این ادعاها را تکذیب کرد.  
شی در این نشست خبری همچنین با رد گزارش برخی رسانه ها مبنی بر ابتلای سه کارمند پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان به بیماری شبیه کرونا در نوامبر سال 2019 که با استناد از ادعای نهاد اطلاعاتی آمریکا تهیه شده، گفت: اگر ممکن است لطفا اسم این سه کارمند را به ما بگویید تا در تحقیقات به ما کمک کرده باشید.
یک ویروس شناس دیگر همکار شی جنگ لی هم در این مصاحبه گفت: بدیهی است که مساله منشاءیابی ویروس کرونا سیاسی شده است. ساخت ویروس کرونا در پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان غیر ممکن است.
جان لی افزود: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که تحقیقات منشاءیابی کرونا نمی تواند یکباره به نتیجه برسد.
وی تاکید کرد که این تحقیقات باید در مناطق دیگر جهان نیز انجام شود.

برزیل به نیم میلیون قربانی نزدیک می شود
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-19» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 177 میلیون و 414 هزار و 471 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 838 هزار و 506 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
 همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون 161 میلیون و 859 هزار و 168 نفر از مبتلایان به کووید-19 بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 220 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا تاکنون با بیش از 34.3 میلیون مبتلا و بیش از 615 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از 29.6 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 17.5 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 491 هزار و هند با بیش از 379 هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید 19 را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.
پس از آن‌ها نیز کشورهای مکزیک و پرو بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند. تعداد جانباختگان کووید-19 در مکزیک تاکنون بیش از 230 هزار و در پرو نیز بیش از 189 هزار نفر اعلام شده است.
همچنین انگلیس در بین کشورهای اروپایی با گذشتن از آمار 127 هزار و 917 قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در قاره سبز داشته است.
پس از آن نیز تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا و روسیه از 127 هزار نفر عبور کرده و همچنین کشورهای فرانسه بیش از 110 هزار و کلمبیا نیز بیش از 96 هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 را گزارش داده‌اند.
به علاوه آلمان با بیش از 90 هزار، آرژانتین با بیش از 86 هزار، ایران با بیش از 82 هزار، اسپانیا با بیش از 80 هزار، لهستان با بیش از 74 هزار، آفریقای جنوبی با بیش از 58 هزار، اندونزی با بیش از 53 هزار، اوکراین با بیش از 51 هزار، ترکیه نیز با بیش از 48 هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-19را ثبت کرده‌اند.

شناسایی اولین موارد جهش یافته ابتلا به ویروس کرونا در میانمار
 وزارت بهداشت و ورزش میانمار از شناسایی اولین موارد جهش یافته ویروس کرونا در پنج شهر این کشور خبر داد.
به گزارش روزنامه سنگاپوری « استریت تایمز »، آزمایشگاه های مرکز تحقیق خدمات پزشکی و وزارت دفاع از شناسایی 11 مورد ابتلا به ویروس جهش یافته جدید خبر دادند. یک مورد در یانگون، چهار مورد در دومین شهر بزرگ کشور ماندالای، سه مورد در جنوب ماییک، دو مورد در شمال شرقی تامو و یک مورد در کالای نزدیک مرز میانمار و هند گزارش شده است. 
وزارت بهداشت میانمار در بیانیه ای اعلام کرد: دو نفر از افراد مبتلا با ویروس نوع آلفا و پنج نفر با ویروس جهش یافته نوع دلتا و چهار نفر با نوع جهش یافته کاپا آلوده شدند. یکی از مبتلایان در یانگون نیز از خارج از کشور بازگشته است. 
وزارت بهداشت این کشور به مردم هشدار داد از قوانین و محدودیت ها پیروی کنند زیرا  انواع جهش یافته ویروس کرونا از جمله نوع دلتا و آلفا سرعت بالایی در گسترش دارند و مرگبارترند. 
بر پایه این گزارش در جلسه روز سه شنبه «تت کین وین » وزیر بهداشت میانمار از بخش بهداشت و درمان خواست تا فورا بیمارستان ها و مراکز قرنطینه را آماده کنند و تست های شناسایی بیشتری برای مناطقی که بیشتر به ویروس آلوده شدند و نواحی دوردست ارسال کنند. 
میانمار روز سه شنبه  با ثبت 225 مورد ابتلای جدید، موارد کل ابتلا را به 146 هزار و 51 نفر رساند که از این تعداد 3 هزار و 248 نفر جان خود را از دست دادند. 
این کشور تا کنون بیش از 3 میلیون و 200 هزار دوز واکسن آسترازنکا و سینوفارم تهیه کرده است. 
از اواخر ماه مه پروازهای داخلی در این کشور به حال تعلیق در آمده و ممنوعیت ورود از کشور هند و بنگلادش از 27 آوریل برقرار است. 

اعتراف «آسترازنکا» به شکست در درمان کرونا با آنتی بادی
اعتراف «آسترازنکا» به شکست در درمان کرونا با آنتی بادیآسترازنکا اعلام کرده درمان آنتی‌بادی با هدف جلوگیری از کرونا در افراد با شکست مواجه شده است.
به گزارش رویترز، شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرد تحقیقاتش درباره استفاده از یک نوع درمان با آنتی بادی مونوکلونال به نام AZD 7442 برای جلوگیری از شدت ابتلای فردی که قبلاً در معرض ویروس کرونا قرار داشته، موفقیت آمیز نبوده است.
طبق بیانیه شرکت، شرکت کنندگان در این آزمایش بالینی، افراد بالای 18 سال بوده‌اند که قبلاً واکسن نزده بودند و طی 8 روز قبل در نزدیکی فردی مبتلا به کووید 19 بوده‌اند.
با تزریق واکسن مذکور به افراد گروه کنترل، ریسک ابتلاء به کووید 19 با نشانگر‌های واضح، در مقایسه با گروه پلاسیبو 33 درصد کاهش یافت که از لحاظ آماری چندان قابل توجه نیست.
این شرکت مشغول مطالعه درمان افرادی است که قبلاً در برابر ویروس قرار گرفته‌اند و سعی دارد شدت ابتلاء به بیماری را کمتر کند. درمان با آنتی بادی مونوکلونال به گروهی از دارو‌ها تعلق دارد که رفتار آنتی بادی‌های طبیعی بدن را در مقابله با بیماری تقلید می‌کنند.
شرکت‌های رقیب آسترازنکا یعنی «رجنرون فارماسوتیکال» و «الای لیلی» هر دو درمان‌های مبتنی بر آنتی بادی مونوکلونالی ابداع کرده‌اند که اکنون در آمریکا اجازه استفاده برای درمان بیماران مبتلا به ویروس را دریافت کرده‌اند.

اتحادیه اروپا خود را برای پاندمی‌های آینده آماده می‌کند
کمیسیون اروپایی با توجه به درس‌هایی که از بحران کرونا گرفته است طرح‌ها و برنامه‌هایی را برای مقابله با پاندمی‌های آینده در دستور کار قرار داده است.
 "ان تی وی" آلمان در مطلبی نوشت: نحوه تهیه واکسن کرونا و مجموعه اقدامات محافظتی علیه این ویروس نشان داد که مدیریت بحران اتحادیه اروپا در دوران پاندمی کرونا همواره خوب عمل نکرده است. حالا این تشکل می خواهد از این تجربیات درس گرفته و خود را برای مقابله با بحران های بعدی آماده می کند.
به نوشته "ان تی وی" آلمان اروپا می خواهد آمادگی بیشتری برای مقابله با پاندمی های آینده داشته باشد و کاتالوگی از اقدامات لازم برای این منظور را ارائه می دهد. اروپا به عنوان یک درس ازهمه گیری کرونا از اواخر سال جاری میلادی یک رئیس اپیدمیولوژی اروپایی را منصوب خواهد کرد. این مسئول باید همراه با متخصصان برجسته از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه های علمی را برای کمیسیون اروپایی تدوین کند. از جمله باید ارتباطات در یک بیماری همه گیر بهبود یابد.
همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است در سال جاری میلادی یک سیستم اطلاعاتی جدید و بهبود یافته برای این منظور معرفی شود.
اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در این باره گفت: ما با هم به آنچه که هیچ کشور عضو این اتحادیه به تنهایی نمی توانست به آن دست یابد دست یافته ایم؛ اما ما همچنین یاد گرفته‌ایم که چه چیزی خوب جریان داشت و چه اقداماتی را ما می توانیم در پاندمی های آینده بهتر انجام دهیم. این درس ها باید با تغییرات اجرایی شود. در آینده باید همچنین گزارش های سالانه‌ای درباره وضعیت آمادگی این اتحادیه ارائه شود.
به گفته وی بخصوص درباره این امکان بحث می شود که بتوان یک وضعیت اضطراری پاندمی را در سراسر اروپا اعلام کرد. گزینه اعلام وضعیت اضطراری اپیدمی ها در اتحادیه اروپا که از طرف کشورهای عضو اتحادیه هم درخواست شده از جمله این امکان را ایحاد می کند که کنترل ها در مرزهای داخلی و خارجی اتحادیه اروپا بهتر با هماهنگی انجام شود.
مسئولیت اعلام وضعیت اضطراری اپیدمی در حال حاضر با کشورهای عضو این اتحادیه است. پارلمان آلمان هفته گذشته وضعیت اضطراری کرونایی در این کشور را تا 30 سپتامبر تمدید کرد.
همچنین اتحادیه اروپا در نظر دارد ظرفیت ها برای تولید واکسن را گسترش دهد. اتحادیه اروپا می خواهد شرایطی را ایجاد کند که بتواند 500 تا 700 میلیون دوز واکسن را در سال تولید کند و نیمی از آن ها باید در شش ماهه ابتدایی وقوع پاندمی تولید شود.
البته درباره این ایده های ارائه شده از طرف کمیسیون اروپایی هنوز تصمیم گیری نشده است و قرار است در اجلاس اواخر هفته آینده اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
علاوه بر سران کشورها نمایندگان پارلمان اروپا هم در این نشست در بحث ها مشارکت خواهند کرد. کمیسیون اروپایی قصد دارد نتایج مشخصی را تا پایان سال ارائه دهد.
به گفته بسیاری کارشناسان اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا عملکرد خوبی از خود نشان نداده و متحمل آسیب های فراوانی شد.

 بیمارستان‌های کابل درها را به روی بیماران جدید بستند
یک مقام وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که دو بیمارستان اصلی برای بیماران کرونایی در پایتخت این کشور به دلیل تکمیل ظرفیت درهای خود را به روی بیماران جدید بسته است.
 درحالی که افغانستان در روزهای اخیر بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا را از آغاز این پاندمی در این کشور به ثبت می‌رساند، یک مقام ارشد وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که دو بیمارستان اصلی برای درمان بیماران کرونایی در کابل به دلیل نبود تخت و تکمیل ظرفیت درهای خود را به روی بیماران جدید بسته‌‌اند.
این مقام افغان که خواست نامش فاش نشود به «رویترز» گفت: بیمارستان‌های «افغان-ژاپن» و «علی جناح مجبور شده‌اند تا درهای خود را ببندند زیرا دیگر تخت خالی و منابع برای پذیرفتن بیماران جدید را نداشتند.
وی افزود که این دو بیمارستان بطور مداوم با کمبود اکسیژن و دیگر امکانات پزشکی مواجه هستند.
«میرویس علی‌زی» معاون سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفت که بیمارستان‌ها گاهی اوقات به خاطر تعداد زیاد بیماران مجبور به بستن درها به روی مراجعان جدید شده‌اند، اما کمبود جدی امکانات بهداشتی در بیمارستان‌ها را رد کرد و افزود که مشکل کمبود اکسیژن نیز رفع شده است.
«مسیح نوری» یکی از پزشکان بیمارستان افغان-ژاپن نیز تایید می‌کند که این بیمارستان چند روز است که به دلیل تکمیل ظرفیت به روی بیماران جدید بسته شده است.
«عید ولی» رئیس بیمارستان علی جناح نیز به رویترز اظهارداشت که هر وقت تخت‌های این بیمارستان پر بوده است، آن‌ها مجبور شدن از پذیرفتن بیماران جدید خودداری کنند و هر وقت تخت‌ها خالی شوند بیماران جدید پذیرفته می‌شود.
وی تاکید کرد که این بیمارستان تنها 50 تخت برای بیماران کرونایی دارد و این موضوع را دلیل اصلی این مشکل دانست.

تشدید روند ابتلا به کرونا در روسیه
با افزایش شدید موارد آلودگی جدید، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه از 5 میلیون و 236 هزارنفر گذشت و تعداد قربانیان این عفونت نیز به 127 هزار نفر رسیده و محدودیت‌ها در برخی مناطق این کشور تشدید شده است.
به گزارش خبرگزاری «تاس»،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 14 هزار و 184 مورد افزایش یافت. بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 5 میلیون و 236 هزار و 593 نفر رسیده است.
برخی مناطق روسیه، به توصیه این ستاد اقدامات محدود کننده مضاعفی را برای پیشگیری از ادامه روند شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته‌اند.
طبق این اطلاعات، بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 طی 24 ساعت اخیر، 6  هزار و 805 مورد در شهر مسکو، 1ک هزار و 135 مورد در منطقه مسکو و 902 در شهر سن‌پترزبورگ شناسایی شده است. در حال حاضر 291 هزار و 169  بیمار فعال کرونایی در سراسر روسیه همچنان در حال درمان هستند.
این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 379 مورد افزایش یافته است. بدین ترتیب در مجموع، 127 هزار و 180  بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند.
طی روز گذشته، 34 مورد مرگ ناشی از کووید-19 در شهر سن‌پترزبورگ،  16 مورد در منطقه نیژنی نوگوراد و 12 مورد در مناطق کراسنودارسک ثبت شده است.
علاوه بر این، تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 8 هزار و 597 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 4 میلیون و 818 هزار و 244 نفر رسیده است. میزان بهبودی بیماران به 92 درصد کل افراد مبتلا کاهش یافته است.

21 هزار نفر تاکنون در مسکو در اثر کرونا جان باخته‌اند
این ستاد بطور جداگانه در خصوص وضعیت شیوع کرونا در پایتخت روسیه نیز اعلام کرد، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو با افزایش 6 هزار و 805 مورد طی یک روز گذشته به یک میلیون و 248  هزار و 112 نفر رسیده است.
طی 24 ساعت اخیر در مسکو، 71 مورد مرگ ناشی از عوارض ویروس کرونا ثبت شد تا شمار تلفات این عفونت در پایتخت روسیه به 21 هزار و 50 نفر افزایش یابد. در این مدت، 3 هزار و 45 بیمار هم در شهر مسکو درمان شده و از بیمارستان مرخص شدند. بدین ترتیب در کل دوره شیوع ویروس کرونا، یک میلیون و 99 هزار و 598 نفر بهبود یافته‌اند و در حال حاضر 127 هزار و 464 نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین روی بیماران جدید پاندمی های آینده کمیسیون اروپایی ویروس کرونا وضعیت اضطراری اتحادیه اروپا بیمارستان ها وزارت بهداشت آنتی بادی حال حاضر محدودیت ها کووید 19 کووید 19 نفر رسیده سه کارمند جهش یافته روز گذشته هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قربان قربانی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه اظهار کرد: در گذشته ۲۵۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت می‌شد که از این میزان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به استان گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد پنبه کشور در استان گلستان تولید می‌شد، افزود: کشت ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار می‌تواند ما را در محصول پنبه به خودکفایی برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: باتوجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی ما باید در بحث محصولاتی چون گندم، برنج، شکر، چغندرقند و پنبه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در گلستان به دلیل کم آبی به ۱۴ هزار هکتار رسید و گلستان بیشترین کاهش سطح زیر کشت را در کشور تجربه کرد.

قربانی با اشاره به اینکه استان گلستان به رقم سرسبز بودن مشکل کم آبی دارد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۵ تنها دو رقم پنبه در کشور موجود بود که برای بهره برداری این محصول نیاز به ۲۲۰ روز زمان بود اما اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور موجود است که طی ۱۱۰ روز به بهره برداری می‌رسد.

قربانی اظهار کرد: پنبه یک محصول اشتغالزا است که هر چهار هکتار پنبه‌کاری یک شغل مستقیم و پنج شغل در صنایع جانبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6090878

دیگر خبرها

  • تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری دارد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین