Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:24:14 GMT

ترامپ برای سرکشی به نواحی مرزی مکزیک می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۱۶۴۶

ترامپ برای سرکشی به نواحی مرزی مکزیک می‌رود

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با متهم کردن بایدن به ایجاد بی‌قانونی در مرزها تاکید کرد که "محکم‌ترین و امن‌ترین مرز" را به دولت جدید تحویل داده است. ترامپ گفت به زودی همراه فرماندار تگزاس به بازدید حصار مرزی می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در یک سخنرانی خبر داد که روز ۳۰ ژوئن به همراه فرماندار تگزاس از مرز ایالات متحده با مکزیک بازدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 پروژه حصارکشی در مرز مکزیک که در زمان ترامپ کلید خورد، با روی کار آمدن جو بایدن متوقف شد. فرماندار جمهوریخواه تگزاس اما اصرار دارد که این عملیات از سرگرفته شود. گرگ ابت پیش‌تر گفته که عملیات احداث دیوار ادامه خواهد یافت.

ترامپ  سه‌شنبه ۱۵ ژوئن در یک سخنرانی گفت: «دولت بایدن، قوی‌ترین و امن‌ترین مرزها در تاریخ آمریکا را از دولت من به ارث برد اما اینک شاهد وخیم‌ترین بحران مرزی هستیم.» ترامپ افزود که جهان به "اوضاع بی‌قانون" مرزهای آمریکا به چشم ترحم می‌نگرد.

جو بایدن بلافاصله پس از روی کار آمدن، سیاست مهاجرتی سختگیرانه ترامپ را ترمیم کرد و دستور داد دیوارکشی در مرز مکزیک متوقف شود.

این اقدام اما موجب شده که تعداد مهاجران و بیش از همه، مهاجران آمریکای لاتین به ایالات متحده، افزایش چشمگیری داشته باشد. اداره مرزبانی آمریکا می‌گوید تنها در فاصله دو ماه، از مارس تا مه، جلوی عبور ۵۳۰ هزار مهاجر غیرقانونی را گرفته و آنها را به مکزیک پس فرستاده است.

ساخت جنجال‌آفرین حصار مرزی بین آمریکا و مکزیک از وعده‌های دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ بود. او با شعارها و اظهارات اهانت‌آمیز و نژادپرستانه علیه مکزیکی‌ها و مردم آمریکای مرکزی، فضایی دوقطبی در ایالات متحده ایجاد کرد. ترامپ در ژانویه ۲۰۲۱ و کمی قبل از ترک کاخ سفید نیز یک بار دیگر به تگزاس رفت تا در جشن پایان احداث دیوار شرکت کند.

این حصار مرزی عمدتا به صورت نرده‌کشی با تیرک‌های فولادی و پی‌ بتنی احداث شده و بین پنج تا ۹ متر ارتفاع دارد. بایدن هنگام دستور توقف عملیات احداث دیوار تاکید کرد که لازم نیست هزینه ساخت آن از بودجه وزارت دفاع پرداخته شود. ترامپ همواره تاکید داشت که دولت مکزیک مخارج ساخت حصار را می‌دهد.

مرز ایالات متحده و مکزیک ۳۱۴۵ کیلومتر طول دارد و از نواحی شهری تا بیابان‌های غیرقابل سکونت در امتداد است.  طول حصار ۴۰۰ مایل (حدود ۶۴۴ کیلومتر) عنوان شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ دیوار مرزی مکزیک ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه در کاخ ملی این‌کشور تاکید کرد: ایالات متحده متعهد می‌شود از حقوق بشر در جهان دفاع کند؛ اما در مقابل دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می‌کنند، با خشونت رفتار کرد.

رئیس جمهور مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا اعلام داشت: شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع‌تر باشید.

وی ادامه داد: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد، دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

اوبرادور با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، تاکید کرد که آمریکا در زمینه مسائل پولی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.
 

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان