Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد حفظ آزاد و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در این بیانیه این بنیاد که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: تامل در زندگی شهید چمران، شاخص‌های شخصیتی آن فرمانده دلاور و بسیجی به ویژه آگاهی همه‌جانبه نسبت به مسائل و حوادث زمانه، تدبیر، درایت و شجاعت در طراحی و اجرای طرح‌ها و راهبردهای دفاعی نظامی و نیز سلوک اخلاقی، عرفان و معنویت‌گرایی، ایشان را نسخه‌ای آموزنده و راهگشا برای تمامی نسل‌های امروز و فردای نیروهای مسلح قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: نمایان بودن وارستگی، خودسازی و روحیه توکل و توسل در رویکردها و رفتارها، از شهید مصطفی چمران، مجاهدی مخلص، مومن و فداکار ساخته بود تا در تمامی صحنه‌های نیاز انقلاب اسلامی و کشور حاضر و نقش‌های موثر و سرنوشت‌سازی را به منصه ظهور برساند و در مصاف با دشمنان انقلاب و ملت ایران خاطرات الهام‌بخشی از خود به یادگار گذارد.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نقش شهید چمران در دوران پیش از انقلاب اسلامی و نیز مجاهدت‌های ماندگار و پرفروغ وی در همراهی با رزمندگان مقاومت اسلامی و ضدصهیونیستی در غرب آسیا و در کشورهای لبنان، فلسطین و مصر را ماندگار و حائز اهمیت توصیف کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حماسه‌آفرینی‌های آن شهید گرانقدر در مصاف با دشمنان اسلام و گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب در آغازین ماه‌های استقرار جمهوری اسلامی ایران در کردستان و سپس در جبهه‌های جنگ تحمیلی استکبار جهانی و دفاع مقدس هشت ساله برابر مزدوران نظام سلطه و صهیونیسم درس‌ها و عبرت‌های بزرگی فراروی علاقه‌مندان به عزت و سربلندی جمهوری اسلامی قرار داده است که با گذشت بیش از چهار دهه، همچنان الهام‌بخش و راهنمای حق‌طلبان و آزادیخواهان جهان اسلام است.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این بیانیه با تعظیم به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم به ویژه شهید مصطفی چمران و اساتید شهید و پاسداشت روز ملی بسیج اساتید، آن شهید عالیقدر را الگویی فرازمانی و پاسخگو به نیازهای محافظان و مدافعان میهن و نیز جامعه علمی و دانشگاهی ایران قلمداد و به تاسی به تفکر و سیره گره‌گشای او در مواجهه با سختی‌ها و چالش‌های عرصه و میدان توصیه‌هایی صورت گرفت.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: با گذشت چهل سال از عروج ملکوتی آن شهید گرانقدر، مطالعه ابعاد و زوایای حیات پرفروغ ایشان و بهره‌گیری از سبک زندگی و نقش‌آفرینی‌های تأثیرگذار آن مجاهد بزرگ و استاد برجسته، نیاز آحاد مشتاقان سربلندی و سرافرازی ایران عزیز به ویژه جامعه اساتید و دانشجویان کشور در مسیر فتح قله‌های رفیع علم و فناوری است و نمایان‌سازی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تاریخ‌ساز و کم‌نظیر فرزندان ملت مقاوم و قهرمان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف افتخاری بس بزرگ بوده که به فضل الهی مورد غفلت علاقه‌مندان و رهروان هوشمند، هوشیار و آینده‌نگر شهدا قرار نخواهد گرفت.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس کردستان لبنان مصر شهید مصطفی چمران جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس کردستان لبنان مصر شهید مصطفی چمران جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی فلسطین نشر ارزش های دفاع مقدس انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی بنیاد حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی