Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@17:24:42 GMT

برجام چه تاثیری بر بورس خواهد داشت؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۸۵۹۴

به گزارش بورس تابناک، این روزها تیم مذاکره کننده ایرانی در وین به سر می برد تا با طرف های برجامی، مذاکرات را برای رسیدن به یک نتیجه مشخص ادامه دهد. یک روز خبر از نزدیک بودن توافق منتشر می شود و روز دیگر طرف ها اعلام می کنند که از رسیدن به توافق فاصله گرفته اند. 

این ابهامات موجب شده است تا علاوه بر اینکه یک چشم سهامداران به تابلوی بورس تهران و تحلیل آن باشد، چشم دیگر آن ها به وین و مذاکرات برجامی باشد تا ببینند که در آنجا چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کما اینکه روز گذشته خبرهای از توافقات به گوش رسید که همین امر موجب جهش سهام ریالی شد.

گفتنی است روز گذشته ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره برجام گفت: در بحث سیاست خارجی، باید دنیا بداند با این حضور مردم، شرایط تغییر کرده است. تا امروز فشار حداکثری بر مردم کارساز نشده باید برگردند و باید بدانند که سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی شود و به برجام محدود نمی شود. وی ادامه داد: تعامل را با همه کشورهای دنیا دنبال می کنیم. در مذاکرات که منافع ملی تضمین شود مورد حمایت خواهد بود. رئیس جمهور منتخب گفت: ما وضعیت اقتصادی مردم را به مذاکره گره نخواهیم زد. ما تعامل را با همه کشورهای دنیا به صورت تعاملی گسترده و متوازن را در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد.  وی گفت: در هر نوع مذاکره ای که منافع ملی در آن تضمین شود، حتما مورد حمایت خواهد بود.

بنابراین هم اکنون مهمترین سایه ابهام بر سر بورس، همین توافق یا عدم توافق در برجام است. حالا پرسش این است که حصول یا عدم حصول نتیجه در وین و بر سر برجام چه تاثیری می تواند بر بورس تهران داشته باشد؟

برجام چه تاثیری بر بورس خواهد داشت؟

فردین آقابزرگی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس درباره تاثیر برجام بر بورس گفت: گره زدن تصمیمات اقتصادی و سرمایه گذاری به توافقات برجامی، نتیجه ای جز اتلاف وقت و سرمایه برای سرمایه گذاران ندارد. وی افزود: می توان در نهایت سه سناریو برای این گفتگوهای برجامی در نظر گرفت. سناریو اول این است که توافق حاصل خواهد شد و نرخ ارز در نتیجه ثبات خواهد داشت. سناریو دوم این است که توافق حاصل نخواهد شد و در نتیجه نرخ ارز روند صعودی به خود خواهد گرفت. سناریو سوم که از نظر من محتمل ترین سناریو است این است که در کوتاه مدت نتیجه ای حاصل نخواهد شد و این گفتگوها طول خواهد کشید و بنابراین شاهد روند ملایم افزایش نرخ ارز خواهیم بود و این مسئله جذابیت سرمایه گذاری در بورس را افزایش خواهد داد. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی برجام بازار سرمایه انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز هم در بازار برخلاف انتظار‌ها خبر خاصی نبود! تابلوی معاملات کم رمق است و همچنان رکود و سردرگمی به راحتی حس می‌شود و ظاهرا اراده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد. هر خبر یا شایعه‌ای بهانه‌ نوسان یک الی دو روزه می‌شود و این دور باطل فعلا ادامه دارد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ارزش معاملات خرد بورس به ۳,۶۴۴ میلیارد تومان رسید و خالص سفارشات با خروج ۱۴۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۲۴۱ و تعداد نماد‌های منفی ۵۶۵ نماد بود. به عبارتی حدود ۷۲ درصد نماد‌ها در شرایط قرمز بودند و بیشترین تاثیر مثبت بر بازار با وامید و بیشترین تاثیر منفی بر بازار با فولاد به ثبت رسید.

وفایی گفت: در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟